Αύξηση τζίρου και κερδών ανακοίνωσε η Πλαίσιο για το τρίτο τρίμηνο του έτους, ενώ σχολίασε και τις πληθωριστικές πιέσεις.
Ειδικότερα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε €110.611 χιλ. το 3ο τρίμηνο του 2022, έναντι €104.271 χιλ., το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο παρουσιάζοντας αύξηση κατά 6,1%. Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBIT) ανήλθαν €3.093 χιλ. έναντι €3.088 χιλ., αυξημένα κατά 0,2%. Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε €4.935 χιλ. έναντι €4.812 χιλ., υψηλότερα κατά 2,5%, ενώ τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων (EBT) παρουσίασαν άνοδο κατά 0,7% και ανήλθαν σε €2.667 χιλ., έναντι €2.648 χιλ.
Σε επίπεδο εννεάμηνού, τα αντίστοιχα ενοποιημένα οικονομικά μεγέθη, σε σχέση με το εννεάμηνο του 2021, διαμορφώθηκαν ως εξής:
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα €302.793 χιλ. έναντι €303.489 χιλ., παρουσιάζοντας έτσι μια μικρή μείωση κατά 0,2%. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBIT) παρουσίασαν μείωση, ήτοι κατά 7,6%, και σε απόλυτα μεγέθη διαμορφώθηκαν σε €5.663 χιλ. έναντι €6.127 χιλ. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε €11.110 χιλ. έναντι €11.447 χιλ., παρουσιάζοντας μείωση κατά 2,9%. Επίσης, τα κέρδη προ φόρων (EBT) μειώθηκαν κατά 4,6% και διαμορφώθηκαν σε €4.350 χιλ. έναντι 4.560 χιλ.. το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Σε επίπεδο ενεαμήνου, υπήρξε μείωση των ενοποιημένων πωλήσεων στη κατηγορία «Η/Υ & Ψηφιακές εφαρμογές» κατά 17,6% (09.2022: €116.032 χιλ., 09.2021: €140.823 χιλ.), αύξηση των ενοποιημένων πωλήσεων στις υπόλοιπες προϊοντικές κατηγορίες, ειδικότερα των «Ειδών γραφείου» κατά 9,76% (09.2022: €81.149 χιλ., 09.2021: €73.936 χιλ.), της «Τηλεφωνίας» κατά 16,68% (09.2022: €67.943 χιλ., 09.2021: €58.232 χιλ.), των «Λευκών Συσκευών» κατά 21,99% (09.2022: €34.967 χιλ., 09.2021: €28.663 χιλ.) και των «Υπηρεσιών» κατά 47,20% (09.2022: €2.702 χιλ., 09.2021: €1.836 χιλ.).
Όπως αναφέρει η διοίκηση, όλα τα ανωτέρω μεγέθη έχουν επηρεαστεί αισθητά, αφενός από τα προγράμματα της ψηφιακής μέριμνας, όπου για την παρούσα χρήση 2022 το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Μάιο με σημαντικά μειωμένο προϋπολογισμό (ενώ το 2021 ξεκίνησε τον Απρίλιο) και αφετέρου από τις μειωμένες πλέον ανάγκες του καταναλωτικού κοινού για αγορά Η/Υ και ψηφιακών εφαρμογών, όπως αυτές προσδιορίστηκαν τις τελευταίες δυο χρήσεις λόγω της πανδημίας και της αυξημένης τηλεργασίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, αφαιρώντας την επίδραση των προγραμμάτων «Ψηφιακή Μέριμνα Ι & ΙΙ» καθώς και το νέο πρόγραμμα «Ανακυκλώνω Αλλάζω Συσκευή», οι συνολικές ενοποιημένες πωλήσεις θα παρουσίαζαν άνοδο κατά 1,63%
Παρ’ ότι η πορεία της πανδημίας φαίνεται να έχει εξομαλυνθεί και οι επιπτώσεις έχουν σημαντικά περιοριστεί, οι εξελίξεις στην Ουκρανία και οι διεθνείς πληθωριστικές πιέσεις έχουν ανατρέψει τις εκτιμώμενες προοπτικές του ρυθμού ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής και Ελληνικής οικονομίας.
Παρ’ όλο που ο Όμιλος δεν δραστηριοποιείται στις εμπλεκόμενες στον πόλεμο χώρες, οι αυξήσεις στις τιμές, κατ’ αρχήν της ενέργειας και άλλων εμπορευμάτων, επιφέρουν άνοδο των τιμών καταναλωτή και επακόλουθα πλήττουν τη ζήτηση.
Οι ισχυρές πληθωριστικές πιέσεις καθώς και η άνοδος των επιτοκίων είναι βέβαιο ότι προκαλούν αβεβαιότητα σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο, επηρεάζοντας τη δομή του κόστους του Ομίλου και παράλληλα οδηγούν σε περιορισμό του εισοδήματος των καταναλωτών και της ροπής προς κατανάλωση, γεγονός που ενδέχεται μελλοντικά να περιορίσει τη ζήτηση για τα προϊόντα του Ομίλου.