Αρχίζει και γίνεται «θεματάκι»!
Ο λόγος για τα εν Ελλάδι διαφημιστικά έσοδα που πάνε στις διεθνείς πλατφόρμες και δεν φορολογούνται ούτε για ένα σεντ. Οι διεθνείς πλατφόρμες συνεχίζουν να λειτουργούν όπως τους συμφέρει, αφού δεν υπάρχει ακόμα ρυθμιστικό πλαίσιο που να τους υποχρεώνει να λειτουργούν όπως κάθε άλλη εταιρεία στο «Ελλάντα». Δυστυχώς, «κρύβονται» στις (τελικά) σκόπιμες γκρίζες ζώνες της νομοθεσίας απολαμβάνοντας τις «δάφνες» του πρακτικά αθέμιτου ανταγωνισμού με τις πλατφόρμες της Nova και της Cosmote.
Και πάμε από την αρχή!
Ο πρόσφατος νόμος 4779/2021 που ψήφισε η Βουλή μάς επιστρέφει στο καθεστώς του 1995, που δεν ήταν ό,τι καλύτερο και το έβγαλε το υπουργικό κονκλάβιο των «φωστήρων» των παλιότερων κυβερνήσεων και το πήγε στο επέκεινα η προηγούμενη κυβέρνηση. Δυστυχώς, ούτε και σήμερα η κυβέρνηση έχει βγάλει άκρη –θέλει;– για τη φορολογία των διεθνών πλατφορμών, που βγάζουν εδώ και πολλά χρόνια εκατομμύρια ευρώ αφορολόγητα στο εξωτερικό και ανταγωνίζονται αθέμιτα την Cosmote TV και τη Nova, οι οποίες φορολογούνται κανονικότατα και προσφέρουν σημαντικό κοινωνικό και πολιτιστικό έργο.
Από τη στιγμή που στην αγορά των τηλεπικοινωνιών και των ψηφιακών δορυφορικών υπηρεσιών ψυχαγωγίας η Forthnet είναι πλέον υπό τον πλήρη έλεγχο της μεγάλης πολυεθνικής BC Partners και της θυγατρικής της United Telecom, οι οποίες έχουν ήδη δείξει το έμπρακτο επενδυτικό ενδιαφέρον στην ελληνική αγορά.
Και να το πάμε και λίγο παραπέρα!
Αν μάλιστα συνυπολογίσουμε ότι μέσα στο ’21, άντε αρχές του ’22, περιμένουμε την είσοδο στην ευρωπαϊκή και την ελληνική αγορά δύο ακόμη δυνατών διεθνών παικτών του video streaming: τoυ Disney+ και του HBO Max – και όχι μόνο. Αυτές οι μεγάλες πλατφόρμες θα προστεθούν σε αυτές των Netflix, Amazon Prime Video και Apple TV που είναι ήδη διαθέσιμες στη χώρα μας.
Ε, τώρα εσείς τι λέτε;
Να μη μας στολίσουν σαν «χριστουγεννιάτικα δένδρα» οι διεθνείς αξιολογητές για την κατάσταση που επικρατεί στην ψηφιακή διασκέδαση; Απορώ μάλιστα με την ανοχή των δύο «θεσμικών» πλατφορμών, αυτών της Cosmote TV και της Nova, που μέχρι στιγμής παρακολουθούν παθητικά τις εξελίξεις.
Και λογικά εσείς θα αναρωτιέστε αν υπάρχει ακόμα σημαντικό περιθώριο επέκτασης της συνδρομητικής τηλεόρασης στην ελληνική αγορά.
Σύμφωνα με διεθνείς οργανισμούς μετρήσεων, η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στο σύνολο του πληθυσμού της χώρας, υπολογίζεται στο 25% με 30% με σταθερά αργή ανοδική πορεία με διακυμάνσεις, χωρίς να προσμετρούνται σε αυτήν οι πλατφόρμες όπως το Netflix, Amazon Prime Video κ.λπ.
Την ίδια στιγμή η συνολική διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ευρώπη προσεγγίζει το 65%, ενώ πάρα πολύ ψηλά ποσοστά διείσδυσης καταγράφονται σε χώρες της κεντροανατολικής Ευρώπης, όπως Ρουμανία (σχεδόν 100%!!!), Σλοβακία (80%), Ουγγαρία (82%). Στα καθ’ ημάς υπάρχουν κοντά στο 1,1 εκατομμύριο συνδρομητές, με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς να το κατέχει η Cosmote, η οποία σήμερα διαθέτει περίπου 575.000 συνδρομητές, και η Forthnet, που σύμφωνα με τα στοιχεία της, φτάνει στις 460.000.
Άρα;
Άρα αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να πάει παραπέρα από τη στιγμή που θα έρθει η κανονικότητα.
Και μια που μιλάμε για «κανονικότητα, εδώ πρέπει να «καταχεριάσουμε» τους απανταχού ανεύθυνους αλλά απόλυτα υπεύθυνους, εντός και εκτός κυβέρνησης, οι οποίοι φαίνεται ότι τελικά δεν θέλουν να φορολογηθούν οι διεθνείς πλατφόρμες, όπως οι ελληνικές, δημιουργώντας και περιβάλλον αθέμιτου ανταγωνισμού και συνθήκες «μπανανίας» εν έτει 2021.
Όμως, θα πούμε πάρα πολύ σοβαρά ότι αρκεί μία «παρατιμονιά» για να αρχίσει να ξηλώνεται το «πουλόβερ» που έχει πλεχτεί με τόσο κόπο.