Σε μια χρονιά που η πανδημία δημιούργησε τεράστια προβλήματα στην παγκόσμια οικονομία, η άνοδος των ψηφιακών αγορών και η ψηφιακή εκπαίδευση βοήθησε τις πωλήσεις της ΠΛΑΙΣΙΟ να “εκτοξευτούν” κατά 11,8% στα 354,6 εκατ. ευρώ, την καλύτερη επίδοση της εταιρείας σε επίπεδο αύξησης εσόδων από το 2007.
Τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 13 εκατ. ευρώ ενώ η εταιρεία παρουσίασε ενίσχυση των κερδών προ φόρων στα 3,6 εκατ. ευρώ (+20%) και διεύρυνση της καθαρής κερδοφορίας στα 3,1 εκ.(+59,7%).
Η εταιρεία διαθέτει καθαρά διαθέσιμα (μετά τον δανεισμό) της τάξης 40 εκατ. ευρώ, σχεδόν στα μισά της τρέχουσας κεφαλαιοποίησης και ίδια κεφάλαια 95,7 εκατ. ευρώ Με βάση τα παραπάνω προτίθεται να επιβραβεύσει τους μετόχους της με μέρισμα 0,05 ανά μετοχή.
Πίσω από τις παραπάνω επιδόσεις βρίσκονται οι επενδύσεις σε υποδομές και η επέκταση σε νέες προϊοντικές κατηγορίες (οικιακές συσκευές). Μέσω αυτών ο τζίρος αυξήθηκε παρά το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων της για περίπου τρεις μήνες.
Όπως είναι φυσικό το βάρος έπεσε στο ψηφιακό κανάλι και εκεί οι επιδόσεις μιλούν εύγλωττα για το πώς εξελίχθηκε η χρονιά:
- 6.500.000 κλήσεις στο τηλεφωνικό κέντρο
- 52.000.000 επισκέψεις στο Plaisio.gr
- 1.500.000 παραδόσεις, έχοντας επενδύσει έξυπνα στα logistics
- Περισσότεροι από 350.000 νέοι πελάτες
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Πλαίσιο, Γεώργιος Γεράρδος, ανέφερε τα εξής: «Η ηγετική θέση της Πλαίσιο στην κατηγορία των μεγάλων επιχειρήσεων συμπληρώθηκε από την ισχυρή βελτίωση των πωλήσεων στις μικρές επιχειρήσεις και τους τελικούς καταναλωτές. Η νέα αυτή πραγματικότητα, μας οδήγησε στο να επενδύσουμε στην πολυδιάστατη γνώση των ανθρώπων μας αφού αξιοποιήσαμε μεγάλο μέρος του κόσμου μας από τα καταστήματα, αντί αναστολής, σε άλλα κανάλια κι έτσι όχι μόνο αντιμετωπίσαμε την αυξημένη ζήτηση αλλά στηρίξαμε τη στρατηγική multichannel που ήδη μετράει 25 χρόνια στην Πλαίσιο».
Σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο, Κωνσταντίνο Γεράρδο, «το 2020 ήταν η χρονιά που ο κλάδος της λιανικής πέρασε πρωτόγνωρες αλλαγές. Σημασία έχουν οι επενδύσεις σε σοβαρές logistics & e‐commerce υποδομές, η αξιοπιστία στις παραδόσεις και σε κάθε υπόσχεση προς τον πελάτη, η ευελιξία και η ταχύτητα αντίδρασης που έχει η εταιρική ομάδα. Το Πλαίσιο είναι ακριβώς αυτό: μια εταιρεία που ανέκαθεν επένδυε σε σοβαρές τεχνολογικές και logistics υποδομές, που έχει εμμονή με την ειλικρίνεια και την αξιοπιστία προς τον πελάτη και ελαφριές εταιρικές δομές, με εύφλεκτα και ουσιαστικά αντανακλαστικά. Αυτός είναι κι ο λόγος των καλών αποτελεσμάτων: Αύξηση πωλήσεων, με αιχμή του δόρατος την αυξημένη ζήτηση για τεχνολογία λόγω τηλε‐εργασίας και τηλε‐εκπαίδευσης, αξιοσημείωτη αύξηση νέων πελατών και σημαντική αύξηση πωλήσεων οικιακών συσκευών».
Άξιο λόγου είναι ότι παρά τις τεράστιες δυσκολίες δεν σταμάτησε η επένδυση στο προσωπικό του ομίλου. Ακόμα και εν μέσω πανδημίας, η «Πλαίσιο» προσέφερε στους ανθρώπους της την ευκαιρία να εμπλουτίσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους, δίνοντάς τους ταυτόχρονα την ευκαιρία να εξελιχθούν με νέους ρόλους στην εταιρεία. Συγκεκριμένα, σημείωσαν συνολικά 46.812 ώρες ψηφιακής εκπαίδευσης ενώ 60 συνεργάτες κατέκτησαν υψηλότερη θέση.
Τέλος, η πανδημία δεν ανέστειλε τις κινήσεις στο μέτωπο των CSR ενισχύοντας τον πυλώνα της εκπαίδευσης. Σταχυολογώντας κάποιες εξ αυτών σημειώνεται: