Κυβέρνηση

Κώστας Καραμανλής: Το νέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στα 3,3 δισ. ευρώ είναι το μεγαλύτερο που έχει σχεδιαστεί

«Το νέο μας πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, είναι το μεγαλύτερο που έχει σχεδιαστεί ποτέ στη χώρα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ», τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας σε διαδικτυακή εκδήλωση που οργάνωσε η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Παράλληλα, μίλησε και για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή στην Πάτρα, σημειώνοντας ότι «το έργο απελευθερώνει το κέντρο της πόλης, το αποκαθιστά με αναπλάσεις κι αποδίδει την Πάτρα ξανά στους Πατρινούς».

Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε «τον κρίσιμο ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει ο σιδηρόδρομος για την επιστροφή της χώρας στην ανάπτυξη» και παρουσίασε «τους βασικούς άξονες του ολοκληρωμένου σχεδίου του υπουργείου για τις συνδυασμένες μεταφορές».

Επίσης, ο Κώστας Καραμανλής επισήμανε ότι «μπορεί η Ελλάδα πλέον να διαθέτει ένα οδικό δίκτυο εφάμιλλο με αυτό των αναπτυγμένων χωρών της Ευρώπης, αλλά το αντίστοιχο σιδηροδρομικό μας δίκτυο υστερεί σημαντικά», προσθέτοντας ότι «λόγω της γεωμορφίας της χώρας μας, τα σιδηροδρομικά έργα είναι δύσκολα και σε ορισμένες περιπτώσεις εξαιρετικά περίπλοκα». «Και το αποτέλεσμα έως σήμερα», συνέχισε, «ήταν ότι τα σιδηροδρομικά έργα περνούσαν σε δεύτερη μοίρα στην Ελλάδα ή απουσίαζαν από το σχεδιασμό».

«Ήρθε η ώρα αυτό να αλλάξει», τόνισε και εξήγησε: «Η ύπαρξη ενός σοβαρού και αξιόπιστου σιδηροδρομικού δικτύου είναι αναγκαία για να κερδίσει η Ελλάδα τον διεθνή ρόλο που της αξίζει. Γι’ αυτό και η νέα γενιά των “ μεγάλων έργων” συμπεριλαμβάνει πλέον και τα σιδηροδρομικά».

Έμφαση στις εμπορικές μεταφορές

Μιλώντας για το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είπε ότι «δίνει έμφαση ιδίως στην εμπορική μεταφορά, με συνδέσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια και στην ολοκλήρωση του κορμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στον άξονα της ΠΑΘΕ».

Ταυτόχρονα, ο Κώστας Καραμανλής διατύπωσε την εκτίμηση ότι «το σιδηροδρομικό μας δίκτυο μπορεί να επεκτείνει τον θαλάσσιο διάδρομο που ενώνει τις ασιατικές αγορές με τον Πειραιά, σε ένα χερσαίο διάδρομο μεταφοράς προϊόντων στην κεντρική Ευρώπη», και συμπλήρωσε: «Τα σιδηροδρομικά έργα σημαίνουν ασφάλεια, ανάπτυξη, ταχύτητα, σεβασμός στο περιβάλλον, πρόοδος και ποιότητα ζωής».

Σε αυτό το σημείο υπενθύμισε ότι «το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, πέραν των έργων υποδομής που έχει βάλει μπρος, έχει υπογράψει και ένα λεπτομερές μνημόνιο συνεργασίας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον βασικό της μέτοχο Ferrovie dello Stato Italiane, για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου με την εκτέλεση των λεγόμενων υπηρεσιών ΥΔΥ (Υποχρέωση Δημόσιας Υπηρεσίας)».

Αυτή η επένδυση, σύμφωνα με τον υπουργό «φθάνει τα 2,5 δισ. ευρώ και ταυτόχρονα προχωρά βήμα- βήμα το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα, με στοχευμένες παρεμβάσεις σε όλη την ηπειρωτική χώρα».

Μάλιστα, ο Κώστας Καραμανλής ανέφερε ως παράδειγμα «ένα μεγάλο έργο της Δυτικής Ελλάδας, τη νέα σιδηροδρομική γραμμή στην Πάτρα».

Ξεκινώντας την αναφορά του στο συγκεκριμένο έργο, κατηγόρησε την προηγούμενη κυβέρνηση, ότι «ήρθε και έταξε ένα φαραωνικό έργο που ούτε μπορούσε να υλοποιήσει ούτε το χρειάζεται πραγματικά η πόλη», προσθέτοντας ότι «έταζαν κάτι που δεν μπορούσαν να κάνουν και έλεγαν πως δήθεν το προχωρούν, ενώ στην πραγματικότητα δεν είχαν ούτε καν μελέτες».

«Εμείς», συνέχισε, «δεν μπορούμε να κοροϊδεύουμε τον κόσμο, δεν λειτουργούμε ποτέ με τη λογική “ πες ωραία μεγάλα λόγια σήμερα κι άσε τον επόμενο να καθαρίσει”, για αυτό και το θέμα μάς απασχόλησε πολύ».

Πάνω από 2 χλμ η υπογειοποίηση του συρμού

Μιλώντας αναλυτικότερα για το έργο, ανέφερε ότι «η αρχική εκτίμηση προέβλεπε μερική υπογειοποίηση γύρω στα δύο χιλιόμετρα, τελικά όμως το υπουργείο κατέληξε ότι μπορεί να υπογειοποιηθεί πολύ μεγαλύτερο μέρος της γραμμής, χωρίς όμως να πάει σε ανεφάρμοστες προτάσεις».

«Το ολοκληρωμένο σχέδιό μας», σημείωσε, «για ένα έργο ακριβώς όπως το χρειάζεται η Πάτρα, ικανοποιεί ορισμένες βασικές αρχές» και εξήγησε:

«Είναι ρεαλιστικό και μπορεί να χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Πατά ακριβώς πάνω στη χάραξη της υφιστάμενης γραμμής, απλώς ένα πολύ μεγάλο μέρος της υπογειοποιείται. Απελευθερώνει έτσι το κέντρο της πόλης, το αποκαθιστά με αναπλάσεις κι αποδίδει την Πάτρα ξανά στους Πατρινούς. Ανοίγει την πόλη με μέτωπο προς τη θάλασσα. Είναι υπέρ του περιβάλλοντος. Διατηρεί σε λειτουργία τον Προαστιακό σιδηρόδρομο. Ελαχιστοποιεί την οπτική και ηχητική όχληση. Και ενισχύει την ασφάλεια πεζών και οδηγών».

Έμφαση στις επενδύσεις της δυτικής Ελλάδας

Ακόμη ανάφερε ότι «το σπουδαίο αυτό έργο συμπληρώνεται εξαιρετικά από ένα έργο το οποίο έχει ήδη ολοκληρωθεί, ξεπερνώντας σημαντικά προβλήματα, και παραδοθεί εδώ και σχεδόν ένα χρόνο, τη διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο- Αίγιο».

«Η συγκεκριμένη διπλή σιδηροδρομική γραμμή αποτελεί» σύμφωνα με όσα είπε ο Κώστας Καραμανλής, «άλλη μία απόδειξη του πόσο πιστεύουμε στα σιδηροδρομικά έργα, αλλά και του πόσο είμαστε αποφασισμένοι να επενδύσουμε στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας».

Από την πλευρά του, ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, μιλώντας στην ίδια διαδικτυακή εκδήλωση, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη σύνδεση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής με το λιμάνι της Πάτρας, λέγοντας:

«Βλέπουμε όλοι ότι μία μεγάλη και κυρίαρχη εκκρεμότητα, φθάνει στο τέλος της. Θέλω να είμαι σίγουρος ότι βρισκόμαστε πλέον στην τελική ευθεία και πως το οικονομικό και διοικητικό κέντρο της Δυτικής Ελλάδας, η Πάτρα, θα αποκτήσει σύντομα μία χρήσιμη και σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή που θα αλλάξει την μοίρα του λιμανιού, αλλά και της ευρύτερης περιοχής».

close menu