Στην διενέργεια διαβούλευσης μπήκε από την Κοινωνία της Πληροφορίας ο ανοιχτός διαγωνισμός για το έργο «Ψηφιακός Μετασχηματισμός Μητρώου Τουριστικών Επιχειρήσεων “mydigitaltourism.gr», με χρηματοδότηση το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0.
Το έργο αφορά στη δημιουργία της πλατφόρμας «mydigitaltourism», τη διαλειτουργικότητα με δημόσια μητρώα και συστήματα, καθώς και τη σύνδεση με άλλα υπο-δημιουργία μητρώα και εφαρμογές του Υπουργείου Τουρισμού και άντληση στοιχείων από αυτά και την ψηφιοποίηση αρχείων. Ο τουριστικός τομέας συνεισφέρει με πάνω από το 30% του ΑΕΠ στην οικονομική δραστηριότητα και παράλληλα απασχολεί το 25% του εργατικού δυναμικού της Ελλάδας, αποτελώντας το βασικό μοχλό ανάπτυξης της χώρας.
Αναπτυσσόμενος με τριπλάσιο ρυθμό από τους υπόλοιπους τομείς, συμπαρασύρει στην ανάπτυξη τους κλάδους των κατασκευών, των μεταφορών, των υπηρεσιών και του λιανεμπορίου, ενώ παράλληλα παρουσιάζει ιδιαίτερο επενδυτικό ενδιαφέρον. Οι τεχνολογικές εξελίξεις στο χώρο του τουρισμού, σε συνδυασμό με τις αυξανόμενες απαιτήσεις των τουριστών για προσωποποιημένες, ελκυστικές και ποιοτικές εμπειρίες και υπηρεσίες, επιβάλλουν την εντατικοποίηση των προσπαθειών για την αφομοίωση των νέων ψηφιακών τεχνολογιών. Για τη διοικητική εξυπηρέτηση αλλά και τη διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού στον τομέα του τουρισμού προβλέπεται η δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας ελέγχου της λειτουργίας του συνόλου των τουριστικών επιχειρήσεων e-ΜΗΤΕ.
Στην νέα πλατφόρμα θα μεταπέσουν τα δεδομένα και οι λειτουργίες του υφιστάμενου Μητρώου Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΜΗΤΕ), ενώ η Αναθέτουσα Αρχή θα εξασφαλίσει τη διαθεσιμότητα των υπαρχόντων δεδομένων στην μορφή που θα καθορίσει ο Ανάδοχος κατά τη φάση της μελέτης εφαρμογής. Παράλληλα, θα αναπτυχθεί διαλειτουργικότητα με σκοπό τη διασύνδεση με μητρώα και συστήματα στα οποία τηρούνται στοιχεία για τις τουριστικές επιχειρήσεις, έτσι ώστε το Υπουργείο να μπορεί να έχει μια αξιόπιστη πηγή πληροφόρησης για το σύνολο των τουριστικών επιχειρήσεων.
Τα στοιχεία που θα αντλούνται θα αφορούν όλες τις νομίμως λειτουργούσες τουριστικές επιχειρήσεις, ενώ η διαδικασία υποβολής στοιχείων για την αρχική αδειοδότηση ή την ανανέωση της αδειοδότησης αυτών θα παραμείνει αρμοδιότητα των τρίτων συστημάτων. Παράλληλα, θα ενταχθεί ο έλεγχος των επιχειρήσεων από τις περιφερειακές ελεγκτικές υπηρεσίες του Υπουργείου (ΠΥΤ) στα πλαίσια της διερεύνησης τυχόν καταγγελιών που επίσης θα υποβάλλονται μέσω του νέου συστήματος.
Στόχος της πλατφόρμας «mydigitaltourism» είναι η μείωση των διοικητικών επιβαρύνσεων, η βελτίωση της διαθεσιμότητας έγκαιρων και αξιόπιστων στατιστικών δεδομένων σχετικά με τις τουριστικές οικονομικές δραστηριότητες και η παροχή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο που αφορούν στη διαμονή σε τουριστικά καταλύματα (π.χ. διαμονή εκτός καταλυμάτων σε άλλου είδους εγκαταστάσεις όπως camping, σκάφη αναψυχής κ.α.), τη στιγμή που αυτά θα γίνονται διαθέσιμα από τις επιχειρήσεις, σχετικά με τις αφίξεις τουριστών, η οποία θα επιτευχθεί με έμφαση:
- στην επίτευξη διαλειτουργικότητας για τη διασύνδεση πολλαπλών και σε πολλές περιπτώσεις ασύμβατων πληροφοριακών συστημάτων διαχείρισης των δεδομένων που αφορούν στο πεδίο πολιτικής του Τουρισμού, σε εθνικό επίπεδο,
- στη λειτουργία πλατφόρμας Τουριστικών Επιχειρήσεων που θα αξιοποιεί και θα συμπληρώνει την υπάρχουσα υποδομή στην κατεύθυνση της ανάπτυξης ενός κεντρικού συστήματος καταγραφής, παρακολούθησης, διαχείρισης και διαρκούς επικαιροποίησης των στοιχείων που χαρακτηρίζουν κάθε τουριστική επιχείρηση που αδειοδοτείται και ελέγχεται από το Υπουργείο Τουρισμού και τους φορείς που εποπτεύονται από αυτό.
- Στην ολοκληρωμένη και σε περιοδική βάση συλλογή δεδομένων τουριστικών επιχειρήσεων και δεδομένων γεωχωρικής ταυτοποίησης.
- Στην άντληση δεδομένων αφίξεων – αναχωρήσεων σε πραγματικό χρόνο (λαμβάνοντας υπόψη τις τηλεπικοινωνιακές υποδομές κάθε επιχείρησης) από το σύνολο των καταλυμάτων της χώρας ως εξής:
- με χρήση web services για την αποστολή των στοιχείων, από εκείνες τις επιχειρήσεις που ήδη διαθέτουν πλατφόρμες διαχείρισης κρατήσεων και βασική πληροφοριακή
υποδομή που θέλουν να διατηρήσουν, οι οποίες και επιθυμούν να αξιοποιήσουν τα πρότυπα διαλειτουργικότητας που θα θέσει η Αναθέτουσα Αρχή σε συνεργασία με
τον Ανάδοχο του έργου - μέσω χρήσης ενός βασικού διαχειριστικού περιβάλλοντος που θα δημιουργηθεί και θα παρέχεται στις επιχειρήσεις εκείνες που δεν διαθέτουν κάποια πλατφόρμα κρατήσεων
αλλά τηρούν αυτές χειρόγραφα ή με χρήση βασικού λογισμικού γραφείου (πχ. Λογιστικό φύλλο)
Ο Προϋπολογισμός του έργου είναι 16,3 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ)