Νέες δυνατότητες για την προβολή τους έχουν αποκτήσει οι τουριστικές επιχειρήσεις από την «άνθιση» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και κυρίως του Instagram και του Tik Tok.
Στο πλαίσιο αυτό, η τάση του Influencing Marketing, που αναλαμβάνει τον ρόλο της σωστής αξιοποίησης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, εντοπίζοντας τους κατάλληλους Influencer οι οποίοι και θα προβάλλουν τα ξενοδοχεία που θέλουν απευθυνθούν στο ευρύ κοινό, αναπτύσσεται διαρκώς. Λειτουργώντας για τις επιχειρήσεις, συμπληρωματικά με τα «παραδοσιακά» μέσα προβολής που ήδη διέθεταν.
Στις τουριστικές επιχειρήσεις που έχουν αξιοποιήσει μεθοδικά και συστηματικά αυτά τα εργαλεία τα τελευταία χρόνια, τα αποτελέσματα είναι ήδη εμφανή. Είναι χαρακτηριστικό, όπως επισημαίνει στο CNN Greece ο κ. Θάνος Παπαδημητρίου, σύμβουλος επικοινωνίας με ειδίκευση στα ξενοδοχεία πως υπάρχουν επιχειρήσεις στις οποίες «οι κρατήσεις που προέρχονται, είτε άμεσα, είτε έμμεσα από το Ιnstagram ή το Tik Tok, φτάνουν το 80%».
Τα αποτελέσματα άλλωστε είναι μετρήσιμα καθώς σε πολλές περιπτώσεις μέσω ενός κωδικού τον οποίο χρησιμοποιεί ο πελάτης που έχει γνωρίσει το ξενοδοχείο από τον λογαριασμό του influencer, του παρέχεται έκπτωση στην κράτηση. Με αυτό τον τρόπο, η επιχείρηση γνωρίζει τις κρατήσεις που προήλθαν από τη συνεργασία τους.
Οι στόχοι του Influencing Marketing
Η διαφορά του να επιλέξει κάποιο ξενοδοχείο από μόνο του έναν influencer ή να απευθυνθεί σε κάποιον που εξειδικεύεται στο Influencing Marketing, έγκειται ουσιαστικά στο γεγονός ότι στη δεύτερη περίπτωση, εκείνος που θα αναλάβει την προβολή του ξενοδοχείου επιλέγεται από κάποιον που έχει την εμπειρία για την αξιολόγησή του.
Πρόσωπα δηλαδή που έχουν πραγματικά επιρροή στο κοινό που τους ακολουθεί, δεν διαθέτουν «ψεύτικους» ακόλουθους, αλλά πραγματικούς χρήστες. Παράλληλα ο επαγγελματίας του Influencing Marketing αναλαμβάνει να οργανώσει σε συνεργασία και με τις δύο πλευρές, το περιεχόμενο που θα προβληθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ώστε το ξενοδοχείο να μπορέσει να «ανέβει επίπεδο».
«Θέλω να χτίζω ειλικρινή σχέση με τον κόσμο και όσα προβάλλουμε, να είναι και αυτά που θα βιώσει κάποιος όταν επισκεφθεί το ξενοδοχείο που του προτείναμε» σημειώνει ο κ. Παπαδημητρίου επισημαίνοντας ότι οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης συχνά χάνουν την εμπιστοσύνη τους, λόγω της υπερπληθώρας των προϊόντων που προβάλλονται ως «αψεγάδιαστα» σε Instagram και Τik Τοκ.
«Ο συνδυασμός του influencing και του de-influencing marketing είναι αυτό που απογειώνει ένα brand, ένα δημόσιο πρόσωπο» προσθέτει, εξηγώντας παράλληλα:
«Και στο καλύτερο ξενοδοχείο να πας, πάντα θα υπάρχει κάτι που σε κάποιον επισκέπτη δεν θα ταιριάζει στις επιθυμίες του ή δεν θα τον ικανοποιεί. Στόχος του Influencing Marketing δεν είναι ούτε να αποδομήσει, ούτε να πείσει το κοινό. Είναι να δώσει την ευκαιρία σε κάποιον, να βιώσει από απόσταση, αυτό που θα ζήσει και από κοντά» εξηγεί ο Θάνος Παπαδημητρίου. «Εμείς οφείλουμε να δείχνουμε τις διαφορετικές όψεις, μια σφαιρική, ειλικρινή, αντικειμενική εικόνα» τονίζει.
Σε ό,τι αφορά την εικόνα του ελληνικού τουρισμού την τρέχουσα χρονιά, ο κ. Παπαδημητρίου σημειώνει ότι ήδη ο Απρίλιος κινήθηκε καλύτερα από πέρσι, αρκετά ξενοδοχεία άνοιξαν νωρίτερα κατά μία εβδομάδα ενώ συμπληρώνει ότι η χώρα μας υπερτερεί έναντι άλλων προορισμών, σε υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό.