Τη διαβεβαίωση ότι η ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης εργάζεται μέρα και νύχτα για να λύσει το πρόβλημα των ουρών στο Κτηματολόγιο Αθηνών οριστικά και ψηφιακά, έδωσε ο υφυπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ο οποίος με σχετική του ανάρτηση στα social ανέφερε για εγνωσμένο πρόβλημα το οποίο σταδιακά διογκώνεται και έκανε λόγο για ιδική πλατφόρμα του υπουργείου που θα ξεκινήσει να λειτουργεί στις 15 Αυγούστου και θα δώσει σταδιακά λύση στην ταλαιπωρία.
«Εδώ και ένα μήνα, από την πρώτη μέρα που πήγαμε στο Υπουργείο μαζί με τον Δημήτρη Παπαστεργίου, το πρόβλημα των μεγάλων ουρών στο Κτηματολογικό Γραφείο Αθηνών ήταν ορατό με τάση να διογκώνεται», αναφέρει ο κ. Κυρανάκης, με ανάρτησή του στο Facebook, εξηγώντας ότι η κυβέρνηση προχώρησε σε τρία βήματα.
Αρχικά, στις 25 Ιουλίου ανακοινώθηκε η πλατφόρμα ψηφιακής υποβολής συμβολαίων, που παρουσιάστηκε στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών και στην Ένωση Συμβολαιογράφων.
Παράλληλα, το υπουργείο βρίσκεται σε τελικό στάδιο δοκιμών, για την ψηφιακή εφαρμογή αριθμού προτεραιότητας για όσους θέλουν να εξυπηρετηθούν δια ζώσης. Ήδη από τις 28 Αυγούστου, αρχικά σε Αθήνα και Πειραιά, θα μπορούν να λαμβάνουν τον αριθμό προτεραιότητας ψηφιακά, χωρίς να περιμένουν στην ουρά.
Παράλληλα, και μετά από ενημέρωση των εργαζομένων ξεκίνησαν διαδικασίες «στοχευμένη ενίσχυση του προσωπικού και των δικηγόρων που κάνουν νομικό έλεγχο ώστε να μηδενιστούν οι εκκρεμότητες των αιτήσεων».
«Δεν θα μείνουμε σε αυτά, έχουμε πέσει πάνω από το πρόβλημα και εργαζόμαστε μέρα και νύχτα για να το λύσουμε οριστικά και ψηφιακά. Δεν ξεκινήσαμε από το μηδέν, η ψηφιοποίηση στο Κτηματολόγιο από Κυριάκο Πιερρακάκη και Θοδωρή Λιβάνιο είχε προχωρήσει πάρα πολύ, και εμείς συνεχίζουμε στο ίδιο πνεύμα και με την ίδια αποφασιστικότητα.
Η δέσμευση του Πρωθυπουργού είναι ότι θα έχει ολοκληρωθεί και ψηφιοποιηθεί το Κτηματολόγιο έως το 2025, και αυτό θα γίνει πράξη», κατέληξε.
Αναλυτικά η ανάρτηση του Κωνσταντίνου Κυρανάκη:
Εδώ και ένα μήνα, από την πρώτη μέρα που πήγαμε στο Υπουργείο μαζί με τον Δημήτρη Παπαστεργίου, το πρόβλημα των μεγάλων ουρών στο Κτηματολογικό Γραφείο Αθηνών ήταν ορατό με τάση να διογκώνεται.
Ξεκινήσαμε άμεσα ενέργειες για να λυθεί το πρόβλημα:
1) Στις 25 Ιουλίου ανακοινώσαμε την πλατφόρμα ψηφιακής υποβολής συμβολαίων από το https://ktimatologio.gov.gr/ την οποία παρουσιάσαμε στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών και στην Ένωση Συμβολαιογράφων, οι εκπρόσωποι των οποίων συμφώνησαν να βοηθήσουν στην διευρυμένη χρήση του νέου εργαλείου ώστε να διευκολυνθούν οι πολίτες.
2) Βρισκόμαστε ήδη σε στάδιο τελικών δοκιμών για την ψηφιακή εφαρμογή αριθμού προτεραιότητας για όσους επιθυμούν να εξυπηρετηθούν δια ζώσης. Οι πολίτες, από τη Δευτέρα 28 Αυγούστου σε Αθήνα και Πειραιά (στη συνέχεια και αλλού) θα μπορούν να λαμβάνουν αριθμό προτεραιότητας ψηφιακά και να παρακολουθούν την εξέλιξη ζωντανά στο κινητό τους, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν στην ουρά.
3) Μετά από θεσμικές συναντήσεις και τεκμηριωμένη ενημέρωση που λάβαμε από τους εργαζόμενους των υπηρεσιών του Κτηματολογίου που γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα την κατάσταση αφού τη βιώνουν καθημερινά, εκκινήσαμε τις διαδικασίες για στοχευμένη ενίσχυση του προσωπικού και των δικηγόρων που κάνουν νομικό έλεγχο ώστε να μηδενιστούν οι εκκρεμότητες των αιτήσεων.
Δεν θα μείνουμε σε αυτά, έχουμε πέσει πάνω από το πρόβλημα και εργαζόμαστε μέρα και νύχτα για να το λύσουμε οριστικά και ψηφιακά. Δεν ξεκινήσαμε από το μηδέν, η ψηφιοποίηση στο Κτηματολόγιο από Κυριάκο Πιερρακάκη και Θοδωρή Λιβάνιο είχε προχωρήσει πάρα πολύ, και εμείς συνεχίζουμε στο ίδιο πνεύμα και με την ίδια αποφασιστικότητα.
Η δέσμευση του Πρωθυπουργού είναι ότι θα έχει ολοκληρωθεί και ψηφιοποιηθεί το Κτηματολόγιο εως το 2025, και αυτό θα γίνει πράξη.