Σύμφωνα με φήμες που δημοσιεύθηκαν στο Verge o Mark Zuckerberg σκέφτεται πολύ σοβαρά να “εγκαταλείψει” το όνομα Facebook στο πλαίσιο του νέου μεγάλου στόχου του, της δημιουργίας του “metaverse”, ενός νέου διαδικτυακού κόσμου επικοινωνίας των χρηστών μέσω εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας. Φιλοδοξία του ιδρυτή του, είναι το Facebook να μείνει στην ιστορία ως κάτι περισσότερο από ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης και να αναδειχτεί ως βασικός δημιουργός του “metaverse”. Άλλωστε, ο ίδιος ο Zuckerberg είχε δηλώσει τον Ιούλιο στο Verge πως “θα αλλάξουμε έτσι ώστε οι άνθρωποι να μην μας βλέπουν πρωτίστως ως μια εταιρεία social media αλλά ως μια εταιρεία metaverse”.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του Verge, το οποίο επικαλείται πηγές με άμεση γνώση του θέματος, το οποίο αναπαρήγαγε το Reuters, η αλλαγή θα ανακοινωθεί στις 28 Οκτωβρίου στην ετήσια εκδήλωση “Connect” της εταιρείας, αν και σύμφωνα με πηγές η ανακοίνωση θα γίνει προ του συνεδρίου, το οποίο θα ασχοληθεί με την επόμενη μέρα του κοινωνικού δικτύου.
Είχε προηγηθεί η ριζική αναδιάρθωση της Google το 2015, η οποία μπήκε κάτω από την “ομπρέλα” μιας μητρικής εταιρείας, της Alphabet, εν μέρει για να σηματοδοτήσει ότι είναι πια κάτι πολύ περισσότερο από μια μηχανή αναζήτησης. Σύμφωνα με το Verge, το νέο εταιρικό όνομα του Facebook παραμένει ένα καλά φυλαγμένο μυστικό που το ξέρουν ελάχιστοι άνθρωποι. Μένει να αποδειχθεί η αλήθεια της φημολογίας.
Τι είναι το Metaverse
Το Metaverse είναι ένας σχετικά νέος όρος, ο οποίος διατυπώθηκε από τον συγγραφέα επιστημονικής φαντασίας Νιλ Στέφενσον, με τον οποίο περιγράφεται ένας εικονικός (virtual) κόσμος στον οποίο δραπετεύουν οι άνθρωποι από την δυστοπική πραγματικότητα.
Στην σύγχρονη ζωή μεταφράζεται σαν την μεταφορά των κοινωνικών, προσωπικών και επαγγελματικών δραστηριοτήτων στον ψηφιακό κόσμο. Η πανδημία επιτάχυνε τις διαδικασίες, μεταφέροντας το περιβάλλον εργασίας στο σπίτι κάθε εργαζόμενου, ενώ εδώ και καιρό μεγάλο κομμάτι των προσωπικών και κοινωνικών σχέσεων περνάει μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Στόχος του Facebook, αλλά και πολλών ακόμα εταιρειών υψηλής τεχνολογίας, είναι να κατασκευάσουν και να οργανώσουν τον νέο ψηφιακό κόσμο, προσφέροντας τις κατάλληλες εμπειρίες χρήστη και ταυτόχρονα να αυξήσουν τα έσοδα τους στην νέα αυτή ψηφιακή αγορά και οικονομία. Κύριο χαρακτηριστικό του metaverse είναι η χρήση τεχνολογίας, επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας μέσω της δημιουργίας “ψηφιακών διδύμων” των χρηστών από τον κανονικό στον ψηφιακό κόσμο