Τις υψηλές πτήσεις της συνεχίζει η αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών στην περιοχή της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής (EMEA). Παρά τις χαμηλότερες καταναλωτικές δαπάνες και τα συνεχιζόμενα προβλήματα σε επίπεδο εξαρτημάτων, η αγορά κινήθηκε ανοδικά και το 3ο τρίμηνο του 2021.
Η παραδοσιακή αγορά υπολογιστών (επιτραπέζιοι υπολογιστές, φορητοί και σταθμοί εργασίας) αυξήθηκε κατά 12,7% σε ετήσια βάση το 3ο τρίμηνο του 2021, φθάνοντας συνολικά τα 24,4 εκατ. μονάδες. Οι ισχυρές πωλήσεις συσκευών για επαγγελματική χρήση, σε ολόκληρη την περιοχή, ήταν ο κύριος μοχλός αυτής της ανάπτυξης, αντισταθμίζοντας την επιβράδυνση στις πωλήσεις συσκευών για χρήση στο σπίτι.
Η αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών της Δυτικής Ευρώπης γνώρισε σταθερή ανάπτυξη 15,8% ετησίως το εξεταζόμενο διάστημα, σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της IDC. Οι επιτραπέζιοι υπολογιστές συνέχισαν την ανοδική τάση τους και σημείωσαν άνοδο 21,8% ετησίως, ξεπερνώντας τους φορητούς υπολογιστές (+13,1%) για πρώτη φορά εδώ και έξι τρίμηνα.
Οι πωλήσεις συσκευών για προσωπική χρήση στη Δυτική Ευρώπη σημείωσαν την πρώτη τους πτώση εδώ και έξι τρίμηνα, μειούμενες, ωστόσο, ελαφρά κατά 0,2% σε ετήσια βάση. Τόσο οι επιτραπέζιοι, όσο και οι φορητοί υπολογιστές, είχαν επίπεδη απόδοση (+0,0% ετησίως και -0,3% ετησίως αντίστοιχα).
Στον αντίποδα, οι πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών για επαγγελματική χρήση κατέγραψαν σημαντική ανάπτυξη 30,6% σε ετήσια βάση, λόγω της αύξησης των επιτραπέζιων υπολογιστών κατά 41,6% σε ετήσια βάση – μια ισχυρή ανάκαμψη μετά από έξι συνεχόμενα τρίμηνα πτώσης.
“Οι πωλήσεις notebooks επίσης αυξήθηκαν κατά 25,8% σε ετήσια βάση. Η επαναλειτουργία των γραφείων οδήγησε στην ανανέωση των συσκευών και στην απόκτηση PCs, που θα χρησιμοποιηθούν σε υβριδικά συστήματα εργασίας”, επισημαίνουν οι αναλυτές.
Οι κατασκευαστές
Η ενοποίηση της παραδοσιακής αγοράς Η/Υ επιβραδύνθηκε και πάλι, καθώς το συνολικό μερίδιο αγοράς των πέντε κορυφαίων προμηθευτών υποχώρησε το 3ο τρίμηνο του 2021: οι πέντε πιο ισχυροί παίκτες της αγοράς αντιπροσώπευαν το 77,4% του συνολικού όγκου των πωλήσεων, σημειώνοντας πτώση από 80,4% το 2ο τρίμηνο του 2021.
Η HP Inc. κατέκτησε την πρώτη θέση της αγοράς PC στην ΕΜΕΑ, με μερίδιο 24,9% (+0,5% μονάδες σε ετήσια βάση). Η Lenovo (συμπεριλαμβανομένης της Fujitsu) έπεσε στη δεύτερη θέση, με μερίδιο αγοράς 22,8% (+0,1% μονάδες σε ετήσια βάση). Η εταιρεία έχασε την πρώτη θέση παρά τη διψήφια ανάπτυξη τόσο σε επιτραπέζιους υπολογιστές (+17,3% ετησίως), όσο και σε φορητούς υπολογιστές (+10,6% σε ετήσια βάση).
Η Dell Technologies κατέλαβε την τρίτη θέση με μερίδιο αγοράς 13,5% (+2,9% μονάδες σε ετήσια βάση). Η ισχυρή εμπορική ανάπτυξη (54,2% ετησίως) αντιστάθμισε την πτώση των συσκευών για προσωπική χρήση (-12,8% ετησίως).
Η ASUS ανέβηκε στην τέταρτη θέση, με μερίδιο αγοράς 8,2% (-1,0% μονάδες σε ετήσια βάση), ενώ ο όμιλος Acer έπεσε στην πέμπτη θέση με μερίδιο αγοράς 8,1% (-1,4% μονάδες σε ετήσια βάση).