Σε επίπεδα ρεκόρ κυμάνθηκαν οι πωλήσεις των κινεχζικών εταιρειών ηλεκτρονικού εμπορίου για την Ημέρα των Εργένηδων (Singles Day) που γιορτάζεται τα τελευταία χρόνια στις 11 Νοεμβρίου (11-11). Η μέρα αυτή θεωρείται αντίστοιχη της Black Friday στην αγορά της ανατολής και κάθε χρόνο πραγματοποιούνται πωλήσεις δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Αναλυτικότερα, η Alibaba σημείωσε πωλήσεις αξίας 84,54 δισ. δολαρίων (540 δισ. γουάν), με τον τζίρο της να αυξάνεται κατά 8% σε σχέση με την περσινή ημέρα, ενώ η JD.com είδε τις πωλήσεις της σε σχέση με το 2020 να ενισχύονται κατά 28% στα 54,6 δισ. δολάρια (350 δισ. γουάν).
Οι επιδόσεις των δύο μεγαλύτερων επιχειρήσεων στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου ξεπέρασαν σημαντικά τις εκτιμήσεις των ανθρώπων της αγοράς, οι οποίοι ανέμεναν πως η μείωση των καταναλωτικών δαπανών που σημειώθηκε τους προηγούμενους μήνες στην δεύτερη ισχυρότερη οικονομία του πλανήτη θα επηρέαζε τις πωλήσεις των επιχειρήσεων, ενώ και το τεταμένο κλίμα μεταξύ της κινεζικής κυβέρνησης και των τεχνολογικών κολοσσών δεν κατάφερε να επηρεάσει το κλίμα στην αγορά.
Σημειώνεται ωστόσο, πως ο όγκος των πωλήσεων που αναφέρθηκε παραπάνω δεν αφορά αποκλειστικά στην χθεσινή ημέρα, καθώς οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες για προπαραγγελίες προϊόντων τόσο της Alibaba όσο και της JD.com είχαν τεθεί σε λειτουργία από τις αρχές Νοεμβρίου.
Η Singles Day αποτελεί την «κινεζική Black Friday», με τις επιχειρήσεις του λιανεμπορίου να δελεάζουν τους καταναλωτές με προσφορές και εκπτώσεις, ενώ ο τζίρος σκαρφαλώνει σε δυσθεώρητα ύψη, ειδικότερα φέτος που η πανδημία έχει υποχωρήσει σημαντικά σε σχέση με το 2020.
Κάθε χρόνο από το 2009 κι έκτοτε, όταν η Alibaba παρουσίασε την «Ημέρα των Εργένηδων», στις 11 Νοεμβρίου εκατομμύρια καταναλωτές πραγματοποιούν τις αγορές τους είτε διαδικτυακά είτε επισκεπτόμενοι τα φυσικά καταστήματα, ακολουθώντας μία μόδα που αναπτύχθηκε ιδιαίτερα κατά την δεκαετία του ’90, κυρίως μεταξύ των αντρών σπουδαστών στα κινεζικά πανεπιστήμια.