Μέχρι τις 14:00 οι εξερχόμενες κλήσεις και τα SMS από το δίκτυο της NOVA πραγματοποιούνται μέσω Viber, στο οποίο δρομολογεί η εταιρεία τις κλήσεις μέσω κινητού. Μετά τις 14:00 σταδιακά τα κινητά ορισμένων συνδρομητών συνδέονται με το δίκτυο, χωρίς την δυνατότητα SMS, τα οποία αποστέλλονται μέσω Viber, αλλά και χωρίς την σύνδεση με τις επαφές του ονομαστικού καταλόγου, με αποτέλεσμα οι συνδρομητές να μην μπορούν να επικοινωνήσουν με τα τηλέφωνα αυτά, καθώς δεν συνδέονται τηλέφωνα με τα πρόσωπα.
Είμαι συνδρομητής κινητής τηλεφωνίας από τον Ιούνιο του 1993. Τότε ήμουν από τους πρώτους συνδρομητές της Telestet και παρέμεινα αδιαλείπτως πελάτης στο δίκτυό της, μέχρι που κατέληξα εκών-άκων στη NOVA. Τέτοια κατάσταση στο δίκτυό της NOVA (Forthnet + WIND) δεν έχω συναντήσει στο παρελθόν.
Βέβαια η εταιρεία διαβεβαιώνει σήμερα όλους τους δημοσιογράφους, πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και όλα αποκαθίστανται με γοργό ρυθμό. Όμως η αλήθεια είναι αυτή που σας περιέγραψα παραπάνω. Ο συνδρομητής κινητής τηλεφωνία της NOVA δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει με ευκολία το τηλέφωνό του για εξερχόμενες κλήσεις, καθώς δεν έχει πρόσβαση στις επαφές του καταλόγου του (εάν είναι αποθηκευμένες στην κάρτα sim) και οι κλήσεις του γίνονται μέσω Viber.
Το σοβαρό αυτό θέμα εκφεύγει προφανώς μίας απλής ανακοίνωσης τύπου, που ίσως κάνει η NOVA, σύμφωνα με το γνωστό ασαφές πλαίσιο ενημέρωσης των εταιρικών ανακοινώσεων σε τέτοιες περιπτώσεις. Σίγουρα κανείς δεν περιμένει να μάθει τι ακριβώς συνέβη στο δίκτυό της, αν και λόγοι εταιρικής ευθύνης το επιβάλλουν.
Αυτή τη στιγμή η ΕΕΤΤ θα πρέπει να κινηθεί αυτεπάγγελτα με άμεση κλήση απολογίας προς τη NOVA για πλήρη και αναλυτική αναφορά των συμβάντων. Μόνο έτσι η ΕΕΤΤ θα ενημερώσει ως οφείλει και την πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για ένα ιδιαίτερα σοβαρό θέμα πανελλήνιας έκτασης αλλά και για τη σοβαρότητα του συμβάντος.
Γιάννης Χαλαβαζής