Η πρώτη ενότητα της δεύτερης ημέρας του 1ου ΜΙΤ EmTech Europe στην Ελλάδα, του παγκοσμίου φήμης συνεδρίου του MIT Technology Review που ολοκληρώνεται σήμερα 18 Ιανουαρίου 2024 στο Μέγαρο Μουσικής, επικεντρώθηκε στις προοπτικές της εκπαίδευσης στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης.
Ο Conrad Wolfram, Strategic Director and European Co-founder/CEO of Wolfram Group, Founder of computerbasedmath.org, μίλησε για το πώς μπορούμε να βελτιώσουμε την ανθρώπινη εκπαίδευση με τη βοήθεια του AI. «Η εκπαίδευση πρέπει να μεταρρυθμιστεί για την εποχή της τεχνητής νοημοσύνης», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Δεν θέλουμε να ανταγωνιστούμε μια μηχανή γιατί θα χάσουμε», είπε στη συνέχεια. Μίλησε για το τρέχον υπολογιστικό χάσμα (computational divide) στον πληθυσμό, το οποίο αποτελεί πηγή ανισότητας και το οποίο πρέπει να μειώσουμε τα επόμενα χρόνια, κινούμενοι προς την κατεύθυνση οικοδόμησης μιας «οικονομίας υπολογιστικής γνώσης». Η υπολογιστική παιδεία για όλους τη δεκαετία του 2020 θα πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα, όπως αποτέλεσε ο αλφαβητισμός πληθυσμών στις αρχές του 19ου αιώνα.
Σύμφωνα με τον κ. Wolfram, το AI θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να προσεγγίσουμε όλα τα μαθήματα. Μάλιστα, η μεταρρύθμιση των μαθηματικών για την υπολογιστική εποχή –έστω με καθυστέρηση 30 χρόνων– θα μπορούσε να είναι πρότυπο για τις μεταρρυθμίσεις που θα χρειαστούν στο μέλλον σε όλα τα μαθήματα. «Είναι σημαντικό να μην επαναλάβουμε τα λάθη που κάνουμε στα μαθηματικά σε όλο το πρόγραμμα σπουδών». Οι μεγάλες αλλαγές που έρχονται θα είναι απελευθερωτικές, δίνοντας πολύ μεγαλύτερη επιλογή αντικειμένων στους μαθητές. «Δεν θα χρειαζόμαστε έναν δάσκαλο σε τοπικό επίπεδο που να έχει εμπειρία σε ένα συγκεκριμένο μάθημα για να μπορούμε να προσφέρουμε στους μαθητές αυτό το αντικείμενο».
Στη συζήτηση που ακολούθησε με τη δημοσιογράφο της «Καθημερινής» και του Moneyreview.gr Θέλμα Χατζηαθανασίου, ο κ. Wolfram αναφέρθηκε στον ρόλο που διατηρεί το ανθρώπινο στοιχείο στην εκπαίδευση. «Θα υπάρχει χώρος για τους δασκάλους. Ο ρόλος των δασκάλων είναι εκείνος που αλλάζει», εξήγησε. «Οι δάσκαλοι του μέλλοντος θα είναι CEOs της τάξης και όχι πηγές απεριόριστης γνώσης», επισήμανε. «Θα χρειαζόμαστε ανθρώπους για να μας βοηθούν σε ορισμένες από τις πτυχές που η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να κάνει καλά».
Το «EmTech Europe» πραγματοποιείται σε συνεργασία με την εφημερίδα Καθημερινή
Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: emtecheurope.com