Ως παραπλανητικό χαρακτήρισε το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας τον διαφημιστικό ισχυρισμό της efood market περί κατ’ οίκον παράδοσης προϊόντων σε 15 λεπτά, καλώντας την efood να διορθώσει άμεσα την διαφημιστική της εκστρατεία σε τηλεόραση, διαδίκτυο, ραδιόφωνο και μέσα μεταφοράς.
Η απόφαση επήλθε ως συνέπεια πρόσφατης προσφυγής από την αλυσίδα MyMarket, η οποία στράφηκε εναντίον της εταιρείας delivery. Υπενθυμίζεται ότι η efood τους τελευταίους μήνες έχει εισέλθει δυναμικά και στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, μέσω της στρατηγικής των dark stores.
Σύμφωνα με την απόφαση του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας, το οποίο είναι αρμόδιο για τον έλεγχο των διαφημίσεων και την τήρηση του Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι παραδόσεις που γίνονται εντός 15λέπτου ανέρχονται σε ποσοστό μόλις 42%.
Κάτι που έρχεται σε αναντιστοιχία με τη «ρητή και κατηγορηματική διατύπωση της διαφήμισης» περί παράδοσης σε 15 λεπτά.
«Η ξεκάθαρη αυτή υπόσχεση δημιουργεί την ανάλογη προσδοκία στους καταναλωτές, η οποία όμως (προσδοκία) θα επαληθευτεί μόνο σε ποσοστό περίπου 40% των παραγγελιών, ενώ το ποσοστό αυτό δεν γίνεται επαρκές ούτε στα 20 λεπτά, ακόμη κι αν θεωρηθεί ότι οι καταναλωτές έχουν την ανοχή μίας εύλογης καθυστέρησης λίγων λεπτών» αναφέρεται στη σχετική απόφαση.
Γι’ αυτό τον λόγο, η Επιτροπή αποφάσισε ότι ο επίμαχος διαφημιστικός ισχυρισμός δεν τεκμηριώνεται επαρκώς, είναι υπερβολικός και μπορεί να οδηγήσει σε εσφαλμένες εντυπώσεις. Επομένως, θα πρέπει να τροποποιηθεί σε όσα μέσα και υλικά εμφανίζεται.
Η προθεσμία για την απαιτούμενη αλλαγή είναι τρεις ημέρες για την τηλεόραση και τα digital μέσα, δύο ημέρες για το ραδιόφωνο και έως τη λήξη της ισχύουσας σύμβασης για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αρκεί να μην υπερβαίνει τις 15 ημέρες.
Η όλη υπόθεση, σε κάθε περίπτωση, μαρτυρά τον βαθμό ανταγωνισμού στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, όπου ολοένα και περισσότεροι θέλουν να διεκδικήσουν ικανό μερίδιο, σε μια αγορά που αναπτύσσεται διαρκώς, όπως έδειξε και το παράδειγμα της πανδημικής περιόδου.