Ένα σημαντικό ορόσημο που κατακτήθηκε χάρη στην τεχνολογία tokenisation της Visa παρουσιάστηκε από την εταιρεία, στο Money20/20 Europe. Συγκεκριμένα η Visa γνωστοποίησε πως τα tokens της έχουν αποφέρει στο παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο πρόσθετα έσοδα που ξεπερνούν τα 40 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ, κατά τον τελευταίο χρόνο, διασώθηκαν χάρη σε αυτά 650 εκατομμύρια δολάρια σε απάτες. Η Visa ανακοίνωσε ακόμα πως έχει εκδώσει πάνω από 10 δισεκατομμύρια tokens από το λανσάρισμα αυτής της τεχνολογίας το 2014.
Κατά την τελευταία δεκαετία, η Visa ενίσχυσε περαιτέρω την ασφάλεια του οικοσυστήματος πληρωμών μέσω του tokenisation, μια τεχνολογία που αντικαθιστά τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα με ένα κρυπτογραφικό κλειδί που αποκρύπτει τα ευαίσθητα δεδομένα των πληρωμών. Το tokenisation μπορεί να ενσωματωθεί σε οποιαδήποτε συσκευή καθιστώντας τις ψηφιακές πληρωμές πιο ασφαλείς ενώ είναι πρακτικά αδύνατο να χρησιμοποιηθεί από τους απατεώνες.
Πλέον, πάνω από το 40% όλων των συναλλαγών που διεκπεραιώνει η Visa στην Ευρώπη αξιοποιούν τα tokens, γεγονός που αντικατοπτρίζει την ευρεία υιοθέτησή τους και την εμπιστοσύνη που δείχνουν οι καταναλωτές σε αυτή την ασφαλή μέθοδο πληρωμής. Χάρη στην τεχνολογία του tokenisation αυξήθηκε επίσης, κατά έξι μονάδες βάσης, το ποσοστό έγκρισης πληρωμών παγκοσμίως. Συνολικά, το tokenisation μπορεί να μειώσει το ποσοστό απάτης έως και 60%, παρέχοντας στις επιχειρήσεις περισσότερο επιτυχημένες συναλλαγές και προσφέροντας σε καταναλωτές και επιχειρήσεις όλων των μεγεθών πολυπόθητη ηρεμία.
«Το σημερινό ορόσημο αντανακλά τον αντίκτυπο που είχε το tokenisation σε ολόκληρο το οικοσύστημα πληρωμών από τότε που παρουσιάσαμε την τεχνολογία αυτή, πριν από 10 χρόνια», δήλωσε η Sevi Vassileva, Γενική Διευθύντρια της Visa για Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα & Ισραήλ. «Τα tokens άλλαξαν το παιχνίδι, καθιστώντας ασφαλείς τις ηλεκτρονικές πληρωμές και ανοίγοντας τον δρόμο για περισσότερη καινοτομία – από το tap to pay στο κινητό ως ένα μέλλον που θα έχουμε μεγαλύτερο έλεγχο στα δεδομένα μας κατά την εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Η Visa που ανακοίνωσε το ορόσημο αυτό ζωντανά στη σκηνή του Money20/20 στο Άμστερνταμ, εξέδωσε το δισεκατομμυριοστό της token το 2020. Η υιοθέτηση των tokens επιταχύνθηκε σημαντικά τα τελευταία τέσσερα χρόνια, εν μέρει λόγω της στροφής στην ψηφιακή τεχνολογία κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Σήμερα, περισσότεροι από 8.000 εκδότες καρτών μπορούν να αξιοποιήσουν το tokenisation, ενώ η τεχνολογία αυτή είναι διαθέσιμη σε περισσότερες από 200 χώρες παγκοσμίως. Τους τελευταίους 12 μήνες, περισσότερες από 1,5 εκατομμύρια επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου πραγματοποίησαν καθημερινά συναλλαγές με Visa Tokens.
Το μέλλον των tokens – Μεταμορφώνοντας την εμπειρία των καταναλωτών
Πρόσφατη έρευνα της Visa αποκάλυψε πως λιγότερο από το ⅓ των καταναλωτών παγκοσμίως αισθάνοντται πως έχουν τον έλεγχο των δεδομένων τους και μόνο λίγο περισσότεροι από το ⅓ κατανοούν πλήρως πώς αυτά χρησιμοποιούνται.
Ωστόσο, το tokenisation μπορεί να ξεκλειδώσει μια ολόκληρη νέα εποχή εξατομίκευσης και ασφάλειας – κατά την οποία οι καταναλωτές θα ελέγχουν τα δεδομένα τους και θα εγκρίνουν το πότε και το πού θα μπορούν να κοινοποιηθούν για μια περισσότερο προσωποποιημένη εμπειρία.
Στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, τα data tokens της Visa θα μπορούν να βοηθήσουν τους εμπόρους και τις πλατφόρμες να χρησιμοποιούν τα δεδομένα με διαφάνεια δίνοντας στους καταναλωτές τον έλεγχο. Αυτό θα σημαίνει πως θα αποφασίζουν ποιος αποκτά πρόσβαση στα δεδομένα τους (και έως πότε), όπως επίσης και πώς αυτά θα χρησιμοποιηθούν.
Με την υποστήριξη της Τεχνητής Νοημοσύνης, τα data tokens της Visa επιτρέπουν στους καταναλωτές να βλέπουν, να συναινούν και να ανακαλούν την πρόσβαση στον διαμοιρασμό των δεδομένων τους άμεσα από την εφαρμογή της τράπεζάς τους.
Η Sevi Vassileva, σχολιάζει: «Την τελευταία δεκαετία η Visa επένδυσε στην ενίσχυση των υποδομών των tokens για να τροφοδοτήσεισει ένα πιο ασφαλές και άνετο ψηφιακό εμπόριο για τους καταναλωτές και τους εμπόρους στην Ευρώπη και σχεδόν σε κάθε αγορά σε όλο τον κόσμο. Καθώς η Τεχνητή Νοημοσύνη αρχίζει να διαμορφώνει περισσότερο εξατομικευμένες εμπειρίες στο διαδίκτυο, αξιοποιούμε την τεχνογνωσία μας στα tokens για να δώσουμε στα άτομα περισσότερο έλεγχο στα δεδομένα πληρωμών τους».