Οι εταιρείες που εν μέσω πανδημίας αξιοποίησαν ψηφιακές λύσεις, αναδείχθηκαν νικητές της περιόδου των τελευταίων ετών, ενώ υπό την ομπρέλα αυτή υπάγονται και οι νεοφυείς επιχειρήσεις ecommerce και λιανεμπορίου, οι οποίες άνθισαν τα τελευταία δύο χρόνια σε όλα τα επίπεδα.
Το μερίδιο των εταιρειών ψηφιακού εμπορίου σε σχέση με τις συνολικές λιανικές πωλήσεις ενισχύθηκε στην πλειονότητα των ανεπτυγμένων χωρών. Μόνο στις ΗΠΑ, ενδεικτικά, ο τζίρος των ψηφιακών πωλήσεων αυξήθηκε κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες με αποτέλεσμα να αποτελεί το ένα πέμπτο (21%) της συνολικής αγοράς το 2020.
Απολαμβάνοντας την στήριξη από τα κρατικά προγράμματα ενίσχυσης που διοχετεύθηκαν σε πολλές χώρες από την επέλαση του κορωνοϊού, οι startups παγκοσμίως ευνοήθηκαν και από την έντονη κινητικότητα από τους επενδυτές.
Το οικοσύστημα των startups που δραστηριοποιούνται συγκεκριμένα στον κλάδο του λιανεμπορίου και του ψηφιακού εμπορίου διογκώθηκε στην Ευρώπη. Την κορυφαία θέση όμως στη Γηραιά Ήπειρο καταλαμβάνει η Βρετανία, όπου μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου είχαν ιδρυθεί 435 νεοφυείς επιχειρήσεις στους δύο κλάδους το 2021, σύμφωνα με στοιχεία της StartupBlink.
Ακολουθεί με μεγάλη διαφορά η Γερμανία, όπου ιδρύθηκαν 203 startups το 2021, στη συνέχεια η Γαλλία με 143, έπειτα η Ισπανία με 117. Επίσης, υψηλό αριθμό startups στους δύο κλάδους σημειώνει η Ιταλία (88), η Ολλανδία (81) και η Πολωνία (55).