Με την δημιουργία της νέας πύλης ecuriermarket.gr, κάνει την είσοδο της στις ηλεκτρονικές αγορές η ΕΛΤΑ Courier, συνεχίζοντας τον ψηφιακό της μετασχηματισμό. Το marketplace της θυγατρικής του ομίλου ΕΛΤΑ που βρίσκεται σε δοκιμαστική λειτουργία, από τις αρχές του μήνα, έχει ήδη ενσωματώσει κατά την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του 90 επιχειρήσεις.
Μέχρι την λήξη της δοκιμαστικής περιόδου λειτουργίας της πύλης στο τέλος του Φεβρουαρίου, αναμένεται να έχουν ενταχθεί 50 ακόμα επιχειρήσεις ενώ ο συνολικός αριθμός των προς πώληση προϊόντων τοποθετείται στο 1 εκατομμύριο. Σύμφωνα με όσα αναφέρουν από την ΕΛΤΑ Courier, η πλατφόρμα ecouriermarket.com απευθύνεται σε όλες τις επιχειρήσεις με ή χωρίς ηλεκτρονικό κατάστημα, με την προβλεπόμενη χρέωση να είναι βάσει ετήσιας συνδρομής και όχι με κριτήριο τον τζίρο πωλήσεων ή τον αριθμό των clicks.
Προς την κατεύθυνση αυτή, οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ τριών ειδών συνδρομής, ενώ διατίθενται, χωρίς χρέωση, βασικές υπηρεσίες (φιλοξενία, προβολή λογοτύπου επιχείρησης, δημιουργία ξεχωριστής υποκατηγορίας, προβολή στοιχείων επικοινωνίας κτλ). Οι τρεις μηνιαίες συνδρομές έχουν κόστος 19,90 ευρώ (ασημένια), 49,90 ευρώ (χρυσή) και 99,90 ευρώ (πλατινένια) και περιλαμβάνουν επιπρόσθετες εφαρμογές και υπηρεσίες, όπως η δυνατότητα διασύνδεσης με εμπορικά προγράμματα για την ενημέρωση των αποθεμάτων ή των τιμών ή η σύνδεση του e-shop με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Το ecouriermarket.com επιτρέπει και τη δημιουργία συνεργειών, δεδομένου ότι η αποστολή και παραλαβή των προϊόντων θα πραγματοποιείται μέσω των ΕΛΤΑ Courier. Από την τελευταία οι έμποροι θα έχουν τη δυνατότητα να προμηθεύονται και τις συσκευάσεις για την αποστολή των προϊόντων τους.
Η δημιουργία marketplaces από ταχυδρομεία και εταιρείες ταχυμεταφορών, που έχουν τη δυνατότητα να ελέγξουν όλη την αλυσίδα της αποστολής, από την παραγγελία μέχρι την παράδοση στον παραλήπτη (last mile), αποτελεί διαδεδομένη, διεθνώς, πρακτική.
H συγκυρία όμως είναι ευνοϊκή λόγω της μαζικής στροφής στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά και της ύπαρξης ενός αυξανόμενου αριθμού μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων που επιδιώκουν να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους μέσω διαδικτύου.
Με τα δεδομένα αυτά τόσο η ΕΛΤΑ Courier όσο και ο όμιλος ΕΛΤΑ προσπαθούν να προσαρμοστούν πλήρως στην ψηφιακή εποχή.
Το περασμένο καλοκαίρι, τέθηκε σε εφαρμογή το ρομποτικό σύστημα διαλογής που επιτρέπει την εξυπηρέτηση 3.000 δεμάτων ανά ώρα, επιφέρει ετήσια εξοικονόμηση κόστους 2 εκατ. ευρώ και κυρίως διασφαλίζει ότι τα αντικείμενα παραδίδονται σε μία μέρα. Μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022, θα έχει ολοκληρωθεί και η δεύτερη φάση του ρομποτικού συστήματος, με τα ΕΛΤΑ να διαθέτουν 125 μίνι ρομπότ που θα εξυπηρετούν 168 προορισμούς, επιτρέποντας τη διαχείριση 7.000 δεμάτων ανά ώρα ή 165.000 ανά ημέρα.
Με άλλα λόγια, το νέο ρομποτικό σύστημα θα μπορούσε να υποστηρίξει το νέο «στοίχημα» των ΕΛΤΑ Courier, την είσοδο στον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπου το «παρών» δίνουν τα marketplaces του Skroutz και της αλυσίδας Public. Μέσα στην άνοιξη θα ξεκινήσει να λειτουργεί και ένα ακόμη marketplace, το Shopflix.gr.