Σαν την “καλύτερη χρονιά στην ιστορία των Public” χαρακτήρισε το 2023 ο Διευθύνων Σύμβουλος του Public Hellas, ύστερα από την συγχώνευση με τα Mediamarkt η οποία εκτόξευσε τις πωλήσεις. Σύμφωνα με την αποτίμηση της προηγούμενης χρονιάς και τις προοπτικές τόσο για την τρέχουσα όσο και για την επόμενη, οι πωλήσεις των λευκών οικιακών συσκευών, εκτός από κύρια αφορμή για την εξαγορά των Mediamarkt, αλλάζουν και το προφίλ των καταστημάτων της εταιρείας τα οποία μεγαλώνουν και γίνονται πιο πρακτικά για την βελτίωση της εμπειρίας χρήσης του καταναλωτή.
Όπως ανέφερε ο κ. Μπουρλάς, μέσα στα επόμενα 3 με 5 χρόνια, ο όμιλος θα επενδύσει 10 εκατ. ευρώ προκειμένου να αυξήσει τον στόλο των καταστημάτων της από τα 58 στα 70 σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ στο σύνολο τους τα καταστήματα θα αναβαθμιστούν για να μπορούν να πουλάνε οικιακές συσκευές οι πωλήσεις των οποίων αντιπροσώπευσαν το 2023 το 27% του τζίρου, με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για πωλήσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ τη φετινή χρονιά.
Σχετικά με τις επιδόσεις του 2023, ο Ρόμπυ Μπουρλάς, Διευθύνων Σύμβουλος του Public Group, ανέφερε: «Παρά τις προκλήσεις της οικονομίας από την ενεργειακή κρίση και τις πληθωριστικές πιέσεις, παραμένουμε προσηλωμένοι σε ένα πλάνο που έρχεται να απαντήσει τόσο στις σύγχρονες ανάγκες καταναλωτών, όσο και στο σημαντικό περιορισμό του διαθέσιμου εισοδήματος τους, δημιουργώντας νέους ευέλικτους τρόπους πληρωμής για αυτούς που έχουν πραγματική ανάγκη. Παράλληλα, συνεχίζουμε να πρωτοπορούμε στο Omni-Retail, καθώς δημιουργούμε συνεχώς καινοτόμες ψηφιακές εμπειρίες για τους ανθρώπους, τους πελάτες και τους συνεργάτες μας».
Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, μέσα από επενδύσεις ύψους €10 εκατ. και ένα δυναμικό οικοσύστημα με πάνω από 12 συνεργασίες με καινοτόμες εταιρείες, έφερε πολλαπλασιαστική αξία σε όλους, πετυχαίνοντας το 2023 υψηλή κερδοφορία, με τα επαναλαμβανόμενα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (Recurring EBITDA) να φτάνουν τα €20 εκατ., τετραπλασιάζοντας ουσιαστικά το αποτέλεσμα του 2022 που ήταν €5 εκατ.
Επίσης, η εταιρεία κατάφερε και να ξεπεράσει τα €500 εκατ. πωλήσεις που είχε θέσει ως στόχο για το 2023, με αύξηση 7% συγκριτικά με το 2022.
Όσον αφορά στον επενδυτικό βραχίονα PCP (Public Capital Partners), το 2023 επένδυσε στη μεγαλύτερη πλατφόρμα audiobooks στην Ελλάδα, το BookVoice, αλλά και την ηγέτιδα εταιρεία σε Digital Marketing τη Sleed. Με τις επενδύσεις αυτές τα συνολικά επενδεδυμένα κεφάλαια του PCP ξεπέρασαν τα €30 εκατ.
Για το 2024, συνεχίζοντας ένα ετήσιο επενδυτικό πλάνο άνω των €10 εκατ., τα Public στοχεύουν στη δημιουργία καινούργιων καταστημάτων “Public + home”, την εγκατάσταση των iRepair μέσα σε όλα τα Public, αλλά και τη δημιουργία 24 shop-in-shop με τη Vodafone.