Τηλεπικοινωνίες

Η πανδημία έπληξε τα έσοδα και τα κέρδη της Vodafone

Την αναμενόμενη πτώση λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας παρουσίασαν τα στοιχεία της Vodafone Ελλάδας στα αποτελέσματα που παρουσίασε η εταιρεία στο ΓΕΜΗ. Πιο συγκεκριμένα, για την χρήση 2020-2021 που ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2021, τα έσοδα ανήλθαν στα 907,3 εκατ. ευρώ, τα λειτουργικά κέρδη στα 377,8 εκατ. ευρώ και τα τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε ζημίες ύψους 20,1 εκατ. ευρώ.

Τα έσοδα και τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) είναι μειωμένα κατά περίπου 5,2% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση 2019-2020 ενώ τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε ζημία από κέρδη ύψους 41,8 εκατ. ευρώ. Η κάμψη των εσόδων της επιχείρησης τηλεπικοινωνιών, είναι αποτέλεσμα κυρίως της μείωσης των εσόδων της κινητής τηλεφωνίας. Τα έσοδα κινητής υποχώρησαν κατά 42,6 εκατ. ευρώ ή 7,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019-20. Σημαντική επίσης μείωση σημείωσαν και τα λοιπά έσοδα που διαμορφώθηκαν σε 27,7 εκατ. ευρώ έναντι 53,9 εκατ. ευρώ την προπερασμένη χρήση.

Αντίθετα, αύξηση κατά 14,1 εκατ. ευρώ ή 5,3% σημείωσαν τα έσοδα σταθερής τηλεφωνίας. Επίσης αύξηση κατά 4,8 εκατ. ευρώ ή 7,7% σημείωσαν τα έσοδα πωλήσεων εξοπλισμού (κινητά κ.λπ.). Η δημιουργία ζημιών (μετά από φόρους) έναντι κερδών στην προηγούμενη χρήση, είναι αποτέλεσμα τόσο της μείωσης της λειτουργικής κερδοφορίας, όσο και της αύξησης της φορολογίας. Ο φόρος εισοδήματος διαμορφώθηκε σε 42,8 εκατ. ευρώ από 13,9 εκατ. ευρώ που ήταν στη χρήση 2019-20.

Σύμφωνα με την διοίκηση της εταιρείας για τις οικονομικές της καταστάσεις «Το περιθώριο EBITDA παρουσίασε μείωση σε σχέση με το προηγούμενο έτος ως αποτέλεσμα μείωσης εσόδων κινητής, επακόλουθο της επιβολής μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης που μείωσε τις μετακινήσεις τόσο στο εσωτερικό όσο και επισκεπτών στην Ελλάδα. Η εταιρεία κατάφερε να αντισταθμίσει εν μέρει τη μείωση των εσόδων κινητής μέσω της πώλησης υπηρεσιών σταθερής και δίνοντας έμφαση στις αυξημένες ανάγκες του καταναλωτικού κοινού. Πρωτεύων στόχος της εταιρείας παρέμεινε η διατήρηση της υφιστάμενης πελατειακής βάσης και η απόκτηση νέων πελατών μέσω της παροχής συνδυαστικών υπηρεσιών».

close menu