Παπαγάλλος

ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΩΧΙΑ ΤΩΝ ΜΥΡΙΩΝ ΤΩΝ «ΕΞΥΠΝΩΝ ΠΟΛΕΩΝ». ΟΙ «ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ» ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΠΡΟΕΞΟΦΛΗΣΕΙΣ

Την Πέμπτη,  που λέτε, έγινε μία μίνι συνεδρίαση της ΚΕΔΕ στο Αμφιθέατρο του «Ψη-Δια» για το πρόγραμμα του «Ψηφιακού Μετασχηματισμού» των ΟΤΑ με τη συμμετοχή των κ.κ Λιβάνιου και Παπαστεργίου υπουργών Εσωτερικών και Ψηφιακού Μετασχηματισμού, του Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου, ΓΓ Πληροφορικών Συστημάτων Δημοσίας Διοίκησης, του Λάζαρου Κυρίζογλου, Δημάρχου Αμπελοκήπων -Μενεμένης και Προέδρου της ΚΕΔΕ, του Μανώλη Γιαμπουρά προϊστάμενου της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός», Δημάρχων και Αιρετών εκπροσώπων ΟΤΑ από όλη την χώρα.

Τα ειδησεογραφικά σάητς πανηγύριζαν για μία ακόμη φορά για τα εκατομμύρια των ευρώ «που πέφτουν στην αγορά» και την μεταμόρφωση των πόλεων μας σε «Έξυπνες». Είναι έτσι; Προφανώς για τα μύρια είναι έτσι. Για το άλλο, δηλαδή το πως θα γίνουν «έξυπνες» ο πόλεις, έχουμε πάρα πολύ δρόμο ακόμη.

Πριν όμως αρχίσουμε να καταγράφουμε τις «εξυπνάδες» των πόλεων, να σας αναφέρουμε ένα (πιθανότατα) άγνωστο σε εσάς όνομα: Mιράν Τσαλικιάν  

Το όνομα Μιράν (www.miran.gr) στον Πειραιά και όχι μόνο, γιατί τώρα έχει ξεφύγει από τα όρια της πόλης μας και έχει διεθνή παρουσία, είναι συνώνυμο με τις ανατολίτικες γεύσεις της Σμύρνης και της Μικράς Ασίας. Το  ομώνυμο κέντρο μικρασιατικών γεύσεων με κορυφαία ανατολίτικα αλλαντικά στην οδό Τσαμαδού (δίπλα είναι το ιστορικό καφεκοπτείο του Λουμίδη) έχει ιστορία από το 1922 στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά μας. Και μπορεί το όνομα Μιράν να σας είναι πασίγνωστο, όμως ο Πειραιώτης Μιράν Τσαλικιάν από τον οποίο πήρε την ονομασία του το διάσημο μαγαζί, μάλλον δεν είναι γνωστός σε πολλές και πολλούς από εσάς.

Ο Μιράν Τσαλικιάν, όπως είπανε είναι γέννημα – θρέμμα Πειραιώτης. Υπαξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας, πρωταθλητής στο μπητς βόλεϋ και διάσημος συνθέτης και μουσικός σε όλο τον κόσμο. Το μέχρι σήμερα μουσικό επίτευγμά του είναι το έργο του «The Heroes’ Oath» (ο Ορκος των Ηρώων), που επιλέχθηκε ανάμεσα από 920 δημιουργίες για να είναι ο εθνικός ύμνος της νοτίου Κορέας. Ο Πειραιώτης μουσικοσυνθέτης, Μιράν Τσαλικιάν καθώς και ο αδελφός του Ατάμ, φιλοξενήθηκαν στην Σεούλ, με τιμές αρχηγών κράτους. Στην φωτό άνω ο Μιράν καταθέτει στεφάνι στο Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτου (για να τηρούμε τις αντιστοιχίες) επιτυγχάνοντας αυτό που ούτε σε εκατό χρόνια δεν θα το κατάφερναν χίλιοι διπλωμάτες. Δηλαδή να έρθουν τόσο κοντά οι δύο χώρες.

Και μην ρωτήσετε πως το αξιοποιήσαμε εμείς εδώ στην Ελλάδα, γιατί θα ακουστούν πολλά «πειραιώτικα εμβατήρια» (όχι, δεν είναι του Μιράν). Ούτε να ρωτήσετε, αν γνωρίζουν τον Μιράν διάφοροι Έλληνες «παράγοντες», που υπεραξίες νέμονται (και επιχειρηματικές) τις οποίες όχι μόνο δεν τις αξίζουν, αλλά και τις πουλάνε γύρω-τριγύρω ως προσωπικά «επιτεύγματα».

ΕΔΩ και ΕΔΩ ενημερωθείτε για τις λεπτομέρειες ενός μοναδικού εθνικού επιτεύγματος και ΕΔΩ το facebook του Μιράν Τσαλικιάν

Σήμερα, Δευτέρα και λίγα 24ωρα πριν την έναρξη των διακοπών του Αυγούστου, σας έχουμε ένα αναλυτικό και πλήρες ραπόρτο, σε τρεις (3) συνέχεις παρακαλώ, το οποίο και προφανώς δεν θα το βρείτε (και από ποιόν άλλωστε θα το βρίσκατε) πουθενά. Το παρόν ραπόρτο είναι μία πρόβα τζενεράλε λίγο πριν την λειτουργία του νέου μας σάητ, του www.smartcities.gr, της 2ης Εκθεσης Smart Cities στο Ζάππειο (ΕΔΩ οι λεπτομέρειες) στις 16 & 17 Οκτωβρίου και την έκδοση του υβριδικού περιοδικού «Smart Cities», σε συνεργασία με την Kυριακάτικη Απογευματινή.

Επομένως μιλάμε ότι μαζί μας βρίσκεται μία ετοιμοπόλεμη δημοσιογραφική και ενημερωτική ομάδα, η οποία έχει υψηλότατο βαθμό ετοιμότητας, προκειμένου να σηκώσει το βάρος («κάτσε κάτω από την μπάρα» που έλεγε ο ακάματος Χρήστος Ιακώβου) της ενημέρωσης χιλιάδων στελεχών και συνεργατών, εργαζομένων, στελεχών εταιρειών, παραγόντων και κυβερνητικών, αλλά και ότι άλλο δει στους χώρους της Τοπικής και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης και όχι μόνο, εντός και εκτός Ελλάδας.

Και φυσικά σας έχουμε μοναδικό φωτορεπορτάζ στις «έξυπνες» πόλεις με αποκλειστικούς διαλόγους, τους οποίους μόνο ο παπα-γάλ(λ)ος μπορεί να ακούσει και να καταγράψει. 

ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΙΤΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΕΣ

Η συγκεκριμένη πρόσκληση χαρακτηρίζεται από μετρίας δυσκολίας έως και πάρα πολύ δύσκολη για τους δήμους, ειδικά για αυτούς που δεν έχουν εμπειρία και κυρίως στελέχη. Ειδικά για τις νέες δημοτικές αρχές (που δεν ήταν και λίγες) που δεν είχαν αντιληφθεί ότι υπάρχει συνέχεια στο κράτος και οι ατομικές στρατηγικές, μεθοδολογίες και στόχοι αφορούν μόνο παρτέρια και πεζοδρόμια και όχι τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα.

Εχουμε δηλαδή μία δύσκολη πρόσκληση με 38 Δράσεις, με δύσκολες ενταξιακές διαδικασίες από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης (ΕΥΔ) και με τους δήμους να επιλέγουν 8 με 10 δράσεις, τις οποίες μάλλον δύσκολα θα αξιοποιήσουν. Είναι η πρώτη φορά που οι ΟΤΑ , μιλάμε για 332 δήμους, είχαν τη δυνατότητα να υποβάλουν  «οριζόντιες» προτάσεις και να βρεθούν αντιμέτωποι με τις ευθύνες της υλοποίησης, που δεν είναι ούτε λίγες ούτε και ελαφρές.

Mέσα από συνεχείς διαβουλεύσεις που προηγήθηκαν ενισχύθηκε η τοπική αναπτυξιακή και ψηφιακή στρατηγική, αλλά και ο ενισχύθηκε ο περιφερειακός αναπτυξιακός ρόλος και σχεδιασμός. Το Ψη-Δια και η ΕΥΔ προτυποποίησαν όλα τα τεύχη μέχρι και τη πρότυπη σύμβαση συμβούλου και έδωσαν σε όλους τους δήμους  τη δυνατότητα συνεργασίας με Συμβούλους, με σύμβαση υποέργου, για να υποστηρίξουν τις διαδικασίες υποβολής, ένταξης και υλοποίησης της πρότασης.

ΤΕΛΙΚΑ ΟΛΟΙ ΣΧΕΔΟΝ ΟΙ ΔΗΜΟΙ (93,5%) ΥΠΕΒΑΛΑΝ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Συνολικά υποβλήθηκαν 312 προτάσεις και μόνο 20 δήμοι (6,5%) δεν κατάφερνα να καταθέσουν έστω και ελλιπή φάκελο. Δόθηκαν πολλές παρατάσεις και λίγο πριν την καταληκτική ημερομηνία, στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, κατέθεσαν τις προτάσεις το 40% στις τρεις τελευταίες ημέρες. Και το προφανές αποτέλεσμα ήταν η επιβάρυνση στις  αξιολογήσεις της Διαχειριστική που «έπηξε» από ψηφιακούς φκέλλους. Σήμερα έχει προχωρήσει η αξιολόγηση και έχουν αποσταλεί σε περισσότερους από 220 δήμους, παρατηρήσεις για διευκρινίσεις είτε στο στάδιο του Ελέγχου Πληρότητας Φακέλου είτε στο στάδιο της αξιολόγησης του Φυσικού Αντικειμένου. Και μην ακούσουμε από τους 85 δήμους, που υπέβαλαν προτάσεις στις δύο τελευταίες ημέρες πριν λήξη η πρόσκληση, ότι η ΕΥΔ καθυστερεί. Ετσι;

Μερικοί «παραπονιάρηδες» Αυτοδιοικητικοί στο Αμφιθέατρο του Ψη-Δια ακούστηκαν να λένε ότι «καθυστερούν οι εγκρίσεις». Γεγονός είναι ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση όλων των προτάσεων έως σήμερα, αλλά η ευθύνη δεν βαρύνει τόσο την Διαχειριστική. Αν οι όλοι δήμοι είχαν κατανοήσει τις διαδικασίες και δεν έπεφτε και η «κατάρα» της τελευταίας στιγμής, όλα θα ήταν καλύτερα. Ευτυχώς που η Διαχειριστική δεν ακολούθησε την τυπική διαδικασία του ΕΣΠΑ και δεν απένταξε (ευτυχώς) για μικροπροβλήματα πολλές προτάσεις, που είχαν θεματάκια. Μόνο 6 προτάσεις δεν πέρασαν.

ΕΝΑ ΕΥΤΡΑΠΕΛΟΝ ΓΙΑ ΝΑ ΕΥΘΥΜΗΣΕΤΕ

Σας παραθέτουμε ένα από τα αρκετά ευτράπελα, που δείχνει ότι πρέπει να γίνουν αρκετά στα ψηφιακά δρώμενα των δήμων, αλλά και των Περιφερειών, για να πούμε ότι έχουμε «Ζμαρτ Σίτις» .

Η  επιστολή παρατηρήσεων από την ΕΥΔ ανέβαινε  ηλεκτρονικά στο σύστημα του ΕΣΠΑ και μετά έφευγε αυτοματοποιημένο email στον δήμο. Όμως τα συστήματα  πάρα πολλών δήμων καταλάβαιναν αυτό το email ως SPAM και το έκοβαν ή στη  καλύτερη το πήγαιναν στα ανεπιθύμητα. Χώρια που ήταν περίοδος εκλογών με ότι σήμαινε αυτό. Έτσι δεν ήταν λίγοι οι δήμοι που δεν είδαν καν τις ειδοποιήσεις. Το κατάλαβαν όταν επικοινώνησαν τηλεφωνικά για την τύχη της πρότασης για να μην απορριφθεί η πρόταση τους και τότε κατάλαβαν ότι το κεντρικό «μποξ» πρέπει να έχει άλλες ρυθμίσεις

ΕΧΕΤΕ ΔΕΙ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΜΕΤΑ ΤΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ;  ΟΡΓΩΜΕΝΑ

Oι παλαιότεροι σίγουρα θυμούνται την  ατάκα του κορυφαίου Αθηνόδωρου Προύσαλη στην ταινία «Μία Ιταλίδα από την Κυψέλη» που περιέγραφε την σκηνή του καυγά στο κέντρο του, «έγινε το μαγαζί σαν δρόμος που του περνάνε καλώδια». Κάπως έτσι (έχουμε τις αντίστοιχες φωτό) έγιναν οι δρόμοι μετά το πέρασμα των συνεργείων που «έθαψαν» (όπου τα έθαψαν, γιατί έχουμε πολύ δρόμο ακόμη) τις οπτικές ίνες για νάχουμε (πότε επιτέλους;) γρήγορο (έχουμε αμφιβολίες ακόμη, αν δεν δούμε τις μετρήσεις μας) ίντερνετ.

Σε όλους τους δρόμους (και φυσικά στους επαρχιακούς) υπάρχουν τουλάχιστον δύο «κορδόνια» από παλιές «ενταφιάσεις» καλωδίων. Σε αυτά προτέθηκαν όχι μόνο οι «ενταφιάσεις» των οπτικών ινών, αλλά και των φρεατίων και όχι μόνο, καθώς ακολουθεί και το εσωτερικό των κατοικιών που εκεί να δείτε τι «καλλιτεχνίες» γίνονται. Σαν κι αυτές της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών των Παρισίων, (λες και είναι πολλά τα Παρίσια, ένα κάτι σαν τα Πατήσια ένα πράμα).

Οι κακοτεχνίες πάνε σύννεφο και κανείς δεν ξέρει τι θα γίνει με τις προσεχείς βροχές, όταν θα «χτυπήσουν» όλα αυτά που φτάνουν στο μέηλ μας και βλέπετε και εσείς. Είναι άγνωστο αν οι Περιφέρειες και οι δήμοι θα περάσουν νέο ασφαλτοτάπητα στους «οργωμένους» δρόμους. Και μην σας πούμε ότι σε πολλούς κεντρικούς δρόμους οι «ενταφιάσεις» των ινών έγιναν λίγο μετά την νέα ασφαλτόστρωση που έκαναν τον Απρίλιο.

«Και τι θα έκαναν οι εταιρείες;» θα μας πουν οι γνωστοί «Ηρακλείδες», που δεν βρίσκουν τίποτα το μεμπτόν. «Αφού βιάζονται να υλοποιήσουν τις επενδύσεις τους στις οπτικές ίνες», θα συνεχίσουν.

Να τις υλοποιήσουν, δεν λέμε, αλλά να ελέγχουν την ποιότητα των κατασκευών, γιατί αυτοί θα τραβήξουν την «λέζα» των βλαβών και εμείς τον τάραχο της ποιότητας των υπηρεσιών τους. Και οι ασχολούμενοι με τα δίκτυα ξέουν πάρα  μα πάρα πολύ καλά τι λέω. Το κόστος αποκατάστασης βλαβών, λόγω των βιαστικών κατασκευών στα δίκτυα οπτικών ινών, θα είναι δυσβάστακτο. Ακόμη και όταν ανατεθεί η λειτουργία των δικτύων σε υπεργολάβους.

Παλαιότερα ακούγαμε ότι λείπουν σχάρες υπονόμων ή καλώδια χαλκού από δράστες που είναι οι γνωστοί – άγνωστοι των κοινωνικά περιθωριοποιημένων ομάδων και όχι μόνο από αυτούς. Λέτε εδώ να έχουμε (σχεδόν) τα ίδια; Και μην μου πείτε ότι τα καλώδια των οπτικών ινών δεν έχουν την ίδια αξία (εν μέρει σωστό), γιατί βρισκόμαστε στην αρχή.

Να έχετε μία καλή εβδομάδα, λίγες ημέρες πριν τις διακοπές του Αυγούστου και αύριο η δεύτερη συνέχεια με (παν)«Εξυπνες Πόλεις» και άλλα συμπαρομαρτούντα.

ΕΠΙΜΥΘΙΟΝ

 ΦΩΤΟ ΣΙΝΕΜΑ ΣΥΡΟΣ

Σαν σήμερα πριν από 124 χρόνια στην Ερμούπολη της Σύρου, πραγματοποιήθηκε η πρώτη «κανονική» προβολή κινηματογραφικής ταινίας στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, το καλοκαίρι του 1900, ένας ξένος πλανόδιος κινηματογραφιστής σύστησε στους Έλληνες τον θαυμαστό κόσμο του κινηματογράφου και στις 29 Ιουλίου 1900 στο θερινό θέατρο «Ορφεύς» προβλήθηκε η πρώτη σημαντική οργανωμένη κινηματογραφική παράσταση, ένα γεγονός που έθεσε τις βάσεις για τη μετέπειτα ανάπτυξη της τέχνης του κινηματογράφου στην Ελλάδα.

Η συνέχεια ΕΔΩ

close menu