Αύξηση 56% κατέγραψαν πέρυσι οι online πωλήσεις σούπερ μάρκετ συγκριτικά με το 2020, σύμφωνα με στοιχεία της Convert Group. H συνολική αξία των ηλεκτρονικών αγορών άγγιξε τα 255 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.. Αν υπολογίσει μάλιστα κανείς τον ετήσιο online τζίρο των €45 εκατ. του 2019, μέσα σε μία 2ετία έχει καταγραφεί μια συνολική αύξηση 467% στην αξία του κλάδου των Online Super Market.
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις
Όσον αφορά στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) online αγορών, οι σημαντικότερες μεταβολές αφορούν:
+101% σε προϊόντα για κατοικίδια
+84% σε προϊόντα αρτοποιίας
+76% σε ποτά και αναψυκτικά
+75% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης
+69% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού
+68% σε φρέσκα τρόφιμα
+67% σε κατεψυγμένα τρόφιμα
+64% σε συσκευασμένα τρόφιμα
+51% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά
Στα φρέσκα τρόφιμα το 34% του τζίρου
Παράλληλα, η κατηγορία των κατηγορία των φρέσκων τροφίμων επέφερε το 34% των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου, εν αντιθέσει με την κατηγορία των προϊόντων για κατοικίδια, η οποία ενώ γνώρισε την μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, επέφερε μόλις το 1% της αξίας των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου.
Μικρότερες αλλά συχνότερες παραγγελίες
Κατά την διάρκεια του 2021, ο μέσος καταναλωτής αγόρασε 36,9 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του, ξοδεύοντας €78,20 συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Περίπου τα 14 από αυτά τα προϊόντα ανήκουν στην κατηγορία των φρέσκων τροφίμων. Η μείωση που καταγράφεται στον αριθμό των προϊόντων που περιλαμβάνονται σε κάθε παραγγελία μαζί με την ταυτόχρονη αύξηση των συνολικών παραγγελιών, επιβεβαιώνει την πλέον τάση των καταναλωτών για διεκπεραίωση μικρότερων αλλά και συχνότερων παραγγελιών από το online κανάλι. Μάλιστα, οι online παραγγελίες συχνά φαίνονται να αποτελούν και συμπληρωματικές της φυσικής επίσκεψης των καταναλωτών στο Super Market, γεγονός που επιβεβαιώνει την πλέον εξοικείωση αλλά και προτίμηση των καταναλωτών προς το online κανάλι.
Direct επισκέψεις
Όσον αφορά τα marketing κανάλια, το 39% της αξίας των παραγγελιών προέρχονται από direct επισκέψεις στα Online Super Markets (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλ. διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), σημειώνοντας μια αύξηση 9 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το 2020. Οι direct επισκέψεις πλέον αποτελούν το κανάλι με την μεγαλύτερη επιρροή στους καταναλωτές για το 2021. Ταυτόχρονα, στη έρευνα, καταγράφεται μια συνολική μείωση 4 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος στις παραγγελίες που προήλθαν από διαφημίσεις Google (26%) αλλά και οργανικά αποτελέσματα (17%).
Από desktops και laptops το 65% των παραγγελιών
Οι συσκευές desktops & laptops κυριάρχησαν το 2021 με το 65% των παραγγελιών στα Online Super Market να διεκπεραιώνεται από εκείνες, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά τις επιρροές του work-from-home trend στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών. Επιπροσθέτως, η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 09:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.
Το δείγμα της έρευνας
Σημειώνεται ότι οι 7 από τους 9 βασικούς παίκτες και όλες οι πλατφόρμες delivery που συνεργάζονται με τα Online Super Market περιλαμβάνονται στο δείγμα του eRetail Audit, εκπροσωπώντας το 88% του συνολικού τζίρου της αγοράς.
Η έρευνα αποτυπώνει και το συνεχώς ευμετάβλητο περιβάλλον όσον αφορά στους παίκτες του online Super Market στη χώρα μας. Πέρα από 8 γνωστούς λιανεμπόρους με το μεγάλο φυσικό δίκτυο και την ηλεκτρονική πλατφόρμα efresh.gr, δραστηριοποιούνται πλέον και αρκετοί τοπικοί παίκτες, αλλά κυρίως 8 quick delivery πλατφόρμες που αναπτύσσουν δικά τους logistics hubs εντός πόλεων εμβαδού 200-300 τμ.