Artificial Intelligence (AI)

Μηχανή αναζήτησης στο ChatGPT εγκαινίασε η OpenAI

Η OpenAI εγκαινίασε μια λειτουργία αναζήτησης μέσα στο ChatGPT, το διάσημο chatbot της, που τοποθετεί την υψηλής ισχύος startup τεχνητής νοημοσύνης ώστε να ανταγωνιστεί καλύτερα τις μηχανές αναζήτησης όπως η Google, το Bing της Microsoft και το Perplexity.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η αναζήτηση του ChatGPT προσφέρει αθλητικά αποτελέσματα, χρηματιστηριακές τιμές, ειδήσεις, καιρό και πολλά άλλα, τα οποία τροφοδοτούνται από αναζήτηση σε πραγματικό χρόνο στο διαδίκτυο και συνεργασίες με παρόχους ειδήσεων και δεδομένων, σύμφωνα με την εταιρεία. Ξεκίνησε τον Ιούλιο να δοκιμάζει τη μηχανή αναζήτησης σε beta έκδοση, με την ονομασία SearchGPT.

Η κυκλοφορία θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις στην Google ως κυρίαρχη μηχανή αναζήτησης. Από την κυκλοφορία της ChatGPT τον Νοέμβριο του 2022, οι επενδυτές της Alphabet ανησυχούν ότι η OpenAI θα μπορούσε να πάρει μερίδιο αγοράς από την Google στην αναζήτηση, δίνοντας στους καταναλωτές νέους τρόπους αναζήτησης πληροφοριών στο διαδίκτυο.

Οι μετοχές της Alphabet σημείωσαν πτώση περίπου 1% μετά την είδηση.

Η κίνηση αυτή τοποθετεί επίσης την OpenAI ως μεγαλύτερο ανταγωνιστή της Microsoft και των επιχειρήσεών της. Η Microsoft έχει επενδύσει σχεδόν 14 δισεκατομμύρια δολάρια στην OpenAI, ωστόσο τα προϊόντα της OpenAI ανταγωνίζονται άμεσα τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης και αναζήτησης της Microsoft, όπως το Copilot και το Bing.

Σε ένα Reddit AMA, ο αντιπρόεδρος μηχανικής του OpenAI, Srinivas Narayanan, απάντησε σε ερώτηση χρήστη σχετικά με το αν η αναζήτηση ChatGPT χρησιμοποιεί το Bing ως μηχανή αναζήτησης στο παρασκήνιο, γράφοντας: «Χρησιμοποιούμε ένα σύνολο υπηρεσιών και το Bing είναι ένα σημαντικό κομμάτι από αυτές».

Ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI Sam Altman έγραψε την Πέμπτη σε μια ανάρτηση στο X ότι η αναζήτηση είναι η «αγαπημένη λειτουργία που έχουμε λανσάρει» στο ChatGPT από το αρχικό ντεμπούτο του chatbot.

Η OpenAI λέει ότι οι χρήστες μπορούν να «αναζητούν με έναν πιο φυσικό, διαισθητικό τρόπο» και να κάνουν ερωτήσεις παρακολούθησης «ακριβώς όπως θα κάνατε σε μια συζήτηση». Το μοντέλο αναζήτησης είναι μια τελειοποιημένη έκδοση του πιο ισχυρού μοντέλου AI της OpenAI μέχρι στιγμής, του GPT-4o, και τροφοδοτείται εν μέρει από τρίτους παρόχους αναζήτησης και περιεχόμενο που παρέχεται από συνεργάτες της ειδησεογραφικής βιομηχανίας.

«Θεωρώ ότι είναι ένας πολύ πιο γρήγορος/εύκολος τρόπος για να βρω τις πληροφορίες που ψάχνω», δήλωσε ο Altman την Πέμπτη κατά τη διάρκεια του Reddit AMA. «Νομίζω ότι θα το δούμε αυτό ειδικά για ερωτήματα που απαιτούν πιο σύνθετη έρευνα. Ανυπομονώ επίσης για ένα μέλλον όπου ένα ερώτημα αναζήτησης θα μπορεί να αποδίδει δυναμικά μια προσαρμοσμένη ιστοσελίδα ως απάντηση!»

Η OpenAI έγραψε σε μια ανάρτηση στο blog της Πέμπτης ότι χρησιμοποίησε τα σχόλια από το πρωτότυπο SearchGPT για να αναπτύξει τη λειτουργία και ότι σχεδιάζει να «συνεχίσει να βελτιώνει την αναζήτηση, ιδιαίτερα σε τομείς όπως τα ψώνια και τα ταξίδια, και να αξιοποιήσει τις δυνατότητες συλλογισμού της σειράς OpenAI o1 για να κάνει βαθύτερη έρευνα».

Το ChatGPT θα «ψάχνει αυτόματα στο διαδίκτυο με βάση αυτό που ζητάτε», σύμφωνα με μια ανάρτηση στο ιστολόγιο της OpenAI. Οι χρήστες μπορούν να κάνουν χειροκίνητα κλικ στο εικονίδιο αναζήτησης ιστού μέσα στο ChatGPT για να κάνουν αναζήτηση, αν το επιλέξουν.

Οι συνομιλίες περιλαμβάνουν τώρα συνδέσμους σε πηγές όπως άρθρα ή αναρτήσεις σε ιστολόγια, στις οποίες οι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση κάνοντας κλικ στο κουμπί «Πηγές» κάτω από την απάντηση για να ανοίξει μια πλευρική γραμμή. Η OpenAI δήλωσε ότι συνεργάστηκε με τους ειδησεογραφικούς εταίρους της, συμπεριλαμβανομένων των Associated Press, Reuters, Axel Springer, Condé Nast, Hearst, Dotdash Meredith, Financial Times, News Corp., Le Monde, The Atlantic, Time και Vox Media.

Όλοι οι χρήστες των ChatGPT Plus και Team, καθώς και τα μέλη της λίστας αναμονής του SearchGPT, μπορούν να έχουν πρόσβαση στην αναζήτηση ChatGPT από την Πέμπτη, σύμφωνα με δημοσίευση στο blog της OpenAI. Οι χρήστες των ChatGPT Enterprise και Edu θα αποκτήσουν πρόσβαση τις επόμενες εβδομάδες και το προϊόν θα επεκταθεί στους χρήστες της δωρεάν έκδοσης του ChatGPT «τους επόμενους μήνες», σύμφωνα με το OpenAI.

Η OpenAI έκλεισε τον τελευταίο γύρο χρηματοδότησής της νωρίτερα αυτό το μήνα με αποτίμηση 157 δισεκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων των 6,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων που συγκέντρωσε η εταιρεία από ένα εκτεταμένο κατάλογο επενδυτικών εταιρειών και εταιρειών Big Tech. Επίσης, έλαβε ανακυκλούμενη πιστωτική γραμμή ύψους 4 δισ. δολαρίων, αυξάνοντας τη συνολική ρευστότητά της σε περισσότερα από 10 δισ. δολάρια. Η OpenAI αναμένει ζημίες ύψους περίπου 5 δισ. δολαρίων σε έσοδα 3,7 δισ. δολαρίων φέτος, επιβεβαίωσε το CNBC τον Σεπτέμβριο με άτομο που γνωρίζει την κατάσταση.

Το OpenAI έχει αντιμετωπίσει τους τελευταίους μήνες κάποιες διαμάχες γύρω από την επικείμενη μετάβαση σε μια κερδοσκοπική δομή, καθώς και μια σειρά από αποχωρήσεις στελεχών. Ο Jan Leike, πρώην επικεφαλής της ομάδας ασφάλειας της εταιρείας, έγραψε στο X, ενώ παραιτήθηκε ότι «η κουλτούρα και οι διαδικασίες ασφάλειας έχουν περάσει σε δεύτερη μοίρα σε σχέση με τα λαμπερά προϊόντα» στην εταιρεία.

close menu