Τεχνολογίες

Παραμένουν τα προβλήματα στα ΕΛΤΑ μετά την κυβερνοεπίθεση – Σταδιακή αποκατάσταση λειτουργειών

Eπανέρχονται σταδιακά σε λειτορυγία τα πληροφοριακά συστήματα των ΕΛΤΑ, 12 ημέρες μετά την κυβερνοεπίθεση που δέχθηκε στις 20 Μαρτίου, η οποία και ήταν μία από τις σοβαρότερες που έχει δεχθεί ποτέ ελληνικός όμιλος.

Η αποκατάσταση εξελίσσεται ομαλά και σύμφωνα με το πρόγραμμα των υπηρεσιών Πληροφορικής των ΕΛΤΑ, με προτεραιότητα την πλήρη επαναφορά των συστημάτων που επηρεάζουν την εξυπηρέτηση των πελατών και γνώμονα την απόλυτη ασφάλεια όλων των συναλλαγών και υπηρεσιών.

Μία ιδιαίτερη παράμετρος στη διαδικασία αποκατάστασης των συστημάτων διαμορφώνει το γεγονός ότι τα ΕΛΤΑ διαθέτουν όχι ένα, αλλά πολλαπλά συστήματα Πληροφορικής για την εξυπηρέτηση των διαφορετικών λειτουργιών που επιτελούν (αλληλογραφία, δέματα, πληρωμές & εισπράξεις, λογαριασμοί, συντάξεις κλπ.) Κάτι που διαμορφώνει αντίστοιχα ένα σύνθετο μοντέλο διαχείρισης της επαναφοράς τους, επισημαίνουν οι ίδιες πηγές.

Με την διαδικασία επαναφοράς να προχωρεί με ταχείς ρυθμούς, από την Διεύθυνση Πληροφορικής και τους εξειδικευμένους συνεργάτες της στον τομέα του Cyber Security, τα ΕΛΤΑ έχουν επιστρέψει σε μεγάλο βαθμό σε μία καθημερινότητα, ενώ τις προσεχείς ημέρες θα ολοκληρωθεί η πλήρης επαναφορά των συστημάτων.

Τι έχει ήδη αποκατασταθεί:

Το έργο της πληρωμής των συντάξεων ολοκληρώθηκε κανονικά, παρά τις μικροκαθυστερήσεις (ωρών) που σημειώθηκαν σε ορισμένες απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές και για τις οποίες δεν ευθύνονται τα ΕΛΤΑ, αλλά η καθυστέρηση στην προώθηση της εκτέλεσης των πληρωμών, από την πλευρά ορισμένων φορέων.
Όλες οι συντάξεις καταβάλλονται εμπρόσθεσμα σύμφωνα με τον προγραμματισμό κάθε Ταμείου, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα τακτικά επιδόματα.
Όλο το Σύστημα Παρακολούθησης Αντικειμένων και Αλληλογραφίας (Track&Trace) είναι πλέον διαθέσιμο μέσα από το site των ΕΛΤΑ το οποίο επαναλειτουργεί κανονικά. Κάτι που σημαίνει ότι το κοινό έχει πλέον εικόνα για την αλληλογραφία και τα δέματά του.
Οι μεγάλοι πελάτες (B2B) των ΕΛΤΑ έχουν πλέον τη δυνατότητα να παρακολουθούν την πορεία της αλληλογραφίας και των λογαριασμών τους, μέσω της ειδικής εφαρμογής που έχουν στη διάθεσή τους.
Κανονικά εκτελούνται πλέον και όλες οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες μέσω του δικτύου ΕΛΤΑ. Δηλαδή: Αντικαταβολές, ταχυδρομικές επιταγές (μεταφοράς χρήματος), πληρωμές λογαριασμών και οφειλών, πληρωμή εργοσήμου κλπ.
Κανονικά λειτουργεί πλέον και το e-shop των ΕΛΤΑ.
Μέσα στις επόμενες ημέρες, λένε οι ίδιες πηγές, θα ακολουθήσει η επαναφορά και των υπόλοιπων υποσυστημάτων του δικτύου που βρίσκονται στο στάδιο της αποκατάστασης. Υπενθυμίζεται ότι κάθε υποσύστημα, σύμφωνα με τις διεθνείς πρακτικές κυβερνοσφάλειας δοκιμάζεται σε ασφαλές περιβάλλον πριν συνδεθεί με το κεντρικό δίκτυο με αποτέλεσμα να απαιτείται περισσότερος χρόνος για την πλήρη λειτουργία του.

Σημαντική παράμετρος στην όλη διαδικασία επαναφοράς, ιδιαίτερα τις πρώτες ώρες αντιμετώπισης των επιπτώσεων της κυβερνοεπίθεσης, ήταν τα συστήματα της ΕΛΤΑ Courier, τα οποία δεν επηρεάστηκαν και χρησιμοποιήθηκαν ως εναλλακτικά δίκτυα για τη διεκπεραίωση πολλών εργασιών. Αναδεικνύοντας έτσι και τη δυνατότητα μητρικής και θυγατρικής να επιχειρούν συνδυαστικά προς όφελος της εξυπηρέτησης του κοινού.

Με την παραλαβή δεμάτων από το εξωτερικό να είναι ουσιαστικά, η βασικότερη υπηρεσία που απομένει να αποκατασταθεί, θα πρέπει να αναμένονται ακόμη μερικές ημέρες καθυστέρησης ως προς τη διευθέτηση αυτής της υπηρεσίας. Στελέχη, όμως της διοίκησης των ΕΛΤΑ επιβεβαίωναν ότι αν και αντιλαμβάνονται την πρόσκαιρη ταλαιπωρία για το κοινό και καταβάλλονται όλες οι δυνατές προσπάθειες για τη συντομότερη δυνατή επιστροφή στην πλήρη κανονικότητα σε πολύ σύντομο χρόνο.

Να σημειωθεί ότι μέχρι και εχθές δεν γίνονταν δεκτές αποστολές εξωτερικού.

close menu