Σε μείζων πρόβλημα εξελίσσεται για την αυτοκινητοβιομηχανία το κόστος και διάρκεια ζωής των μπαταριών, καθώς οι αυξημένες ανάγκες οδηγούν σε εκτεταμένη χρήση λιθίου το οποίο εκτός από ακριβό είναι και πεπερασμένο στη φύση.
Η λύση σύμφωνα με ερευνητές του ΜΙΤ βρίσκεται στο παρελθόν και πιο συγκεκριμένα στις μπαταρίες που πρωτοπαρουσιάστηκαν το 1878 και αντί για λίθιο ήταν φτιαγμένες από αέρα (οξυγόνο) και μέταλλο (σίδηρο ή ψευδάργυρο. Στην αγορά τις είχαμε γνωρίσει με την μπορφή των πλακέ μπαταριών, οι οποίες έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής και χαμηλό κόστος.
Το σημαντικότερο πρόβλημα που είχαν οι μπαταρίες αυτού του τύπου ήταν η σκουριά που δημιουργούταν κατά την αποφόρτιση τους λόγω της ύπαρξης οξυγόνου.
Τα εργαστήρια του ΜΙΤ έχουν επικεντρωθεί σε αυτό ακριβώς το πρόβλημα, προσπαθώντας να αναστρέψουν την διαδικασία και να τελειοποιήσουν την αντιστροφή του ηλεκτρισμού στις μικρές μπαταρίες. Τα οφέλη για καταναλωτές και εταιρείες είναι τεράστια καθώς το κόστος παραγωγής εκτιμάται σε δέκα φορές χαμηλότερο σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, όμως προς το παρόν θα πρέπει να βρεθεί ο τρόπος που θα σταθεροποιηθεί η διαδικασία παραγωγής και θα μπορέσει να προχωρήσει σε εφαρμογές βιομηχανικού τύπου οι οποίες θα επιτρέψουν και την χρήση της τεχνολογίας σε ηλεκτρικά οχήματα