Το όραμα του τεχνολογικού κολοσσού της Apple για την κατασκευή ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος παραμένει ζωντανό, όπως αποδεικνύει η πρόσληψη ενός έμπειρου πρώην στελέχους της αυτοκινητοβιομηχανίας Ford Motor με ειδίκευση στην ασφάλεια και στη μηχανική. Ο όμιλος, λοιπόν, που κατασκευάζει τα δημοφιλή iPhone και iPad στρατολόγησε την Νταίζη Γιουκάσεβιτς, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές. Η Γιουκάσεβιτς εργαζόταν στην αυτοκινητοβιομηχανία, μία εκ των ιστορικών Τριών Αδελφών του Ντιτρόιτ, αρχής γενομένης από το 1991. Τα τελευταία χρόνια υπηρετούσε τη Ford από τη θέση της διευθύντριας μηχανικής ασφαλείας οχημάτων σε παγκόσμια κλίμακα, ενώ προηγουμένως συνέδραμε στην επίβλεψη της μηχανικής εσωτερικών και εξωτερικών τμημάτων, σασί και ηλεκτρικών εξαρτημάτων σε πολλά μοντέλα Ford. Ειδικότερα, η Νταίζη Γιουκάσεβιτς εργάστηκε στα μοντέλα Escape, Explorer, Fiesta και Focus, καθώς και στα Lincoln MKC και Aviator, σύμφωνα με το προφίλ της στο LinkedIn. Βοήθησε, επίσης, στην ανάπτυξη νέων ηλεκτρικών οχημάτων για την αυτοκινητοβιομηχανία. Πέραν τούτων, το βιογραφικό της εμπλουτίζεται και με τεχνογνωσία στην αντιμετώπιση προβλημάτων με τις αρμόδιες ρυθμιστικές Αρχές του κλάδου του αυτοκινήτου, κάτι που θα είναι το κλειδί για να αποκτήσει η Apple αυτοκίνητο σε πραγματικές συνθήκες δρόμου.
Από πλευράς του τεχνολογικού κολοσσού, δεν υπήρξε κάποιο σχόλιο σχετικά με την Νταίζη Γιουκάσεβιτς, ενώ η Ford δήλωσε πως έχει αποσυρθεί αρκετό καιρό από τις δικές της δραστηριότητες. Ούτως ή άλλως, η ένταξή της στο δυναμικό της Apple υποδηλώνει ότι η εταιρεία συνεχίζει τις προσπάθειές της για την κατασκευή ενός ηλεκτρικού οχήματος αυτόνομης οδήγησης, και αυτό παρά τις αρκετές αποχωρήσεις υψηλόβαθμων στελεχών της τον περασμένο χρόνο. Η ομάδα διαχείρισης του έργου έχει αντικατασταθεί σχεδόν εξ ολοκλήρου από τότε που την είχε αναλάβει ο Νταγκ Φιλντ. Ο τελευταίος το 2021 εγκατέλειψε τον όμιλο υψηλής τεχνολογίας και μεταπήδησε στη Ford πέρυσι. Η κατασκευή ενός ηλεκτρικού αυτόνομου αμαξιού θεωρείται η επόμενη μεγάλη πρόκληση για την εταιρεία που ίδρυσε ο Στιβ Τζομπς, ενώ θα συνιστά μία νέα προϊοντική κατηγορία, η οποία πιθανώς θα μπορέσει να αποτρέψει μια στασιμότητα στις γενικότερες πωλήσεις της. Πάντως, θα πρέπει να επισημανθεί ότι από τότε που ξεκίνησε το έργο κατασκευής του ηλεκτρικού οχήματος της Apple, έχει υποστεί πολλές αλλαγές τόσο σε επίπεδο στρατηγικής όσο και προσωπικού.
Τελικός στόχος του κολοσσού είναι να έχει έτοιμο ένα ηλεκτροκίνητο όχημα έως το 2025.
Ο αντίκτυπος ήταν σοβαρός ειδικά την περασμένη χρονιά, μιας και εκτός από την αποχώρηση του Νταγκ Φιλντ, η Αpple απώλεσε και άλλα βασικά στελέχη από πεδία όπως η μηχανική υλικών, η ρομποτική και η κατασκευή αισθητήρων. Αρκετά από τα άτομα που έφυγαν, όπως υψηλόβαθμοι μηχανικοί, επέλεξαν να μετακινηθούν σε νεοφυείς εταιρείες ιπτάμενων ταξί. Επικεφαλής μετά τον Φιλντ ανέλαβε ο Κέβιν Λιντς, ως επόπτης του έργου, ένας πολύ γνωστός διευθυντής μηχανικής λογισμικού, αν και όχι στον κλάδο του αυτοκινήτου. Θα πρέπει να επισημανθεί ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Apple θα την έθετε σε ανταγωνισμό με νεότερες εταιρείες, τύπου Tesla και Lucid Group, καθώς και με τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες. Τελικός στόχος της Apple είναι να έχει έτοιμο ένα ηλεκτρικό όχημα έως το 2025.