Χρηματοδοτήσεις

Tο 75% των Ευρωπαίων κοιτάει το κινητό όταν οδηγεί

Το ίδρυμα Fondation VINCI Autoroutes δημοσιοποιεί τα αποτελέσματα του 12ου Βαρομέτρου για την υπεύθυνη οδήγηση. Η μεγάλη ετήσια έρευνα, που διενεργήθηκε από το Ινστιτούτο Ipsos σε 12.400 άτομα από 11 ευρωπαϊκές χώρες, καταγράφει αντιπροσωπευτικές συμπεριφορές των Ευρωπαίων στο τιμόνι. Παράλληλα, καθιστά εφικτή την παρακολούθηση της εξέλιξης της επικίνδυνης οδήγησης και τις ορθές πρακτικές για αποτελεσματικότερο προσανατολισμό των μηνυμάτων πρόληψης στις ευρωπαϊκές χώρες.

Σύμφωνα με τα κυριότερα στοιχεία της έρευνας:

Το 82% των Ευρωπαίων οδηγών παραδέχεται ότι στρέφει το βλέμμα του εκτός δρόμου για περισσότερο από 2 δευτερόλεπτα (+6 μονάδες, 78% των Ελλήνων), που αντιστοιχεί δηλαδή, με 130 χλμ./ώρα, σε τουλάχιστον 72 μέτρα διανυθείσας απόστασης «στα τυφλά»,
Το 53 % των οδηγών αναγνωρίζει ότι κάποιες φορές είναι λιγότερο συγκεντρωμένο στην οδήγηση και ότι το μυαλό τους ταξιδεύει (54%),
Το 75% των Ευρωπαίων οδηγών χρησιμοποιούν το τηλέφωνό τους στο τιμόνι, συμπεριλαμβάνοντας όλες οι χρήσεις και το GPS (83%):
Το 66 % για τηλεφωνικές κλήσεις, εκ των οποίων το 42 % συχνά, δηλαδή +5 μονάδες σε 5 χρόνια (το 77% εκ των οποίων το 44% συχνά) με σύστημα Bluetooth (55 %, 60%), με ακουστικό (32%, 50%) ή κρατώντας το στο χέρι (25 %, 41%),
Το 25 % για να διαβάσει ή να στείλει SMS (+3, 27%) εκ των οποίων το 44 % κάτω των 35 ετών (40%),
Το 15 % για να συμμετάσχει σε επαγγελματικές συσκέψεις (19%), εκ των οποίων το 21% εργαζόμενοι (27%) και 29 % «ανώτερου» κοινωνικο-επαγγελματικού status (32%),
Το 9 % για να δει μια ταινία ή ένα βίντεο (+2, 9%) εκ των οποίων το 20 % κάτω των 35 ετών (18%),
Το 12 % (+5 μονάδες σε 5 χρόνια) είχαν, ή παραλίγο να έχουν, ατύχημα εξαιτίας της χρήσης κινητού τηλεφώνου (16%).

Υπνηλία: ένας υποτιμημένος κίνδυνος και ορθές πρακτικές που δεν εφαρμόζονται επαρκώς

Το 42 % των Ευρωπαίων οδηγών συνεχίζουν την οδήγηση αν και νιώθουν πολύ κουρασμένοι, γιατί «είναι υποχρεωμένοι » (+7, 46% των Ελλήνων),
Το 39 % νιώθουν ότι οδηγούν το ίδιο καλά ή καλύτερα όταν είναι κουρασμένοι (38%),
Το 42 % δεν σταματάει ποτέ για να κοιμηθεί κατά τη διάρκεια μιας μεγάλης διαδρομής (-6, 52%),
è Το 14 % (+5 μονάδες σε 5 χρόνια) είχαν, ή παραλίγο να έχουν, ατύχημα εξαιτίας της υπνηλίας (16%).

Επιθετική συμπεριφορά: ενώ ο καθένας πιστεύει πως είναι υπεύθυνος οδηγός, η επιθετικότητα παραμένει παρούσα στους δρόμους

Το 97 % των Ευρωπαίων οδηγών εκτιμούν θετικά την οδήγησή τους (96% των Ελλήνων),
Το 52 % αναγνωρίζει ότι μερικές φορές εξυβρίζει τους άλλους οδηγούς (67%),
Το 22 % παραδέχεται ότι δεν διστάζει να κατέβει από το αυτοκίνητό του για να διαπληκτιστεί με άλλο οδηγό, αριθμός που συνεχώς αυξάνεται (+7 από το 2015, 24%),
Το 84% των Ευρωπαίων οδηγών έχει φοβηθεί την επιθετική συμπεριφορά άλλων οδηγών (86%).

Ασφάλεια του προσωπικού αυτοκινητόδρομων: παραβάσεις κανόνων που μπορούν να αποβούν μοιραίες

Το 54 % των Ευρωπαίων οδηγών ξεχνά να επιβραδύνει όταν πλησιάζει σε εργοτάξιο (+3, 50% των Ελλήνων),
Το 19% έχει εισέλθει στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης ή έχει ανέβει στο κράσπεδο εξαιτίας μιας στιγμής απροσεξίας ή υπνηλίας (+4, 17%).
Από την 1η Ιανουαρίου 2022, 4 Γάλλοι εργαζόμενοι έχασαν τη ζωή τους στους γαλλικούς αυτοκινητόδρομους κατά την άσκηση των καθηκόντων τους. Κατά μέσο όρο, περισσότερα από 2 οχήματα υπηρεσίας υφίστανται κάθε εβδομάδα προσκρούσεις στο γαλλικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων.

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: πιο υπεύθυνη συμπεριφορά;

Το 51% των Ευρωπαίων κατόχων ηλεκτρικού αυτοκινήτου χρησιμοποιούν περισσότερο την πέδηση κινητήρα και φρενάρουν σταδιακά για να επαναφορτίσουν την μπαταρία,
Το 47% δείχνει περισσότερη προσοχή στους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, κυρίως τους πεζούς και τους ποδηλάτες,
Το 35% κάνει περισσότερα διαλείμματα – όσο χρειάζεται για να επαναφορτίσει την μπαταρία.
Το 48% υιοθετεί έναν τρόπο οδήγησης πιο οικονομικό και ομαλό.

close menu