Πιέσεις στα ψηφιακά νοικοκυριά και στις δαπάνες των πολιτών για συνδεσιμότητα και περιεχόμενο έχει αρχίσει να ασκεί η εκτίναξη του κόστους ζωής και ο πληθωρισμός. Περισσότερα από τα μισά νοικοκυριά (60%) ανησυχούν ότι ο πάροχος ευρυζωνικότητας και ο πάροχος συνδρομητικής τηλεόρασης (55%) θα αυξήσουν το κόστος της συνδρομής.
Την ίδια στιγμή, ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 45% πιστεύει ότι πληρώνει περισσότερο απ’ ό,τι πρέπει για περιεχόμενο που δεν καταναλώνει. Μάλιστα, σχεδόν το 1/3 (27%) σχεδιάζει να μειώσει τον αριθμό των πλατφορμών ροής (streaming) που χρησιμοποιεί, ενώ το ενώ το 21% ενδέχεται να μειώσει τον αριθμό των συνδεδεμένων συσκευών στο σπίτι.
Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι, στις χώρες που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη άνοδο της ζήτησης μετά την πανδημία – ο Καναδάς, η Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ – εμφανίζονται σήμερα οι μεγαλύτερες πιθανότητες συρρίκνωσης της αγοράς.
«Μετά από την άνθηση του ψηφιακού νοικοκυριού, κατά τη διάρκεια των lockdowns της πανδημίας του COVID-19, οι ανάγκες των καταναλωτών ως προς τη συνδεσιμότητα και το περιεχόμενο φαίνεται να υποχωρούν» επισημαίνει η τελευταία μελέτη της EY, «Decoding the digital home».
Η μελέτη, που αποτυπώνει τη στάση των καταναλωτών απέναντι στην τεχνολογία, τα media και τις τηλεπικοινωνίες, δείχνει ότι, καθώς αφήνουμε πίσω μας την πανδημία, η χρήση των ψηφιακών μέσων επανέρχεται σε κανονικούς ρυθμούς, με πολλούς καταναλωτές να προσπαθούν να περιορίσουν την έκθεσή τους στο διαδίκτυο. Για παράδειγμα, το 34% σχεδιάζει να περνά λιγότερο χρόνο στο Διαδίκτυο.
Προτεραιότητα στην ασφάλεια
Η τάση απόσυρσης από τον διαδικτυακό κόσμο επιδεινώνεται από την αυξημένη εστίαση των καταναλωτών στην ασφάλεια και την ευεξία. Τα ευρήματα αποκαλύπτουν ότι η πανδημία του COVID-19 έχει επιδεινώσει τους προϋπάρχοντες φόβους σχετικά με την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων. Δεν είναι τυχαίο ότι το 40% των νοικοκυριών δηλώνει ότι ανησυχεί περισσότερο για το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων από ό,τι πριν από την πανδημία.
Οι ανησυχίες για την ψυχική υγεία που σχετίζονται με την έκθεση στο Διαδίκτυο βρίσκονται επίσης στο επίκεντρο, ιδιαίτερα μεταξύ των νεότερων καταναλωτών. Το 47% των ερωτηθέντων κάτω των 25 ετών σκέφτονται συχνά τον αρνητικό αντίκτυπο της χρήσης του Διαδικτύου στην ευεξία τους. Το ίδιο ποσοστό, στην ηλικιακή ομάδα 25 έως 44 ετών, ανησυχεί πολύ για το τι μπορεί να συναντήσουν στο διαδίκτυο.
Συνολικά, το 59% των νοικοκυριών πιστεύει ότι οι κυβερνήσεις και οι ρυθμιστικές αρχές πρέπει να κάνουν περισσότερα για την καταπολέμηση του επιβλαβούς διαδικτυακού περιεχομένου.
Περίπλοκες υπηρεσίες
Η μελέτη υπογραμμίζει, επίσης, ότι οι καταναλωτές αισθάνονται ότι οι προσφορές υπηρεσιών είναι πολύ περίπλοκες. Το 33% δυσκολεύεται να κατανοήσει τα προσφερόμενα ψηφιακά οικιακά πακέτα, ενώ 38% διακρίνει πολύ μικρές διαφορές μεταξύ ανταγωνιστικών παρόχων.
Συγχρόνως, ενώ πάνω από τους μισούς (54%) συμμετέχοντες στην έρευνα αναφέρουν ότι οι προσφορές γνωριμίας παίζουν ρόλο στην επιλογή παρόχου, 49% θεωρούν ότι οι προσφορές τούς δυσκολεύουν να προσδιορίσουν ποιος προσφέρει την καλύτερη αξία.