Τεχνολογίες

Internet of Things και Cloud χρησιμοποιεί 1 στις 3 εταιρείες στην Ελλάδα

Άκρως πρωτοπόρες και πολλά υποσχόμενες τεχνολογίες, όπως το Internet of Things και τα big data analytics, ενεργοποιούν οι ελληνικές επιχειρήσεις στην προσπάθεια τους να αποκτήσουν συγκριτικό πλεονέκτημα και να βγάλουν στην αγορά καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες.

Κάποιες εξ αυτών των τεχνολογιών μπορεί να μην λένε κάτι στον μέσο Έλληνα ή να θεωρείται ότι δεν αγγίζουν την καθημερινότητα των ελληνικών επιχειρήσεων. Ωστόσο, πρόκειται για εργαλεία που οι εταιρείες στην Ελλάδα ενσωματώνουν ήδη – έστω και με αργά βήματα – στην επιχειρηματική τους λειτουργία.

Σύμφωνα με στοιχεία του ΕΚΤ, οι κυριότερες τεχνολογίες που χρησιμοποιούν οι ελληνικές επιχειρήσεις, με στόχο να παράγουν καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες είναι: internet of things (35,5%), cloud computing (33,8%), cyber security (29,2%) και big data analytics (24,2%).

Όσον αφορά τη σημασία των πρωτοπόρων αυτών τεχνολογιών για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων στο μέλλον, ως σημαντικότερες αναδεικνύονται οι τεχνολογίες κυβερνοασφάλειας (17%), τα big data analytics (14,5%), οι τεχνολογίες cloud computing (13,6%), το internet of things (13,2%) και οι τεχνολογίες 5G (12,7%).

Ταυτόχρονα, ωστόσο, όπως διαπιστώνει έρευνα του ΕΚΤ, από την οποία προέρχονται τα παραπάνω στοιχεία, ένα μεγάλο ποσοστό επιχειρήσεων δηλώνει ελλιπή γνώση και κατανόηση για τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη (31,7%), οι τεχνολογίες Blockchain (31,6%) και η τρισδιάστατη εκτύπωση (30,1%).

Κομβικός ο ρόλος των εργαζομένων
Οι τομείς στους οποίους οι επιχειρήσεις σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν πρωτοπόρες τεχνολογίες καλύπτουν όλες τις επιχειρησιακές λειτουργίες. Η “βελτίωση υφιστάμενων αγαθών ή υπηρεσιών” και η “ανάπτυξη ή αύξηση γνώσης σχετικά με τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των πελατών” καταγράφουν ποσοστά κοντά στο 80%.

Στο μεταξύ, ως βασικοί παράγοντες, οι οποίοι θα μπορούσαν να διευκολύνουν την υιοθέτηση πρωτοπόρων ψηφιακών τεχνολογιών από τις επιχειρήσεις στο μέλλον, αναδεικνύονται το προσωπικό με ψηφιακές δεξιότητες (57,7%), η δημόσια χρηματοδότηση (56,5%), η ενημέρωση για τις νέες τεχνολογίες (54,5%) και η διαθεσιμότητα των δημόσιων τεχνολογικών υποδομών (47,4%).

Πως βλέπουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό
Ο μετασχηματισμός – σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα – αποτελεί κεντρική επιχειρηματική στρατηγική για 4 στις 10 επιχειρήσεις, ειδικά όσον αφορά τις μεγάλες, τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών και τις καινοτόμες επιχειρήσεις.

Πιο αναλυτικά, οι μεγάλες επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στην παροχή υπηρεσιών και οι καινοτόμες επιχειρήσεις αποδίδουν στον μετασχηματισμό μεγαλύτερη σημασία σε σχέση με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τις βιομηχανικές και τις μη καινοτόμες επιχειρήσεις.

Για την ακρίβεια, ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι πολύ σημαντική συνεχής στρατηγική ανάπτυξης για το 54,4% των μεγάλων επιχειρήσεων και το 39,9% των ΜμΕ, για το 44,4% των επιχειρήσεων στις υπηρεσίες και το 34,4% στην βιομηχανία, και για το 46,8% των καινοτόμων επιχειρήσεων και το 22,7% των μη καινοτόμων.

Στο επίκεντρο η Αττική
Σε όλες τις μεγάλες γεωγραφικές περιοχές της χώρας (Αττική, Βόρεια Ελλάδα, Κεντρική Ελλάδα και Νησιά Αιγαίου, Κρήτη) ο ψηφιακός μετασχηματισμός θεωρείται σε μεγάλο βαθμό πολύ σημαντική συνεχής στρατηγική ανάπτυξης των επιχειρήσεων. Η Αττική επιδεικνύει το μεγαλύτερο ποσοστό (42,7%), ενώ ακολουθούν η Κεντρική Ελλάδα (39,5%), η Βόρεια Ελλάδα (36,9%) και τα Νησιά Αιγαίου, Κρήτη (34,5%).

Αναφορικά με τους επιμέρους στρατηγικούς τομείς του Ψηφιακού Μετασχηματισμού, η έμφαση στην ψηφιακή τεχνολογία για τη βελτίωση και την ανάπτυξη αγαθών/υπηρεσιών (41,7%) και τα συστήματα ERP (36%) αναδεικνύονται ως οι πλέον κομβικοί τομείς. H ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων του προσωπικού θεωρείται ως πολύ σημαντική από το 29,7% των επιχειρήσεων.

close menu