Κόντρα στις αυξήσεις, που επιφέρει ο πληθωρισμός στο καλάθι του νοικοκυριού, συνεχίζουν να κινούνται οι Έλληνες καταναλωτές, όσον αφορά τις online αγορές τους από super market. Το διάστημα Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2022 καταγράφηκε αύξηση 8% (στα τεμάχια που πούλησαν τα online super market), με τη συνολική αξία των αγορών να αυξάνεται κατά 18% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού δεν διαφοροποιήθηκε, ωστόσο οι καταναλωτές τοποθέτησαν σε αυτό 33 αντί 36 τεμάχια (9% μείωση), όμως δημιούργησαν περισσότερα καλάθια, κατά 18%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Όσον αφορά τις συνήθειες των Ελλήνων, που επιλέγουν το ψηφιακό κανάλι για τις αγορές τους από τα super market πάνω από το ⅓ των συνολικών οnline παραγγελιών γίνονται στο διάστημα μεταξύ 9 το βράδυ και 9 το πρωί. Τις ώρες, δηλαδή, που τα φυσικά καταστήματα των λιανεμπόρων είναι κλειστά, όπως σχολιάζει το τριμηνιαίο report, που δημοσίευσε την Πέμπτη η Convert Group.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η Δευτέρα εξακολουθεί να είναι η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, με το 17% των συνολικών παραγγελιών να γίνονται τη συγκεκριμένη ημέρα της εβδομάδας.
Ανόδου συνέχεια
Θυμίζουμε ότι ο κλάδος των online σουπερμάρκετ στην Ελλάδα κατέγραψε αλματώδεις ρυθμούς ανάπτυξης το 2021. Η αξία των online πωλήσεων άγγιξε τα €255 εκατ. σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, αυξημένη κατά 56% σε σχέση με το 2020.
Μάλιστα, αν υπολογίσει κανείς τον ετήσιο online τζίρο των €45 εκατ. το 2019, μέσα σε μία 2ετία έχει καταγραφεί μια συνολική αύξηση 467% στην αξία του κλάδου των online σουπερμάρκετ. Έρευνα της Convert Group αποτυπώνει το συνεχώς ευμετάβλητο περιβάλλον, όσον αφορά στους παίκτες του online σουπερμάρκετ στη χώρα μας.
Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες
Από το report της εταιρείας προκύπτει ότι, σε επίπεδο 9μηνου, οι κατηγορίες που αυξήθηκαν περισσότερο σε αξία online αγορών ήταν: +19% σε προϊόντα για κατοικίδια, +7% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +5% σε προϊόντα αρτοποιίας, +5% σε ποτά και αναψυκτικά, +3% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά και +2% σε συσκευασμένα τρόφιμα.
Επιπροσθέτως, η κατηγορία των φρέσκων τροφίμων επέφερε το 34% των συνολικών πωλήσεων του κλάδου, εν αντιθέσει με την κατηγορία των προϊόντων για κατοικίδια, η οποία, αν και γνώρισε την μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, επέφερε μόλις το 1% της αξίας των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου.
Στην τρίμηνη έκθεσή της, η Convert Group κάνει και ειδική αναφορά στην κατηγορία των συσκευασμένων νερών, η οποία σημειώνει σημαντική ανάπτυξη στο 9μηνο του 2022 και αποτελεί τη μόνη κατηγορία που εμφανίζεται να κερδίζει περισσότερα ηλεκτρονικά καλάθια απ’ ό,τι στο αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Συγκεκριμένα, προϊόντα αυτής της κατηγορίας τοποθετήθηκαν πλέον στο 27% των online καλαθιών του 9μηνου του 2022, σε σχέση με 24% στο 9μηνο του 2021.