Προϊόντα-Υπηρεσίες

Apple: «Δεν πουλήσαμε ποτέ δεδομένα του Siri» – Διευθέτηση αγωγής με 95 εκατ. δολάρια

Η Apple ξεκαθαρίζει ότι δεν έχει πουλήσει ούτε διαμοιράσει δεδομένα χρηστών του Siri, ενώ αρνείται κατηγορηματικά πως χρησιμοποιεί τις συνομιλίες για τη δημιουργία προφίλ μάρκετινγκ. Η ανακοίνωση της εταιρείας ήρθε μετά τον διακανονισμό μιας ομαδικής αγωγής, στον οποίο κατέβαλε 95 εκατομμύρια δολάρια χωρίς να παραδεχθεί καμία ενοχή.

Η αγωγή αφορούσε ισχυρισμούς ότι ο φωνητικός βοηθός Siri κατέγραφε κατά λάθος ιδιωτικές συνομιλίες χρηστών, οι οποίες φέρονται να διοχετεύονταν σε τρίτους, όπως διαφημιστές. Σύμφωνα με τους ενάγοντες, η ενεργοποίηση του Siri γινόταν συχνά ακούσια μέσω κοινών φράσεων, όπως «Hey, Siri».

Στο πλαίσιο του διακανονισμού, η Apple συμφώνησε να καταβάλει αποζημιώσεις που ενδέχεται να φτάσουν έως 20 δολάρια ανά συσκευή με δυνατότητα Siri, όπως iPhones και Apple Watches. Παρότι κατέληξε σε συμφωνία, η Apple διαψεύδει τις κατηγορίες και δηλώνει ότι ο διακανονισμός δεν συνιστά αποδοχή ευθύνης.

Σε ανακοίνωσή της, η εταιρεία υποστηρίζει ότι το Siri χρησιμοποιεί τα ελάχιστα απαραίτητα δεδομένα για να προσφέρει ακριβείς απαντήσεις και δεν διατηρεί ηχογραφήσεις αλληλεπιδράσεων, εκτός αν οι χρήστες το επιλέξουν ρητά για να βελτιώσουν την υπηρεσία. Ακόμη και τότε, οι ηχογραφήσεις χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για αυτόν τον σκοπό.

Η Apple δεσμεύεται να συνεχίσει να αναπτύσσει τεχνολογίες που ενισχύουν την ιδιωτικότητα του Siri, επισημαίνοντας πως κάποιες λειτουργίες απαιτούν επεξεργασία δεδομένων σε πραγματικό χρόνο από τους servers της, χωρίς να γίνεται περαιτέρω αποθήκευση ή χρήση.

Παρόμοια αγωγή εκκρεμεί και κατά της Google για τον φωνητικό βοηθό της, Voice Assistant. Η υπόθεση εκδικάζεται στο ομοσπονδιακό δικαστήριο του Σαν Χοσέ, με τους ενάγοντες να εκπροσωπούνται από τα ίδια δικηγορικά γραφεία.

Με τον διακανονισμό να προκαλεί συζητήσεις, η Apple συνεχίζει να υπερασπίζεται τη φήμη της για προστασία της ιδιωτικότητας των χρηστών.

TAGS:

close menu