Επιχειρήσεις

Austriacard: Στα 11,2 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη το α’ εξάμηνο

Αύξηση εσόδων και κερδοφορίας παρουσίασε κατά το α’ εξάμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης ο όμιλος της Austriacard, ωθούμενος κυρίως από την ανάπτυξη του τομέα της τεχνολογίας, με τον όμιλος να βρίσκεται σε πορεία επίτευξης ή και υπέρβασης των εκτιμήσεών του για τα μεγέθη στο σύνολο της χρήσης.

Ειδικότερα, το πρώτο μισό του 2024 τα έσοδα του Ομίλου Austriacarg ανήλθαν σε 192,0 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 12,5 εκατ. ευρώ ή 7,0% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023. Η αύξηση οφείλεται κυρίως στον τομέα Τεχνολογιών Ψηφιακού Μετασχηματισμού, τα έσοδα του οποίου αυξήθηκαν κατά 11,9 εκατ. ευρώ και σχεδόν τετραπλασιάστηκαν σε σχέση με πέρυσι. Αυτό είναι αποτέλεσμα της εστίασης του Ομίλου σε αυτή την κατηγορία λύσεων και οι κύριοι παράγοντες που συνέβαλαν στην ανάπτυξη είναι τα έργα ψηφιοποίησης του δημόσιου τομέα στην Ελλάδα, καθώς και η συνεχιζόμενη μεγέθυνση αυτής της κατηγορίας λύσεων στη ρουμανική αγορά.

Ο τομέας Διαχείρισης Κύκλου Ζωής Εγγράφων συνέβαλε επίσης στην ανάπτυξη, σημειώνοντας αύξηση κατά 2,8 εκατ. ευρώ ή 5,1%, η οποία προήλθε κυρίως από τη ρουμανική αγορά.

Οι πωλήσεις του κλάδου Secure Chip & Payment Solutions εμφανίζονται ελαφρώς μειωμένες σε σχέση με το προηγούμενο έτος κατά 2,2 εκατ. ευρώ ή κατά 1,8%. Ωστόσο, εάν εξαιρέσουμε από τη συγκρίσιμη περίοδο την επίδραση της στρατηγικής απόφασης για μη προτεραιοποίηση των πωλήσεων chip modules στη χονδρική, και της επικέντρωσης σε πωλήσεις ολοκληρωμένων λύσεων έξυπνων καρτών (με συνολική επίδραση που ανήλθε σε 15,5 εκατ. ευρώ), η συγκρίσιμη οργανική αύξηση της κατηγορίας Secure Chip & Payment ανήλθε σε 13,4 εκατ. ευρώ ή 12,8%. Η αύξηση προέρχεται τόσο από τις κλασσικές τραπεζικές κάρτες όσο και από τις μεταλλικές κάρτες υψηλών προδιαγραφών που προσφέρθηκαν στους πελάτες μας, οι οποίες έχουν σημαντικά υψηλότερη τιμή πώλησης ανά κάρτα και συνοδεύονται από αυξημένα έσοδα από υπηρεσίες προσωποποίησης και αποστολής (personalization & fulfilment).

Από πλευράς γεωγραφικών τομέων, η αύξηση των πωλήσεων προέρχεται από τις περιοχές Κεντρικής, Ανατολικής Ευρώπης και Τουρκίας, Μέσης Ανατολής και Αφρικής, με αύξηση που ανήλθε σε 15,1 εκατ. ευρώ ή 14,2% και 7,4 εκατ. ευρώ ή 24,5% αντίστοιχα και οφείλεται κυρίως σε έργα ψηφιοποίησης στον τομέα Κεντρικής, Ανατολικής Ευρώπης και σε λύσεις Secure Chip & Payment στον τομέα Τουρκίας, Μέση Ανατολής και Αφρικής.

Ο τομέας Δυτικής Ευρώπης, Σκανδιναβίας και Αμερικής (WEST) υστέρησε σε σχέση με το 2023 κατά 2,4 εκατ. ευρώ ή κατά 3,6% λόγω της στρατηγικής επιλογής μας να εστιάσουμε σε πωλήσεις ολοκληρωμένων λύσεων καρτών, εγκαταλείποντας τις χονδρικές πωλήσεις chip modules. Εξαιρουμένης της επίπτωσης της παραπάνω απόφασης, τα συγκρίσιμα έσοδα στον τομέα Δυτικής Ευρώπης, Σκανδιναβίας και Αμερικής (WEST) αυξήθηκαν κατά 11,5 εκατ. ευρώ ή 21,7%, με τις μεταλλικές κάρτες πληρωμών, τις υπηρεσίες personalization & fulfilment να αποτελούν τον κύριο μοχλό αυτής της ισχυρής αύξησης.

Η αύξηση των ενδοεταιρικών απαλοιφών & του εταιρικού κέντρου αντανακλά κυρίως την αύξηση των εσόδων μεταξύ των τομέων Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και Τουρκία / Μέση Ανατολή και Αφρική που σχετίζονται με τις παραδόσεις καρτών πληρωμών στην τουρκική αγορά. Το μικτό κέρδος I αυξήθηκε κατά 9,7 εκατ. ευρώ ή 1.4% και ανήλθε σε 87,7 εκατ. ευρώ ως αποτέλεσμα της αύξησης των εσόδων και του περιθωρίου κέρδους. Το μικτό περιθώριο κέρδους Ι βελτιώθηκε από 43,5% σε 45,7%, κυρίως λόγω του υψηλότερου ποσοστού εσόδων από υπηρεσίες χωρίς σχετικό κόστος υλικών. Το µικτό κέρδος ΙΙ αυξήθηκε κατά 4,5 εκατ. ευρώ ή 10,2%, ανήλθε σε 48,8 εκατ. ευρώ. Το μικτό περιθώριο κέρδους ΙΙ βελτιώθηκε κατά 0,7 ποσοστιαίες μονάδες και έφτασε το 25,4% κυρίως ως αποτέλεσμα ενός διαφορετικού μείγματος πωλήσεων με μεγαλύτερη συνεισφορά των ψηφιακών υπηρεσιών.

Τα λειτουργικά έξοδα (OPEX) εξαιρουμένων αποσβέσεων και απομειώσεων αυξήθηκαν κατά 6,8 εκατ. ευρώ ή 12,6% και ανήλθαν συνολικά σε 60,4 εκατ. ευρώ. Σημαντικό μέρος της αύξησης των εξόδων παραγωγής (3,0 εκατ. ευρώ) σχετίζεται με την ενοποίηση της Pink Post στη Ρουμανία (εταιρεία που προσφέρει υπηρεσίες διανομής και ταχυδρομικές υπηρεσίες που μας επιτρέπουν να παρέχουμε ολοκληρωμένες υπηρεσίες στην εν λόγω αγορά), η οποία ενοποιήθηκε για πρώτη φορά στον Όμιλο μετά την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών τον Μάρτιο του 2023.

Τα έξοδα διοίκησης αυξήθηκαν κατά 1,8 εκατ. ευρώ ως αποτέλεσμα της ενίσχυσης της διοικητικής ομάδας του Ομίλου μετά την εισαγωγή και αναδιοργάνωση του Ομίλου στο πλαίσιο εισαγωγής στο χρηματιστήριο το πρώτο εξάμηνο του 2023. Επιπλέον, τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν λόγω προσαρμογών στους μισθούς και λοιπών εξόδων λόγω πληθωρισμού.

Ως ποσοστό των πωλήσεων, τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 1,5 ποσοστιαίες μονάδες σε 31,4%, σε σύγκριση με 29,8% το πρώτο εξάμηνο του 2023. Το προσαρμοσμένο EBITDA αυξήθηκε κατά 2,9 εκατ. ευρώ ή 11,2%, από 25,9 εκατ. ευρώ σε 28,8 εκατ. ευρώ, λόγω της αύξησης των εσόδων και του μικτού περιθωρίου κέρδους. Το προσαρμοσμένο περιθώριο EBITDA αυξήθηκε κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες από 14,4% σε 15,0% το πρώτο εξάμηνο του 2024. Το προσαρμοσμένο EBIT βελτιώθηκε κατά 2,3 εκατ. ευρω ή 12,4% και ανήλθε σε 20,5 εκατ. ευρώ αντισταθμίζοντας πλήρως την αύξηση κατά € 0,6 εκατ. των αποσβέσεων & απομειώσεων, που σχετίζεται με τα μηχανήματα και τον εξοπλισμό που προστέθηκαν το προηγούμενο έτος για την υποστήριξη της επιχειρηματικής επέκτασης.

Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 1,6 εκατ. ευρώ ή 10,1% φθάνοντας τα 17,0 εκατ. ευρώ, καθώς η αύξηση του EBIT αντισταθμίστηκε εν μέρει από την αύξηση του καθαρού χρηματοοικονομικού κόστους ύψους 0,7 εκατ. ευρώ που προέκυψε από την αύξηση των επιτοκίων και το υψηλότερο μέσο ανεξόφλητο χρηματοοικονομικό χρέος.

Τα κέρδη μειώθηκαν κατά 0,7 εκατ. ευρώ ή 6,2% και ανήλθαν σε 11,2 εκατ. ευρώ, γεγονός που αποδίδεται κυρίως στην εξομάλυνση των δαπανών για τα προγράμματα συμμετοχής της διοίκησης (+1,4 εκατ. ευρώ), τα οποία στο πρώτο εξάμηνο του 2023 είχαν επηρεαστεί θετικά από την αποδέσμευση πρόβλεψης, και στις υψηλότερες δαπάνες φόρου εισοδήματος εταιρειών (+0,9 εκατ. ευρώ), που προέκυψαν από την αλλαγή φορολογικών διατάξεων σε Ρουμανία και Ηνωμένο Βασίλειο. Αναλυτικότερα, τα έξοδα για τα προγράμματα συμμετοχής της διοίκησης (SOP) ανήλθαν σε 2,1 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2024 έναντι μόλις 0,6 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2023.

Σχολιάζοντας τα μεγέθη α’ εξαμήνου, ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Austriacard Holdings AG, Μανώλης Κόντος, σημείωσε: “Σύμφωνα με τις προοπτικές που είχαμε επισημάνει στην δημοσίευση των αποτελεσμάτων του Α’ Τρίμηνου 2024, η ανάπτυξη μας επιταχύνθηκε σημαντικά στην διάρκεια του δεύτερου τρίμηνου, που παρουσίασε αύξηση εσόδων κατά περίπου 13%, οδηγώντας το Α’ Εξάμηνο του 2024 σε αύξηση των εσόδων κατά 7% και ακόμη μεγαλύτερη αύξηση του προσαρμοσμένου EBITDA κατά 11,2%. Η στρατηγική μας για τη μετεξέλιξη της εταιρείας σε έναν πάροχο λύσεων τεχνολογίας υλοποιείται ήδη, με τα έσοδα του εν λόγω τομέα να μεγεθύνονται κατά 4 φορές, φτάνοντας τα 16,3 εκατ. ευρώ έναντι 4,4 εκατ. ευρώ το Α΄ Εξάμηνο του 2023. Αύξηση επιτεύχθηκε επίσης στον τομέα Διαχείρισης Κύκλου Ζωής Εγγράφων, ενώ ο τομέας Secure Chip & Payment Solutions κατέγραψε μικρή μείωση, λόγω της διακοπής της χαμηλού περιθωρίου κέρδους δραστηριότητας χονδρικής πώλησης chip modules, και της απόφασής μας να επικεντρωθούμε στην πώληση ολοκληρωμένων λύσεων έξυπνων καρτών. Συνεχίζουμε την επέκτασή μας στην Τουρκία, Μέση Ανατολή και Αφρική, ένα γεωγραφικό τομέα από τον οποίο έχουμε υψηλές προσδοκίες ανάπτυξης, διατηρώντας παράλληλα την ηγετική θέση μας σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιούμαστε , καθώς και στις Challenger/Neo Banks, όπου πιο εξελιγμένα προϊόντα μας όπως οι μεταλλικές κάρτες πληρωμών, αποδεικνύονται ισχυρό εργαλείο μάρκετινγκ για τους B2B πελάτες μας που αναζητούν διαφοροποίηση και καινοτομία στις προσφερόμενες υπηρεσίες τους. Επιβεβαιώνουμε ότι βρισκόμαστε σε πορεία επίτευξης ή υπέρβασης της πρόβλεψής μας για το οικονομικό έτος 2024, δηλαδή αύξηση εσόδων κατά 10% και αύξηση του προσαρμοσμένου EBITDA κατά 12%,ως αποτέλεσμα των ενισχυμένων λειτουργικών συνεργειών και του βελτιωμένου μείγματος πωλήσεών μας με κύρια κατεύθυνση προς τις τεχνολογίες ψηφιακού μετασχηματισμού”.

close menu