Υπηρεσίες

Αξιολόγηση νοσοκομείων με SMS: Το υπ. Υγείας με τη συμμετοχή των πολιτών αναβαθμίζει το ΕΣΥ

Αξιολόγηση νοσοκομείων μέσω SMS: Πρωτοβουλία του υπ. Υγείας με συμμετοχή πολιτών στην αναβάθμιση του ΕΣΥ

Το Υπουργείο Υγείας φέρνει την εμπειρία των ασθενών στο επίκεντρο των αποφάσεων, λανσάροντας ένα νέο ψηφιακό εργαλείο αξιολόγησης των δημόσιων νοσοκομείων. Για πρώτη φορά, οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να αξιολογούν άμεσα και ανώνυμα την ποιότητα των υπηρεσιών που έλαβαν, διαμορφώνοντας έτσι το μέλλον του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ) μέσα από τη δική τους φωνή. Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας

Πώς θα λειτουργεί το νέο σύστημα αξιολόγησης

Κάθε ασθενής που παίρνει εξιτήριο από νοσοκομείο του ΕΣΥ θα λαμβάνει SMS με έναν σύνδεσμο προς ένα σύντομο και στοχευμένο ερωτηματολόγιο. Οι ερωτήσεις καλύπτουν κρίσιμες πτυχές της νοσηλείας, όπως:

  • Προσβασιμότητα και οργάνωση της φροντίδας
  • Ποιότητα υπηρεσιών και καθαριότητα
  • Συμπεριφορά και επικοινωνία του προσωπικού
  • Συμμετοχή του ασθενή στη λήψη αποφάσεων

«Για πρώτη φορά, οι ασθενείς θα έχουν τη δυνατότητα να αξιολογούν την εμπειρία τους με άμεσο, απλό και δομημένο τρόπο. Πρόκειται για μια αυτονόητη εξέλιξη για την εποχή μας, καθώς στόχος μας είναι ένα σύστημα υγείας που ακούει και μαθαίνει από τον πολίτη», αναφέρει η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας, Λίλιαν Βενετία Βιλδιρίδη.

Από τις αξιολογήσεις στη δράση

Τα δεδομένα που θα συλλέγονται δεν θα μένουν στατιστικά γραφήματα, αλλά θα αξιοποιούνται ενεργά. Κάθε επίπεδο του συστήματος – από τα νοσοκομεία έως το Υπουργείο Υγείας – θα μπορεί να αναλύει τα αποτελέσματα και να προχωρά σε στοχευμένες παρεμβάσεις. Τα νοσοκομεία θα εντοπίζουν αδυναμίες και θα επανασχεδιάζουν τις διαδικασίες τους, ενώ οι Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) θα αποκτούν συνολική εικόνα για τη βελτίωση των μονάδων ευθύνης τους.

«Τα δεδομένα που θα συλλέγονται δεν θα μένουν ανεκμετάλλευτα. Κάθε επίπεδο του συστήματος – από το νοσοκομείο και τις Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ), μέχρι το Υπουργείο Υγείας – θα έχει ενεργό ρόλο στην ανάλυση και αξιοποίησή τους. Τα νοσοκομεία θα μπορούν να εντοπίζουν αδυναμίες και να επανασχεδιάζουν τις διαδικασίες τους με στόχο τη βελτίωση. Οι ΥΠΕ θα αποκτούν πλήρη εικόνα για τις μονάδες ευθύνης τους, σχεδιάζοντας στοχευμένες παρεμβάσεις», επισημαίνει η κ. Βιλδιρίδη.

Διαφάνεια και ανωνυμία

Η ταυτοποίηση των ασθενών για την πρόσβαση στο ερωτηματολόγιο θα γίνεται μέσω των κωδικών Taxisnet, ωστόσο οι απαντήσεις θα παραμένουν ανώνυμες, ώστε οι πολίτες να μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα. Επιπλέον, κάθε νοσοκομείο θα έχει πρόσβαση μόνο στα δικά του δεδομένα, ενώ στο τέλος του έτους το Υπουργείο Υγείας θα δημοσιεύει συνολική έκθεση με τις παρεμβάσεις που έγιναν βάσει των αξιολογήσεων των πολιτών.

«Με αυτό το εργαλείο, η φωνή του πολίτη αποκτά θεσμικό και ουσιαστικό ρόλο. Δεν πρόκειται απλώς για μια ακόμη έρευνα ικανοποίησης, αλλά για έναν σύγχρονο μηχανισμό ανατροφοδότησης, πάνω στον οποίο χτίζουμε ένα Εθνικό Σύστημα Υγείας πιο αποτελεσματικό, πιο ανθρωποκεντρικό και πιο διαφανές», τονίζει η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας.

Η νέα πρωτοβουλία ξεκινά με τους νοσηλευόμενους ασθενείς, αλλά έχει σχεδιαστεί για να επεκταθεί και στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) και σε ειδικές κατηγορίες νοσοκομείων. Το μεγάλο στοίχημα; Ένα ΕΣΥ που ακούει και βελτιώνεται – με οδηγό αυτούς που το ζουν καθημερινά.

close menu