Σημαντική αύξηση παρουσίασαν τα έσοδα και τα κέρδη της United Group, μητρικής εταιρείας της Forthnet, στο πρώτο τρίμηνο του 2021, όπως φανερώνουν τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσιοποίησε η εταιρεία.
η United Group διαθέτει ένα πολύ καλά διαφοροποιημένο επιχειρηματικό χαρτοφυλάκιο, κατέχοντας ηγετική θέση στην αγορά της Σερβίας, της Κροατίας, της Σλοβενίας, της Βοζνίας-Ερζεγοβίνης, του Μαυροβουνίου, της Βουλγαρίας και της Ελλάδας.
Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021, ο βουλγαρικός πάροχος της Εταιρείας, η Vivacom, δημιούργησε το 29% των εσόδων του Ομίλου, ακολουθούμενη από την Telemach Slovenia με 14%, την Ελληνική Forthnet επίσης με 14%, την SBB Serbia με 13% και την Telemach Croatia με 10%. Η Telemach BH και Telemach Montenegro συμμετείχαν η κάθε μία στα έσοδα του Ομίλου με ποσοστό μικρότερο από 5%.
Η θυγατρική της United Group στα μέσα ενημέρωσης, η United Media, συμμετείχε κατά 13% στα συνολικά τριμηνιαία έσοδα του Ομίλου.
Τη μεγαλύτερη συμμετοχή στα ενοποιημένα EBITDA του τριμήνου είχαν η Vivacom (34%), η SBB (17%), η United Media (14%) και η Telemach Slovenia (13%).
Ενοποιημένα αποτελέσματα 2020 και πρώτου τριμήνου 2021
Τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα αφορούν τη χρήση που έληξε την 31η Δεκεμβρίου 2020 και το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Τα έσοδα το 2020 αυξήθηκαν κατά 56,5% και ανήλθαν σε 1.161,3€ εκατομμύρια, έναντι 741,8€ εκατομμυρίων το 2019, ενώ τα έσοδα κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 αυξήθηκαν κατά 126,5%, ανερχόμενα σε 439,4€ εκατομμύρια έναντι 194,0€ εκατομμυρίων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020. Όσον αφορά τη συμμετοχή στη χρήση των εταιριών που εξαγοράστηκαν, τα ετησιοποιημένα έσοδα (PF L2QA) κατά τον Μάρτιο 2021 ανέρχονταν σε 1.928€ εκατομμύρια.
Το προσαρμοσμένο EBITDA αυξήθηκε κατά 52,5% και ανήλθε σε 481,3€ εκατομμύρια το 2020 έναντι 315,6 εκατ. € το 2019, ενώ το προσαρμοσμένο EBITDA κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 αυξήθηκε κατά 111,8%, ανερχόμενο σε 179,2€ εκατομμύρια, έναντι 84,6€ εκατομμυρίων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Αντίστοιχα, PF για τις εξαγορές, το ετησιοποιημένο προσαρμοσμένο EBITDA (PF L2QA) κατά τον Μάρτιο 2021 ανήλθε σε 763€ εκατομμύρια
Οι επενδύσεις (Κεφαλαιακές Δαπάνες) αυξήθηκαν κατά 57,3% και ανήλθαν σε 310,2€ εκατομμύρια το 2020, έναντι 197,2€ εκατομμυρίων το 2019, ενώ οι Κεφαλαιακές Δαπάνες κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 αυξήθηκαν κατά 57,9%, ανερχόμενες σε 91,3€ εκατομμύρια κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021, έναντι 57,8€ εκατομμυρίων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Αυτό οδήγησε σε Ταμειακή Μετατροπή (Προσαρμοσμένο EBITDA μείον Κεφαλαιακές Δαπάνες) ύψους 171,1€ εκατομμυρίων στο 2020, έναντι 118,4€ εκατομμυρίων το 2019 και αύξηση 87,9€ εκατομμυρίων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021, έναντι 26,8€ εκατομμυρίων το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Viktoriya Boklag: “Το 2020 ήταν μια ξεχωριστή χρονιά”
Σχολιάζοντας την απόδοση του Ομίλου, η Διευθύνουσα Σύμβουλος, Viktoriya Boklag, δήλωσε: «Το 2020 ήταν μια χρονιά που πραγματικά ξεχώρισε ως προς τον μετασχηματισμό που συντελέστηκε και φαίνεται ότι και το 2021 θα είναι εξίσου σημαντικό. Οι θετικές τάσεις για τον κύκλο εργασιών και τo EBITDA συνεχίστηκαν σε όλη τη διάρκεια του 2020, καθώς και στο 2021. Η σταθερή αναπτυξιακή κερδοφορία μας υποστηρίχθηκε από καίριες εξαγορές, οι οποίες άνοιξαν νέες αγορές για μας και μας παρέχουν τις βάσεις για τη διατήρηση της ηγετικής θέσης της United Group στην περιοχή, ως παρόχου υπηρεσιών τηλεπικοινωνίας και μέσων ενημέρωσης. Βλέπουμε σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης σε κάθε νέα αγορά, καθώς και υγιείς συνέργειες με τον υπόλοιπο Όμιλο».
Η είσοδος της United Group στην Κροατία, τη Βουλγαρία και την Ελλάδα αύξησε τη συνολική αγορά που εξυπηρετεί η Εταιρεία περίπου στους 40 εκατομμύρια ανθρώπους. Τα pro-forma έσοδα σημείωσαν σημαντική αύξηση, ανερχόμενα σε ύψος περίπου 2 δις ευρώ ετησίως. Οι RGU στο τέλος του Α’ Τριμήνου αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 120% σε σχέση με την περασμένη χρονιά, φθάνοντας τα 11 εκατομμύρια.
Μολονότι οι περισσότερες αυξήσεις οφείλονται στις εξαγορές, η Εταιρία κατόρθωσε επίσης να καταγράψει και επιπρόσθετη οργανική ανάπτυξη κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Σε αυτή συμπεριλαμβάνονται η συνδρομητική τηλεόραση, η σταθερή και η κινητή τηλεφωνία, οι υπηρεσίες ίντερνετ, καθώς και ο αυξανόμενος αριθμός multi-play συνδρομητών. Η οργανική ανάπτυξη την τελευταία χρονιά κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική, με δεδομένες τις προκλήσεις εξαιτίας της πανδημίας του COVID-19.