Ηλεκτρονικά μπορεί να γίνεται από την Πέμπτη 5 Νοεμβρίου, μέσω του gov.gr, η διαδικασία αίτησης και έκδοσης του πιστοποιητικού εγγυτέρων συγγενών. Τα συναρμόδια Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών ολοκλήρωσαν την διαδικασία ψηφιοποίησης ενός από τα πιο απαιτητικά και περίπλοκα πιστοποιητικά που εκδίδει η Δημόσια Διοίκηση. Δίνεται έτσι τέλος σε μια χρονοβόρα διαδικασία, την οποία, μάλιστα, ο πολίτης καλείται να διεκπεραιώσει εν μέσω πένθους για την απώλεια συγγενικού του προσώπου.
Η διαδικασία είναι απλή, γρήγορη και λειτουργική: αρχικά ο ενδιαφερόμενος θα εισέρχεται στο reg.services.gov.gr, θα ταυτοποιείται με τους κωδικούς του στο Taxisnet και στη συνέχεια θα αποστέλλει ηλεκτρονικά αίτηση προς ΚΕΠ για την έκδοση του πιστοποιητικού εγγυτέρων συγγενών. Κατόπιν το αρμόδιο ληξιαρχείο θα καταχωρεί στην βάση του μητρώου το πιστοποιητικό και σε λίγες μέρες θα το αποστέλλει στην προσωπική θυρίδα του αιτούντα στο gov.gr. Μετά την έκδοσή του, το πιστοποιητικό θα είναι διαθέσιμο ηλεκτρονικά για όλους τους πλησιέστερους συγγενείς του εκλιπόντος.
Με το πιστοποιητικό εγγυτέρων συγγενών διευρύνονται οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχουν τα ΚΕΠ προς τους πολίτες. Ταυτόχρονα, με την ψηφιοποίησή του είναι πλέον διαθέσιμα στο gov.gr τα κυριότερα πιστοποιητικά που εκδίδουν οι δήμοι για τους πολίτες. Συγκεκριμένα, μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί ηλεκτρονικά περισσότερα από 540.000 πιστοποιητικά γέννησης, ιθαγένειας και οικογενειακής κατάστασης.