Ψηφιακός Μετασχηματισμός

Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος: Η Πανδημία λειτούργησε ως καταλύτης για το ψηφιακό κράτος

Στις κομβικές αποφάσεις, οι οποίες ήταν προϊόν σχεδιασμού αλλά και γρήγορων αποφάσεων που έλαβε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αναφέρθηκε στην τοποθέτησή του στο 1ο συνέδριο Digital Enterprise Transformation ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος.

Ο κ. Αναγνωστόπουλος έκανε λόγο για την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη, το gov.gr όπου διατίθενται πάνω από 1.100 υπηρεσίες. «Ήταν κάτι πολύ σημαντικό ώστε να υπάρχει ένας ενιαίος τρόπος πρόσβασης στις υπηρεσίες του ελληνικού Δημοσίου. Ο κ. Αναγνωστόπουλος υπογράμμισε ότι μέσα στο 2020 καταγράφηκαν 94 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές, ενώ επεσήμανε τον σημαντικό ρόλο της διαλειτουργικότητας μεταξύ των υπηρεσιών, όπου καταγράφηκαν 37 εκατομμύρια περιπτώσεις «με ανταλλαγές δεδομένων μεταξύ των δημοσίων φορέων». Όπως χαρακτηριστικά είπε, μια ηλεκτρονική επίσκεψη έχει 10 λεπτά κόστος, ενώ μια επίσκεψη με φυσική παρουσία έχει 1 ώρα κόστος. «Αυτά τα μεγέθη αφορούν μόνο τον πολίτη, αν βάλει κάποιος τα μεγέθη που αφορούν το ίδιο το κράτος, θα διαπιστώσουμε ότι ένα σύνολο από υπάλληλοι δεν χρειάζεται να εμπλέκονται προκειμένου να εξυπηρετούν τους πολίτες. Άρα έχουμε μια ψηφιακή πύλη με ενιαίους κωδικούς που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ένα σύνολο υπηρεσιών».

Μάλιστα, όπως είπε χαρακτηριστικά, η περίοδος της πανδημίας, που ήταν καταλύτης, επέτρεψε δράσεις οι οποίες στο παρελθόν δεν είχαν προωθηθεί. «Όχι μόνο άντεξαν οι υποδομές στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα αλλά μπόρεσαν να λειτουργήσουμε από μακριά. Η κουλτούρα της τηλεργασίας δεν υπήρχε. Μπορέσαμε να δώσουμε μερικές χιλιάδες συνδέσεις για δημόσιους υπαλλήλους, ενώ μπορέσαμε να εξυπηρετήσουμε και το κομμάτι της τηλεκπαίδευσης. Είναι ορισμένα πράγματα που έγιναν και δεν είχαν ποτέ δοκιμαστεί στο παρελθόν». Χαρακτήρισε μάλιστα το σύστημα του εμβολιασμού ως κορωνίδα όπου όλα έγιναν ηλεκτρονικά. Μάλιστα, ενόψει των εμβολιασμών πολλαπλασιάστηκε η ανάγκη για πρόσβαση στις υπηρεσίες που παρέχονται και ο μέσος όρος των ηλεκτρονικών επισκέψεων έφτασε τις 280.000 login την ημέρα.

Τόνισε ,μάλιστα, ότι από τις αρχές του 2022 όλα τα συστήματα του Δημοσίου θα πρέπει να έχουν υποδομές cloud, ενώ ανακοίνωσε ότι υπάρχουν και δράσεις «που έχουν στόχο να αναδείξουν σημαντικά αποτελέσματα σε πράγματα που αφορούν και ταλαιπωρούν τον πολίτη. “Τρέχει” ένα μεγάλο έργο διαλειτουργικότητας που θα μας δώσει τη δυνατότητα να ενσωματώσουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται την παροχή υπηρεσιών από κάθε δημόσιο φορέα. Θέλουμε να δώσουμε μια νέα εικόνα του κράτους κι έχουμε πολλά βήματα να κάνουμε από δω και πέρα». «Στο μέλλον οι προκλήσεις θα είναι ακόμη μεγαλύτερες», είπε και κατέληξε λέγοντας ότι το μυστικό είναι η συνεργασία μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα προκειμένου να μπορέσει κανείς να παίρνει από τον καθένα ό,τι καλύτερο μπορεί να προσφέρει.

close menu