Ψηφιακός Μετασχηματισμός

Dr. Diess – VW: Το παράδειγμα της Αστυπάλαιας θα το ακολουθήσει ολόκληρος ο πλανήτης 

Με ικανοποιητικούς ρυθμούς προχωρά το πείραμα της Αστυπάλαιας. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Volkswagen Dr. Herbert Diess, ο μετασχηματισμός του νησιού της Αστυπάλαιας, σε ένα «έξυπνο και αειφόρο νησί», προχωρά ικανοποιητικά καθώς μέσα στον πρώτο χρόνο υλοποίησης αυτού του μετασχηματισμού, έχουν γίνει αποφασιστικά βήματα.

Οι δηλώσεις αυτές έγιναν στο νησί της Αστυπάλαιας από τον επικεφαλής του γερμανικού ομίλου, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Στην εκδήλωση, που διοργάνωσε το υπουργείο Εξωτερικών και το Enterprise Greece, με αφορμή τη συμπλήρωση ενός έτους από την εκκίνηση του έργου «Αστυπάλαια: Ένα έξυπνο και αειφόρο νησί», παραβρέθηκε σύσσωμη η ηγεσία της Volkswagen, δείχνοντας τη σημασία που δίνει η ο γερμανικός όμιλος στο έργο αυτό.

«Αυτό που συμβαίνει σήμερα πολύ νωρίς στην Αστυπάλαια θα γίνει σε ολόκληρο τον πλανήτη τα επόμενα χρόνια», είπε ο Dr. Diess, που έφτασε στην «πεταλούδα» του Αιγαίου, με το εταιρικό learjet. Μαζί του ήταν ο επικεφαλής του Volkswagen Commercial Vehicles, Christian Senger, o επικεφαλής Κινητικότητας και Μεταφορικού έργου Maik Stephan, ο επικεφαλής Στρατηγικής Ανάπτυξης Lucas Casasnovas, ο επικεφαλής Ψηφιακών Επικοινωνιών Michael Manske, δύο μέλη του Συμβουλίου Αειφορίας κ.ά.

Το έργο που, όπως είπε ο Dr. Diess, αποφασίσθηκε πριν δυο χρόνια στο πρωθυπουργικό γραφείο της Ελλάδας, αποτελεί μια τεράστια ευκαιρία για την VW και για το λόγο αυτό ευχαρίστησε τόσο τον Πρωθυπουργό, όσο και την τοπική κοινωνία. «Συμμετέχετε σε ένα πείραμα», είπε ο επικεφαλής της VW, απευθυνόμενος προς τους κατοίκους της Αστυπάλαιας, που το παρακολουθεί ολόκληρος ο πλανήτης. Πρόσθεσε ακόμη ότι ο στόχος του πειράματος δεν είναι να γίνει μόνον ηλεκτρική η μηχανοκίνηση, αλλά να αλλάξει ριζικά η ιδέα της μετακίνησης.

Προς την κατεύθυνση αυτή ανακοινώθηκε το νέο πρόγραμμα δημόσιας μετακίνησης που ονομάζεται «astyBUS» και έχει αναπτυχθεί από τη θυγατρική του ομίλου, τη SEAT. Προς την κατεύθυνση αυτή θα είναι διαθέσιμα αυτοκίνητα, δίτροχα, ποδήλατα, τα οποία θα μπορούν να αξιοποιούν οι κάτοικοι, αλλά και οι επισκέπτες της Αστυπάλαιας, μέσω κινητού τηλεφώνου στις καθημερινές μετακινήσεις τους. Ο δήμος θα δημιουργήσει στο νησί 26 εικονικές στάσεις, απ’ όπου θα μπορούν να εκκινούν ή να σταματούν τα ηλεκτροκινούμενα οχήματα.

Το πρώτο ηλεκτροκινούμενο μίνι bus

Και δεν ήταν η μοναδική ανακοίνωση της VW χθες. Η εταιρεία παρουσίασε για πρώτη φορά στον πλανήτη το νέο ID.Buzz, το πρώτο της ηλεκτροκινούμενο μίνι bus. Μοιάζει πολύ με το ιστορικό μίνι bus της VW, το οποίο ωστόσο τεχνολογικά δεν έχει καμία σχέση με το νέο ID.Buzz.

Επίσης από ελληνικής πλευράς ανακοινώθηκε ότι χθες προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός δημιουργίας του πρώτου υβριδικού σταθμού παραγωγής και αποθήκευσης ενέργειας πάνω στο νησί, ισχύος 3MW και με ικανότητα αποθήκευσης ισχύος άνω των 7,2 ΜWh. Το έργο, όπως ανέφερε η ΓΓ Ενέργειας του ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου, είναι πρωτοποριακό, αφού πρώτα θα φορτίζονται οι μπαταρίες της μονάδας, και στη συνέχεια θα αξιοποιείται για οποιαδήποτε χρήση η ενέργειά τους. Στόχος είναι με το έργο αυτό να καλυφθεί το 80% του συνόλου των ενεργειακών αναγκών του νησιού.

Παράγοντες της κυβέρνησης ανέφεραν ότι η VW έχει μεγάλη ανάγκη να ολοκληρώσει επιτυχώς το έργο της Αστυπάλαιας. Θα συμβάλει έτσι καθοριστικά στη αλλαγή μοντέλου αυτοκίνησης και μετακίνησης των κατοίκων του νησιού. Με τον τρόπο αυτό η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να αλλάξει την εικόνα της που αμαυρώθηκε πριν μερικά χρόνια, από τις λαθροχειρίες του παρελθόντος, αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων από τους ντιζελοκινητήρες που κατασκεύαζε.

Από την άλλη πλευρά, οι τοπικοί παράγοντες αναφέρουν ότι σήμερα πολύ λίγα οχήματα κυκλοφορούν πάνω στο νησί, καθώς αφενός μεν δεν υπάρχει διαθεσιμότητα οχημάτων, αφετέρου δε το χρηματοδοτικό μοντέλο δεν βοηθά στην αγορά νέων ηλεκτρικών οχημάτων. Αναφορικά με τη διαθεσιμότητα, όπως ανέφερε ο δήμαρχος του νησιού Νίκος Κομνηνέας, απαιτούνται 12 έως 18 μήνες παράδοσης.

Από την άλλη πλευρά, το μοντέλο χρηματοδότησης δεν βοηθά, καθώς υποχρεώνει τους κατοίκους πρώτα να αποπληρώσουν το σύνολο της δαπάνης αγοράς του αυτοκινήτου και στη συνέχεια να επιστραφεί η επιδότηση. Αυτό σημαίνει ότι ο καταναλωτής πρέπει να εκταμιεύσει περίπου 40 έως 45 χιλ. ευρώ (είτε είναι ίδια κεφάλαια είτε δανεικά από τράπεζα) και στη συνέχεια το κράτος και η VW να επιστρέψουν περίπου 18 έως 22 χιλ. ευρώ. Αυτό είναι μια δύσκολη διαδικασία, καθώς πολλοί λίγοι έχουν διαθέσιμο ένα τέτοιο ποσό για εκταμίευση, ακόμη και αν το 50% τους επιστραφεί στη συνέχεια.

Τα προβλήματα ωστόσο αυτά εκτιμάται ότι θα ξεπεραστούν καθώς υλοποιείται το έργο. Το έργο, όπως ανέφερε ο αρμόδιος υφυπουργός Εξωτερικών Κώστας Φραγκογιάννης θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2026 και μέχρι τότε η «πεταλούδα» του Αιγαίου, θα έχει μεταμορφωθεί σε ένα πράσινο και αειφόρο νησί.

Πηγή: powergame.gr

close menu