Ηλεκτροκίνηση

ΕΕ: Δασμοί έως 38% στα ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα

Η Επιτροπή ανέφερε ότι θα επιβάλει υψηλότερους δασμούς στις κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων, επειδή, επωφελούνται "σε μεγάλο βαθμό από αθέμιτες επιδοτήσεις"

Την επιβολή δασμών έως και 38,1% στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε μια κίνηση που ενδέχεται να προκαλέσει αντιδράσεις και πιθανά αντίποινα από το Πεκίνο, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.

Η Επιτροπή ανέφερε ότι θα επιβάλει υψηλότερους δασμούς στις κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων, επειδή, όπως διαπίστωσε, επωφελούνται “σε μεγάλο βαθμό από αθέμιτες επιδοτήσεις” και αποτελούν “απειλή οικονομικής ζημίας” για τους παραγωγούς ηλεκτρικών οχημάτων της ΕΕ.

Η Επιτροπή, η οποία εποπτεύει την εμπορική πολιτική της ΕΕ, ανέφερε ότι οι δασμοί, που είναι πιθανό να τεθούν σε ισχύ έως τον Ιούλιο, θα διαμορφωθούν στο 17,4% για την BYD, 20% για την Geely και 38,1% για την SAIC. Άλλες εταιρείες που συνεργάζονται με την έρευνα για τις αθέμιτες επιδοτήσεις θα αντιμετωπίσουν δασμούς 21% και οι μη συνεργαζόμενες εταιρείες 38,1%.

Νωρίτερα, το Πεκίνο έκρινε ότι ενδεχόμενη αύξηση των δασμών εκ μέρους της ΕΕ στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγει από την Κίνα συνιστούν “προστατευτισμό” και θα είναι “επιβλαβής” για τα ευρωπαϊκά συμφέροντα.

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, η οποία κατηγόρησε το Πεκίνο για παράνομη ενίσχυση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην αγορά αυτή του μέλλοντος, κάλεσε σε κινητοποίηση, ξεκινώντας έρευνα για αθέμιτες επιδοτήσεις.

Πηγές προσκείμενες στην υπόθεση δήλωσαν νωρίτερα στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμαζόταν να επιβάλει σήμερα επιπρόσθετους δασμούς “ως 25%” στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, πέραν των τελωνειακών δασμών 10% που ισχύουν σήμερα.

Ερωτηθείσα για την πιθανόν επικείμενη αυτή ανακοίνωση, η εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών Λιν Τζιαν έκρινε νωρίτερα ότι “η έρευνα αυτή κατά των επιδοτήσεων αποτελεί κλασική περίπτωση προστατευτισμού”.

“Η ΕΕ την χρησιμοποιεί ως δικαιολογία για να επιβάλει δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα”, σημείωσε στη διάρκεια ενημέρωσης των δημοσιογράφων.

“Αυτό αντιβαίνει στις αρχές της οικονομίας της αγοράς και στους κανόνες του διεθνούς εμπορίου, διακυβεύει την οικονομική και εμπορική συνεργασία ανάμεσα στην Κίνα και την ΕΕ, όπως και την σταθερότητα της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων και των αλυσίδων τροφοδοσίας”, υπογράμμισε η Λιν.

“Εντέλει αυτό θα είναι επιβλαβές για τα συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης”, τόνισε η Λιν.

Η Κίνα θα λάβει όλα τα μέτρα για να “υπερασπιστεί σθεναρά” τα νόμιμα δικαιώματα και συμφέροντά της, σημείωσε τέλος η εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών.

Αναφερόμενη νωρίτερα σήμερα στο θέμα αυτό, η εφημερίδα Financial Times, η οποία επικαλείτο πηγές της στις Βρυξέλλες, σημείωνε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φέρεται να είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στο μέτρο αυτό παρά τις προειδοποιήσεις από μέρους της κυβέρνησης της Γερμανίας πως έτσι διακινδυνεύει να πυροδοτήσει έναν εξαιρετικά δαπανηρό εμπορικό πόλεμο με την Κίνα.

close menu