Έκθεση αφιερωμένη στο Ρεμπέτικο τραγούδι, που θα διαρκέσει έως τις 3 Απριλίου, διοργανώνει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων. Είναι αρθρωμένο σε τρεις χώρους (Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια, Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων, Κέντρο Τεχνών opanda.gr) και συγκεντρώνει 125 έργα από εικαστικούς που καλύπτουν όλο το φάσμα της νεοελληνικής τέχνης, από τη Γενιά του ’30 έως σήμερα.
«Αγαπώ την Κάλλας και τη Σωτηρία Μπέλλου και δεν αισθάνομαι διχασμένος. Ας κοπιάσουν όσοι σκανδαλίζονται με αυτό, να καταλάβουν τι μου συμβαίνει», δήλωνε ο Γιάννης Τσαρούχης. Ο πυκνός στίχος, οι δυνατές εικόνες και η αυθεντικότητα των πρωταγωνιστών του ρεμπέτικου το έκαναν να υψωθεί πάνω από μόδες, το βοήθησαν να νικήσει τον χρόνο και να στέκεται ακόμη και σήμερα ως μια ζωντανή κληρονομιά, με φανερή επίδραση σε όλες τις τέχνες.
Η σύνδεση του ρεμπέτικου με τις εικαστικές τέχνες εύκολα προκύπτει, αν ανατρέξει κανείς στα εξώφυλλα των δίσκων της Μπέλλου με τα χαρακτικά του Τάσσου ή αν θυμηθεί τις εικονογραφήσεις του Φασιανού στα βιβλία του Ηλία Πετρόπουλου, ωστόσο «εκείνο που κυρίως μας ενδιέφερε ήταν να εξετάσουμε με ποιον τρόπο οι σύγχρονοι Έλληνες καλλιτέχνες προσεγγίζουν το ρεμπέτικο και το ερμηνεύουν. Γι’ αυτό και τα περισσότερα έργα είναι αναθέσεις», σημειώνει ο επιμελητής Χριστόφορος Μαρίνος. Λέξεις, αντικείμενα και υλικά σε αυτή την έκθεση έχουν ιδιαίτερη σημασία.