Τηλεπικοινωνίες

Ericsson ConsumerLab: Το υβριδικό εμπορικό κέντρο: Δέκα Καυτές Καταναλωτικές Τάσεις για το 2030

Οι καταναλωτές αναμένουν ότι οι εμπειρίες υβριδικών εμπορικών κέντρων θα είναι συνηθισμένες μέχρι το 2030

Η συντριπτική πλειοψηφία των σημερινών όσων υιοθετούν πρώτοι νέες τεχνολογίες, αναμένει ότι το 2030 θα βιώσουμε μια θεαματική βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας, καθώς ένα υβριδικό μείγμα τεχνολογίας με δυνατότητα συνδεσιμότητας, θα είναι ενσωματωμένο σε πραγματικά φυσικά περιβάλλοντα, αποτελώντας κοινό στοιχείο της καθημερινότητάς μας. Η πρόβλεψη αυτή συγκαταλέγεται στα ευρήματα της τελευταίας έκθεσης της Ericsson (NASDAQ: ERIC) «Δέκα Καυτές Καταναλωτικές Τάσεις για το 2030».

Η έκθεση του Δεκεμβρίου 2021 σηματοδοτεί την ενδέκατη έκδοση της έκθεσης του Ericsson ConsumerLab «Δέκα Καυτές Καταναλωτικές Τάσεις». Όπως και οι προηγούμενες εκθέσεις “Ten Hot Consumer Trends”, έτσι και η έκθεση που μόλις εκδόθηκε, στοχεύει στην ανίχνευση των απόψεων των καταναλωτών που υιοθετούν πρώτοι νέες τεχνολογίες (early adopters) σε ένα χρονικό ορίζοντα του 2030, και αυτήν τη φορά καλύπτει υβριδικές εμπειρίες αγορών σε ένα φανταστικό εμπορικό κέντρο “Everyspace Plaza”.

Οι καταναλωτές κλήθηκαν να αξιολογήσουν 15 εγκαταστάσεις υβριδικών εμπορικών κέντρων που επεκτείνουν την καταναλωτική εμπειρία μέσω φυσικής παρουσίας με τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας. Σχεδόν τέσσερις στους πέντε ερωτηθέντες πιστεύουν ότι και οι 15 δοκιμασμένες ιδέες θα είναι διαθέσιμες σε κάποια μορφή μέχρι το 2030.

Τέτοιες εγκαταστάσεις τύπου «τούβλα-και-διαδικτυακή πύλη» (bricks-and-portal) θα καταστούν δυνατές χρησιμοποιώντας τεχνολογίες όπως η Εικονική Πραγματικότητα (VR), η Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR) και τα προγραμματιζόμενα υλικά.

Ο Magnus Frodigh, Head of Ericsson Research, δηλώνει: «Ο ημι-δημόσιος χαρακτήρας των εμπορικών κέντρων σημαίνει ότι τα όρια καθυστέρησης δικτύου θα μπορούσαν να ελεγχθούν ευκολότερα και οι εμπειρίες επόμενης γενιάς θα μπορούσαν να παρασχεθούν νωρίς. Οι συσκευές XR θα μπορούσαν να παρέχονται επί τόπου, καθιστώντας δυνατή την ανάπτυξη ιδιωτικών δικτύων με προσαρμοσμένες εφαρμογές και για τους καταναλωτές».

Βασισμένη σε ολοκληρωμένη έρευνα, η έκθεση ConsumerLab «Δέκα Καυτές Καταναλωτικές Τάσεις» αντιπροσωπεύει τις προσδοκίες και τις προβλέψεις περίπου 57 εκατομμυρίων καταναλωτών που υιοθετούν πρώτοι πρώιμων τις νέες τεχνολογίες παγκοσμίως.

Ο Dr. Michael Björn, Head of Research Agenda, Ericsson Consumer & IndustryLab, και κινητήριος μοχλός της έκθεσης «10 Hot Consumer Trends» από την έναρξή της το 2011, αναφέρει: «Από τη μία πλευρά μπορεί να είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς μεγάλο αριθμό καταναλωτών με ακριβό τεχνολογικό εξοπλισμό, όπως γυαλιά AR, αδιάβροχα γυαλιά VR, απτικές στολές σώματος, γάντια αφής και άλλα σε μαζική κλίμακα μέχρι το 2030. Ωστόσο, από την άλλη πλευρά, αν ένας τέτοιος εξοπλισμός θα μπορούσε να διαμοιραστεί με χαμηλότερο κόστος, είναι σίγουρα πιθανό ότι μεγάλος αριθμός καταναλωτών θα τον χρησιμοποιήσει για να βελτιώσει τις καθημερινές εμπειρίες στα εμπορικά κέντρα».

Ο ίδιος προσθέτει: «Στην πραγματικότητα, το 35 τοις εκατό των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα πιστεύει ότι τα εμπορικά κέντρα είναι πιο πιθανό να διαθέτουν τεχνολογία επόμενης γενιάς από ό,τι τα σπίτια, σε σύγκριση με μόλις το 14 τοις εκατό που διαφωνεί. Τα εμπορικά κέντρα αποτελούν εδώ και καιρό κομβικά σημεία υψηλής τεχνολογίας, με πολλά από αυτά να διαθέτουν κινηματογράφους, αίθουσες παιχνιδιών, αίθουσες συναυλιών, αίθουσες μπόουλινγκ και πολλά άλλα. Πιθανότατα θα συνεχίσουν να παίζουν αυτόν τον ρόλο».

Ο Björn λέει ότι η έκθεση υπογραμμίζει επίσης την πεποίθηση των καταναλωτών ότι τα υβριδικά εμπορικά κέντρα θα μπορούσαν να συμβάλουν θετικά και βιώσιμα στην τοπική ζωή. «Αν μη τι άλλο, το μέλλον θα μπορούσε να είναι όλο και πιο τοπικό, με το 32% των ερωτηθέντων να συμφωνούν ότι τα εμπορικά κέντρα υψηλής τεχνολογίας θα κάνουν τη μετακίνηση σε μικρές πόλεις και αγροτικές περιοχές πιο εφικτή και ελκυστική – και μόλις το 13% να διαφωνεί με αυτό», προσθέτει.

Λεπτομέρειες

Οι 10 Καυτές Καταναλωτικές Τάσεις του 2030 – The Everyspace Plaza είναι οι εξής:

01. Η All-Now Arena (τα Πάντα-Τώρα)

Θα μπορούσατε να είστε ταυτόχρονα ηθοποιός και θεατής, αλλά η εμπειρία της εμβύθισης θα σας προσφέρει συγκίνηση ή τρόμο; Σχεδόν οκτώ στους 10 καταναλωτές οραματίζονται αίθουσες εκδηλώσεων όπου η τεχνολογία τηλεπαρουσίας επιτρέπει στους καλλιτέχνες να παίζουν ψηφιακά σαν να ήταν εκεί αυτοπροσώπως.

02. Το καθηλωτικό σαλόνι ομορφιάς (The immersive beauty salon)

Η παράλειψη του μαχαιριού και της βελόνας αποτελεί μια ελκυστική επιλογή ομορφιάς για πολλούς. Τα σαλόνια ομορφιάς που χρησιμοποιούν τεχνολογία ογκομετρικής μοντελοποίησης για την ψηφιακή ενίσχυση της εμφάνισης αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους στα εμπορικά κέντρα από επτά στους 10 καταναλωτές.

03. Ο Μετα-Ράφτης (the Meta Tailor)

Γρήγορη μόδα κομμένη και ραμμένη στα μέτρα σας – και στο avatar σας. Περισσότεροι από επτά στους 10 χρήστες AR/VR προβλέπουν έναν ράφτη στο εμπορικό κέντρο που χρησιμοποιεί υφάσματα που μπορούν να αλλάξουν για να γίνουν αδιάβροχα ή να παρέχουν εξαερισμό όταν χρειάζεται.

04. Η Πισίνα Anyverse

Πολλοί φαντάζονται την εξερεύνηση αδύνατων κόσμων. Τα δύο τρίτα των καταναλωτών πιστεύουν ότι θα υπάρχουν πισίνες όπου θα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα οξυγονωμένο VR headset για να βιώσετε το διάστημα σε μηδενική βαρύτητα.

05. Το Υβριδικό Γυμναστήριο

Για πολλούς, η σωματική ευρωστία και η ψυχική υγεία είναι άρρηκτα συνδεδεμένες. Επτά στους δέκα καταναλωτές αναμένουν κέντρα ψυχικής γυμναστικής που διαθέτουν σκηνικό με πολλούς αισθητήρες, προσαρμοσμένο στην προσωπικότητα του καθενός και με AR/VR, που θα βοηθά στη βελτίωση της ψυχικής μας υγείας.

06. Το Πολυ-εργοστάσιο «Τύπωσε-μιαν-Ευχή» (The Print-a-Wish Multifactory)

Η κατά παραγγελία επισκευή και παραγωγή είναι το μέλλον. Πάνω από τους μισούς καταναλωτές θέλουν να ψωνίζουν με βιώσιμο τρόπο σε ένα factory outlet που ανακυκλώνει τα παλιά τους προϊόντα.

07. Το Εστιατόριο στον Κόμβο του Σύμπαντος

Η εικονική παρέα χωρίς περισπασμούς είναι προτιμότερη για πολλούς. Οι μισοί καταναλωτές θέλουν να επισκέπτονται εστιατόρια όπου θα μπορούν να τρώνε εικονικά μαζί με φίλους που βρίσκονται σε άλλα εστιατόρια, οπουδήποτε στον κόσμο.

08. Το Κατάστημα που Δεν-Τελειώνει-Ποτέ (The Neverending Store)

Δοκιμάστε πριν αγοράσετε – τουλάχιστον εικονικά. Τα τρία τέταρτα των καταναλωτών αναμένουν ότι θα μπορούν να προβάλλουν το σπίτι τους μέσα στο κατάστημα όταν δοκιμάζουν νέα προϊόντα.

09. Το Ιατρικό Κέντρο Multiplex

Έχουμε συνηθίσει τα πάντα να είναι άμεσα. Γιατί να περιμένουμε όταν πρόκειται για την υγεία; Το 77% των καταναλωτών προβλέπουν ιατρικά κέντρα εντός εμπορικού κέντρου με επί τόπου σάρωση υγείας, αξιοποιώντας την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης, που θα δίνει σχεδόν άμεση ενημέρωση για την κατάσταση της υγείας του εκάστοτε καταναλωτή.

10. Το Πάρκο Nature+

Για όσους είναι εγκλωβισμένοι στις πόλεις, η φύση μπορεί να είναι αυτό που τους λείπει. Το 42% των καταναλωτών θέλουν να μπορούν να επισκεφθούν ένα πάρκο εντός του εμπορικού κέντρου, όπου θα μπορούν να αισθάνονται πιο κοντά στη φύση μέσω ψηφιακών και προγραμματιζόμενων υλικών που παρέχουν υβριδικές εμπειρίες.

Μεθοδολογία της έκθεσης

Οι ενοράσεις της έκθεσης βασίζονται στις παγκόσμιες ερευνητικές δραστηριότητες του Ericsson ConsumerLab που καλύπτουν περισσότερο από ένα τέταρτο του αιώνα.

Βασίζεται κυρίως σε δεδομένα από μια διαδικτυακή έρευνα που διεξήχθη τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο του 2021 σε άτομα που υιοθετούν πρώιμα την AR, την VR και τους ψηφιακούς βοηθούς σε 14 πόλεις σε όλο τον κόσμο.

Αυτές είναι: Δελχί, Δουβλίνο, Τζακάρτα, Γιοχάνεσμπουργκ, Λονδίνο, Πόλη του Μεξικού, Μόσχα, Νέα Υόρκη, Σαν Φρανσίσκο, Σάο Πάολο, Σαγκάη, Στοκχόλμη, Σίδνεϊ και Τόκιο.

close menu