Υγεία

Γεωργιάδης για ηλεκτρονική συνταγογράφηση: «Υπεύθυνος είναι ο Παπαστεργίου και όχι το Υπουργείο Υγείας»

Στην πολυσυζητημένη πρεμιέρα του νέου συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, που συνάντησε έντονες αντιδράσεις από τους γιατρούς, αναφέρθηκε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης κατά την ομιλία του στην εκδήλωση του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδος (ΣΦΕΕ).

Ο κ. Γεωργιάδης υπογράμμισε ότι το νέο σύστημα ήταν αναγκαίο να τεθεί σε λειτουργία, καθώς στις 8 Φεβρουαρίου 2025 τίθεται σε πανευρωπαϊκή εφαρμογή το σύστημα επαλήθευσης φαρμάκων του Ελληνικού Οργανισμού Επαλήθευσης Φαρμάκων (HMVO). Εξήγησε ότι αν οι φαρμακευτικές εταιρείες δεν συνδεθούν εγκαίρως με την ευρωπαϊκή πλατφόρμα, θα προκύψουν σοβαρά προβλήματα εισαγωγής φαρμάκων, επιβαρύνοντας τους ασθενείς.

Η ευθύνη στον Δημήτρη Παπαστεργίου
Ο Υπουργός Υγείας διευκρίνισε ότι, αν και η ηλεκτρονική συνταγογράφηση επηρεάζει άμεσα τον τομέα της Υγείας, η ευθύνη για την ανάπτυξη και λειτουργία του νέου συστήματος ανήκει στον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου, καθώς η ΗΔΙΚΑ υπάγεται στο δικό του χαρτοφυλάκιο. «Δεν το λέω για να μεταφέρω ευθύνες, αλλά για λόγους ακρίβειας», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Κριτική και αντιδράσεις
Απαντώντας στην κριτική από το ΠΑΣΟΚ για τα προβλήματα που ανέφεραν οι γιατροί, ο κ. Γεωργιάδης διερωτήθηκε αν το κόμμα θα προτιμούσε τη μη συμμόρφωση με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Εξήγησε ότι το νέο σύστημα λειτουργούσε σε παράλληλη δοκιμαστική φάση με το παλιό για τρεις μήνες, προκειμένου να εξοικειωθούν οι χρήστες.

Από τους 60.000 γιατρούς που συνταγογραφούν, οι 30.000 προσαρμόστηκαν ομαλά στο νέο σύστημα, ενώ οι υπόλοιποι αντιμετώπισαν δυσκολίες, κυρίως λόγω τεχνικών λεπτομερειών. Πρόσθετα προβλήματα προκλήθηκαν από την πτώση της πλατφόρμας «Σύζευξις» μετά από κυβερνοεπίθεση.

Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα ήταν ότι η ΗΔΙΚΑ δεν ενημέρωσε έγκαιρα τους γιατρούς να εκκαθαρίσουν το ιστορικό τους και να εισάγουν εκ νέου τη διεύθυνσή τους, γεγονός που προκαλούσε τεχνικά σφάλματα. Ο κ. Γεωργιάδης ανέλαβε την ευθύνη για τη δυσλειτουργία αυτή, επισημαίνοντας πως όλα τα παράπονα λαμβάνονται σοβαρά υπόψη.

Τέλος, ο Υπουργός Υγείας τόνισε ότι ο ιατρικός κόσμος είχε την απαραίτητη υποστήριξη μέσω ενημερωτικών ημερίδων, τεχνικής βοήθειας και συνεχούς επικοινωνίας με αρμόδια help desk. «Δεν είναι δουλειά των πολιτικών να χαϊδεύουμε τα αυτιά όσων διαμαρτύρονται. Οφείλουμε να εξετάζουμε αν έχουν δίκιο ή άδικο», κατέληξε.

close menu