Το σύνολο των έργων που δημοπρατήθηκαν έφτασε τα 14 δισ. ευρώ, ενώ την ίδια στιγμή ξεμπλόκαραν σημαντικά projects όπως ο ΒΟΑΚ, το Πάτρα-Πύργος, σύμφωνα με την ενημέρωση προς τους δημοσιογράφους από τον υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη. Όπως ανέφερε ο υφυπουργός, η επόμενη τετραετία θα είναι η περίοδος της υλοποίησής τους για την οποία χρειάζεται η αγαστή συνεργασία όλο του κλάδου των υποδομών, δηλαδή του υπουργείου, των μελετητών και των κατασκευαστών.
Αναλυτικότερα ανέφερε ότι από το 2019 έως το 2023 έχουν συμβασιοποιηθεί έργα έργα συνολικής αξίας 5,5 δισ. ευρώ. Έκανε μάλιστα ειδική αναφορά σε κάθε κατηγορία έργων και τόνισε ότι όσον αφορά τα ΣΔΙΤ ότι έχουν δημοπρατηθεί 19 έργα αξίας 3,24 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα τρία (915 εκατ. ευρώ) έχουν συμβασιοποιηθεί, τα 2 (241 εκατ. ευρώ) έχουν προσωρινό ανάδοχο, τα 12 (1,8 δισ. ευρώ) τελούν υπό διαγωνιστική διαδικασία και τα 2 (250 εκατ. ευρώ) αναμένεται να δημοπρατηθούν.
Για τις παραχωρήσεις προχωρά ο ΒΟΑΚ (Χανιά-Ηράκλειο αξίας 1,75 δισ. ευρώ), το βόρειο τμήμα του Ε65 ( αξίας 443 εκατ. ευρώ έχει υλοποιηθεί το 20%), και το Πάτρα – Πύργος (290 εκατ. ευρώ και αναμένεται έως τα τέλη του 2023 να έχει ξεπεράσει το 30% της ολοκλήρωσής του).
Στα έργα Μετρό υλοποιείται η Γραμμή 4 (1,5 δισ. ευρώ) και δημοπρατείται η επέκταση προς Ίλιον (550 εκατ. ευρώ).
Σε τι στάδιο βρίσκονται τα δέκα μεγαλύτερα έργα
Επιπλέον ο Γιώργος Καραγιάννης παρουσίασε εκτενώς τη μέχρι στιγμής πορεία των μεγαλύτερων έργων υποδομών. Αυτά έχουν ως εξής:
Αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου
Το έργο που πέρασε από 40 κύματα, ξεμπλόκαρε, ξεκίνησε και στο τέλος του 2023 θα φτάσει στο 30% υλοποίησής του.
Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ)
Έχει συμβασιοποιηθεί το ΣΔΙΤ Χερσόνησος – Νεάπολη και το Δημόσιο έργο Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος
Στις 8 Μαΐου αναμένεται να υποβληθούν και οι προσφορές για το μεγάλο έργο Χανιά – Ηράκλειο
Οι μελέτες για την προαίρεση Κίσσαμος – Χανιά προχωρούν και μετά το καλοκαίρι θα κατατεθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
Προχωρούν οι μελέτες για το Σούδα – Αεροδρόμιο και αναμένεται η θετική γνωμοδότηση του ΓΕΝ για την οριστικοποίηση της χάραξης του δρόμου που θα κινείται οριακά εντός του χώρου του Ναυστάθμου της Σούδας
Προχωρούν προς χρηματοδότηση και τα τμήματα ανατολικά του Αγίου Νικολάου
- τμήμα Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή
- τμήμα Γέφυρα Φρουζή – Παράκαμψη Παχιάς Άμμου
Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65)
Για το Βόρειο Τμήμα Τρίκαλα – Εγνατία εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και ήδη το έργο έχει ξεπεράσει το 23%.
Εντός του 2023 θα παραδοθεί το τμήμα Τρίκαλα – Καλαμπάκα και στις αρχές του 2024 θα ολοκληρωθεί και το σύνολο του Νότιου Τμήματος, ΠΑΘΕ – Ξυνιάδα που έχει ξεπεράσει το 90%.
Αυτοκινητόδρομος Αμβρακία – Άκτιο
Εντός του 2023 ολοκληρώνεται το μεγάλο έργο.
Η παράκαμψη Αμφιλοχίας παραδόθηκε από το περασμένο καλοκαίρι και μάλιστα νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα, ικανοποιώντας ένα χρόνιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας και ενισχύοντας την οδική ασφάλεια της περιοχής.
Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη
Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός και υπογράψαμε τη σύμβαση ΣΔΙΤ στις 21/4/2023.
Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (flyover)
Υπεγράφη η σύμβαση του μεγάλου έργου για τη Θεσσαλονίκη.
Ξεκίνησαν ήδη οι γεωτεχνικές έρευνες, ενώ οι τελικές μελέτες ήδη εκπονούνται.
Οι πρώτες εργασίες θα ξεκινήσουν στις αρχές του φθινοπώρου.
Καστέλι
Αυξήθηκε το μέγεθος του νέου υπερσύγχρονου διεθνούς αεροδρομίου της χώρας, άνω του 30%, ώστε αυτό να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στην εκτιμώμενη επιβατική κίνηση που η Κρήτη θα κληθεί να υποδεχθεί τις επόμενες δεκαετίες.
Το νέο αεροδρόμιο θα αριθμεί πλέον 92.000 τετραγωνικά μέτρα, από 68.000 τετραγωνικά μέτρα που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός.
Η πρόοδος εκτέλεσης του έργου σήμερα έχει ξεπεράσει το 22%.
Ύδρευση Πρέβεζας – Άρτας – Λευκάδας και Φράγμα Τσικνιά στη Λέσβο
Εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση των έργων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ωρίμασαν και τα δημοπρατήθηκαν στα τέλη του 2022.
Σήμερα έχει επιλεγεί ο προσωρινός ανάδοχο και για τα δύο έργα και στόχος είναι το Φθινόπωρο να έχουν ξεκινήσει και οι εργασίες.
Παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών και Μπράλος-Άμφισσα
Δημοπρατήθηκαν τέλη του 2021 τα δύο έργα και εντός του πρώτου τριμήνου του 2023 υπογράφηκαν και οι 2 συμβάσεις.
Παράκαμψη Χαλκίδας
Στο επόμενο τρίμηνο θα ενεργοποιηθούν και οι 2 από τις 3 προαιρέσεις του έργου, που αφορούν στην Παράκαμψη Ψαχνών και στη οδική σύνδεση αρτηρίας Βόρειας-Νότιας Εύβοιας.
Έχουν ήδη ξεκινήσει στα έργα αυτά οι οριστικές μελέτες και έως το τέλος του έτους αναμένουμε να εκκινήσουν και οι κατασκευαστικές εργασίες.
Εντός του καλοκαιριού αναμένεται η εγκατάσταση του εργοταξίου.
Κατασκευή Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας
Είναι σε εξέλιξη οι πρόδρομες εργασίες και η πρόοδος είναι σχεδόν 50%. Τις επόμενες μέρες ο πρώτος μετροπόντικας θα ξεκινήσει την εκσκαφή της σήραγγας από την Κατεχάκη, ενώ ο δεύτερος αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο.
Μετρό Θεσσαλονίκης
Πρόοδος του έργου 90% στη Βασική Γραμμή και της Επέκτασης προς Καλαμαριά.
Σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για τον φορέα λειτουργίας με ΣΔΙΤ.
Έχει ξεκινήσει η επανατοποθέτηση των αρχαίων στο Σταθμό Βενιζέλου, ενώ παράλληλα οι συρμοί μπορούν και κινούνται σε όλη τη γραμμή από ΝΣΣ έως το Αμαξοστάσιο.
Παράλληλα με την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής και της επέκτασης προς Καλαμαριά, η κυβέρνηση αυτή έχει θέσει ως άμεση προτεραιότητά της τη βορειοδυτική επέκταση του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης, ώστε να καλύψει τις ανάγκες των μετακινήσεων στους πολυπληθείς και αναπτυσσόμενους δήμους Αμπελοκήπων και Μενεμένης, Κορδελιού και Ευόσμου, Παύλου Μελά και Νεάπολης-Συκεών προς Εύοσμο και Σταυρούπολη.
Κατασκευή επέκτασης Γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας προς Ίλιον
Η Α’ φάση του Διαγωνισμού θα ολοκληρωθεί εντός του Μαΐου.
Η Β’ Φάση θα ξεκινήσει το φθινόπωρο.
Ετοιμάζονται οι διαγωνισμοί μελετών για τις νέες επεκτάσεις προς το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, τη Γλυφάδα, αλλά και την συνέχιση της Γραμμής 4 προς Μαρούσι.