Τεχνολογίες

H Amazon ανοίγει κομμωτήριο για να προωθήσει το AR

Με μια ανακοίνωση έκπληξη, η Amazon έκανε γνωστό ότι ανοίγει στο Λονδίνο το πρώτο της κομμωτήριο. Το μεγαλύτερο ηλεκτρονικό κατάστημα στον κόσμο δεν αποφάσισε ξαφνικά να μπει στον χώρο της μόδας, αντίθετα μέσω του κομμωτηρίου θα “προβάλει νέα προϊόντα και υπηρεσίες, όπως αναφέρει η εταιρεία.

Το κομμωτήριο θα χρησιμοποιεί AR για να δείξει στους πελάτες πώς θα μπορούσαν να φροντίσουν τα μαλλιά τους χρησιμοποιώντας διάφορα προϊόντα, τα οποία οι πελάτες μπορούν στη συνέχεια να αγοράσουν μέσω κωδικού QR από το κατάστημα της Amazon. Με την κίνηση αυτή η εταιρεία προσπαθεί να συνδυάσει τις εικονικές με τις πραγματικές πωλήσεις, σε μια προσπάθεια να παρουσιάσει την επόμενη γενιά φυσικών καταστημάτων, ενώ ταυτόχρονα θα μπορέσει να μετρήσει τις αντιδράσεις των καταναλωτών για το AR και τον τρόπο ενσωμάτωσης της τεχνολογίας σε νέα μέρη των επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, η πανδημία καθυστέρησε την υιοθέτηση του AR από τους καταναλωτές, καθώς ελαχιστοποιήθηκαν οι επισκέψεις στα καταστήματα. Από την άλλη, η υιοθέτηση της επαυξημένης ή εικονικής πραγματικότητας δείχνει να υπερδιπλασιάζεται κάθε μήνα από το ξεκίνημα του 2021, με τα στοιχεία στις ΗΠΑ να δείχνουν ότι αν και μόλις το 5% των καταναλωτών είχαν χρησιμοποιήσει AR ή VR για τα ψώνια τους μέχρι τον Δεκέμβριο του 2020, το ποσοστό αυτό αυξήθηκε στο 11% τον Φεβρουάριο του 2021 με ένα πρόσθετο 34% να αναφέρει ότι ενδιαφέρθηκε να το δοκιμάσει. Συνολικά προβλεπεται πως μέχρι το τέλος της τρέχουσας χρονιάς, θα υπάρχουν 93,3 εκατ. μηνιαίοι χρήστες AR στις ΗΠΑ, ή το 28,1% του πληθυσμού.

Αυξάνεται το ενδιαφέρον των εταιρειών

Δυναμική είσοδο στις ηλεκτρονικές πωλήσεις μέσω του AR κάνουν εταιρείες που δεν ανήκουν στις παραδοσιακές δυνάμεις του εμπορίου, καθώς Snapchat και Pinterest ενισχύουν την χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας, ενώ ήδη Facebook και Apple έχουν ξεκινήσει σειρά σημαντικών επενδύσεων στις τεχνολογίες AR και VR.

Η Amazon από την πλευρά της, χρησιμοποίησε την περίοδο της καραντίνας για να πειραματιστεί με διάφορες τεχνικές και τακτικές πωλήσεων με AR, ξεκινώντας με την αγορά επίπλων αλλά και μια συνεργασία με την L’Oreal για την εικονική δοκιμή κραγιόν. Τα εγκαίνια του κομμωτηρίου δείχνουν ότι η Amazon έχει σκοπό να “επιτεθεί” στην συγκεκριμένη αγορά, ενώ αν αναλογιστεί κανείς ότι η εταιρεία έχει μερίδιο 40% από τις συνολικές πωλήσεις λιανικής των ΗΠΑ, αναμένεται όλο και περισσότερες επιχειρήσεις να πειραματιστούν με την επαυξημένη και την εικονική πραγματικότητα μέσα στο 2021.

TAGS:

close menu