Με στόχο την επέκτασή της σε αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, τον τριπλασιασμό του αριθμού των εργαζομένων της αλλά και την προσθήκη νέων υπηρεσιών, η ελληνική νεοφυής εταιρεία Spotawheel έκλεισε γύρο χρηματοδότησης-μαμούθ, αντλώντας συνολικά 100 εκατ. ευρώ από Ελληνες και διεθνείς επενδυτές.
Η Spotawheel ιδρύθηκε το 2016 από τους Χάρη Αρβανίτη, Χρήστο Ζη και Κυριάκο Αγαδάκο και έχει αναπτύξει μια ψηφιακή πλατφόρμα η οποία διευκολύνει τη διαδικασία αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με ασφάλεια. Του γύρου χρηματοδότησης ηγήθηκε το ελληνικό επενδυτικό κεφάλαιο VentureFriends με τη συμμετοχή των Adevinta Ventures, UNIQA Ventures, Rockaway Ventures Fund, Velocity.Partners, FJ Labs, Collective Spark, Endeavor Catalyst καθώς και θεσμικών επενδυτών. Η εταιρεία έχει παρουσία σε Ελλάδα και Πολωνία, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει τη δραστηριότητά της στη Ρουμανία. Παράλληλα, από το 2023 και μετά στοχεύει να επεκταθεί σε επιπλέον 6 αγορές στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, ενώ στα σχέδιά της μέσα στους επόμενους μήνες είναι να εισαγάγει νέες ψηφιακές υπηρεσίες, όπως υπηρεσία συνδρομής για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Τα έσοδα της εταιρείας αναμένεται να ανέλθουν μέχρι το τέλος του έτους στα 200 εκατ. ευρώ, ενώ μέσα στο επόμενο διάστημα θα πενταπλασιάσει τον στόλο της, έχοντας τη δυνατότητα να ελέγξει αλλά και να πωλήσει μέσω της πλατφόρμας έως και 50.000 αυτοκίνητα ετησίως.
Η Spotawheel μετρά προς το παρόν 380 εργαζομένους, εκ των οποίων οι 180 απασχολούνται στην Ελλάδα, ενώ μέσα στους επόμενους 12 μήνες θα πραγματοποιήσει πάνω από 700 νέες προσλήψεις σε Ελλάδα, Ρουμανία, Πολωνία αλλά και Γερμανία, τριπλασιάζοντας έτσι τον αριθμό των εργαζομένων της. Οπως έχει δηλώνει ο κ. Αρβανίτης μιλώντας στο outliers, podcast της Endeavor, στόχος είναι να γίνουμε η Amazon των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Αξίζει να σημειωθεί πως το μοντέλο λειτουργίας εταιρειών σαν τη Spotawheel είναι capital intensive, χρειάζεται δηλαδή αρκετά κεφάλαια για να λειτουργήσει, ενώ συχνά ένα μέρος της χρηματοδότησης αφορά ΑΜΚ και ένα άλλο, δανεισμό. Αυτό που διαφοροποιεί τη startup από τον ανταγωνισμό είναι η παροχή γραπτού τεχνικού ελέγχου καθώς και η χρήση υψηλής τεχνολογίας για την αξιολόγηση και την αγορά των οχημάτων. Σημειώνεται πως η τεχνολογία της Spotawheel έρχεται να καλύψει ένα σημαντικό κενό στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, σε μια περίοδο μάλιστα που όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται σε αυτά. Οι καθυστερήσεις στην παραλαβή καινούργιων αυτοκινήτων λόγω των αναταραχών στην εφοδιαστική αλυσίδα και οι ανατιμήσεις έχουν στρέψει πολλούς Ελληνες καταναλωτές στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα.