Προϊόντα-Υπηρεσίες

H Lidl αναπτύσσεται στις υπηρεσίες δεδομένων

Ξεκινώντας με ένα σύστημα που δημιουργήθηκε για εσωτερική χρήση το 2021, ο ιδιοκτήτης της Lidl, το Schwarz Group, προσφέρει πλέον υπηρεσίες υπολογιστικού νέφους (cloud) και ασφάλειας στον κυβερνοχώρο σε εταιρικούς πελάτες

Η πώληση ψωμιού, βουτύρου και άλλων βασικών προϊόντων σε χαμηλές τιμές έχει κάνει τον Dieter Schwarz έναν από τους πλουσιότερους ανθρώπους της Ευρώπης.

Τώρα ο 84χρονος ιδρυτής της αλυσίδας Lidl, ο οποίος σύμφωνα με το Manager Magazin έχει προσωπική περιουσία 40 δισεκατομμύρια ευρώ, αναπτύσσεται σε ένα πολύ διαφορετικό πεδίο: τις υπηρεσίες δεδομένων (data services).

Ξεκινώντας με ένα σύστημα που δημιουργήθηκε για εσωτερική χρήση το 2021, ο ιδιοκτήτης της Lidl, το Schwarz Group, προσφέρει πλέον υπηρεσίες υπολογιστικού νέφους (cloud) και ασφάλειας στον κυβερνοχώρο σε εταιρικούς πελάτες.

Η μονάδα πληροφορικής, η Schwarz Digits – η οποία έγινε αυτόνομο τμήμα το 2023 – έχει πελάτες, όπως ο μεγαλύτερος όμιλος λογισμικού της Γερμανίας, η SAP, η πιο επιτυχημένη ποδοσφαιρική ομάδα της χώρας, η Μπάγερν Μονάχου και το λιμάνι του Αμβούργου. Πέρυσι, η μονάδα είχε ετήσια έσοδα 1,9 δισ. ευρώ ενώ απασχολεί 7.500 άτομα προσωπικό.

«Δεν ξεκινήσαμε έχοντας στο μυαλό μας ένα εμπορικό κίνητρο, αλλά θέλαμε απλώς να αντιμετωπίσουμε τις δικές μας ανάγκες», δήλωσε στους Financial Times σε μια σπάνια συνέντευξη ο Christian Müller, συν-διευθύνων σύμβουλος της Schwarz Digits. «Βρισκόμαστε σε μια πολύ γρήγορη πορεία ανάπτυξης».

Ένα σημαντικό στοιχείο της υπηρεσίας που προσφέρει είναι ότι όλα τα δεδομένα των πελατών υποβάλλονται σε επεξεργασία και αποθηκεύονται αποκλειστικά σε Γερμανία και Αυστρία, οι οποίες έχουν αυστηρούς νόμους περί απορρήτου και προστασίας δεδομένων.

Όταν η Schwarz Group, μια μη εισηγμένη επιχείρηση με ετήσιες πωλήσεις 167,2 δισ. ευρώ, αναζητούσε για πρώτη φορά νέες επιλογές για την αποθήκευση δεδομένων, «δεν ήθελε να εξαρτάται από τρίτους», είπε ο Müller.

Και αν δεν υπήρχε γερμανική επιλογή, ήθελε τουλάχιστον να χρησιμοποιήσει έναν ευρωπαϊκό πάροχο και να αποφύγει την αποθήκευση δεδομένων σε άλλες περιοχές. Αφού κατέληξε στο συμπέρασμα ότι κανένας πάροχος δεν μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες της, η εταιρεία αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική της υπηρεσία cloud.

«Έχουμε πολλά εξαιρετικά ευαίσθητα δεδομένα», είπε ο Müller, όπως μοντέλα πωλήσεων για μεμονωμένα καταστήματα, υπολογισμοί τιμών, πληροφορίες πελατών από το πρόγραμμα επιβράβευσης της Lidl και λεπτομέρειες για τις 575.000 εργαζόμενους του ομίλου.

Όταν η Lidl είχε το δικό της cloud σε λειτουργία, ανακάλυψε ότι άλλες γερμανικές επιχειρήσεις έκαναν τις ίδιες ερωτήσεις στον εαυτό τους σχετικά με το εάν ήθελαν να χρησιμοποιήσουν τις μεγαλύτερες εταιρείες cloud με έδρα τις ΗΠΑ και την Κίνα.

«Είναι εξαιρετικά σημαντικό η Ευρώπη να βρίσκεται στην κορυφή της τεχνολογίας πληροφοριών αιχμής και να μπορεί να παρέχει τέτοιες υπηρεσίες», δήλωσε ο Johannes Helbig, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Erlangen-Nürnberg, προσθέτοντας ότι η προσέγγιση του Ομίλου Schwarz ήταν «σημαντική και πολύ ευπρόσδεκτη».

Προϋπόθεση για μια συνέντευξη στο κέντρο ελέγχου πληροφορικής του Ομίλου Schwarz στα τεράστια κεντρικά γραφεία του ήταν να μην αποκαλυφθεί η ακριβής τοποθεσία του. Ο όμιλος ανησυχεί για την ασφάλεια του κεντρικού συστήματος που είναι ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία των 14.000 καταστημάτων Lidl και Kaufland παγκοσμίως, καθώς και 220 αποθηκών και ενός αυξανόμενου αριθμού εργοστασίων που παράγουν προϊόντα όπως εμφιαλωμένο νερό, ζυμαρικά και παγωτό.

Πριν εισέλθουν στις εγκαταστάσεις, οι επισκέπτες πρέπει να αφήσουν τα κινητά τους τηλέφωνα και όλες τις άλλες ηλεκτρονικές συσκευές σε ένα ντουλάπι.

close menu