Περισσότερες από 40 ευρωπαϊκές εταιρείες ανταγωνίστριες στις υπηρεσίες αγορών της Google, απαιτούν με επιστολή τους από τις ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης να κάνουν χρήση τους νέους ευρωπαϊκούς κανόνες και να διασφαλισθεί έτσι ότι ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός συμμορφώνεται με την εντολή των Βρυξελλών για περισσότερο ανταγωνισμό στη μηχανή αναζήτησης.
Υπενθυμίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει επιβάλει πρόστιμο ύψους 2,4 δισ. ευρώ πριν από πέντε χρόνια στη μητρική της Google την Alphabet, θεωρώντας ότι στη μηχανή αναζήτησης ευνοεί περισσότερο τα αποτελέσματα που σχετίζονται με τη δική της υπηρεσία αγορών και είχε δώσει εντολή να σταματήσει τη συγκεκριμένη πρακτική.
Η ίδια εταιρεία, δήλωσε ότι προτίθεται να διαχειρίζεται με τον ίδιο τρόπο τις υπηρεσίες αγορών (τη δική της και των ανταγωνιστών της), αρκεί όμως οι ανταγωνιστές να υποβάλλουν προσφορές στις δημοπρασίες που αφορούν τις σχετικές διαφημίσεις οι οποίες εμφανίζονται στην κορυφή σε μια σελίδα αναζήτησης.
Με επιστολή τους προς την επικεφαλής της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας της Ε.Ε., Μαργκρέτε Βεστάγκερ, οι 43 εταιρείες -στις οποίες περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η βρετανική Kelkoo, η γαλλική LeGuide Group, η σουηδική PriceRunner και η γερμανική idealo- αναφέρουν ότι η πρόταση είναι νομικά ανεπαρκής και δεν έχουν αποκομίσει οφέλη από τις δημοπρασίες διαφημίσεων.
Η Επιτροπή πρέπει να ανοίξει ξανά χώρο στις σελίδες των γενικών αποτελεσμάτων αναζήτησης για τους πιο σχετικούς παρόχους, αφαιρώντας τις μονάδες αγορών της Google που δεν επιτρέπουν τον ανταγωνισμό αλλά οδηγούν σε υψηλότερες τιμές και λιγότερες επιλογές για τους καταναλωτές και σε αθέμιτη μεταφορά των περιθωρίων κέρδους από εμπόρους και ανταγωνίστριες CSS στη Google, αναφέρουν οι εταιρείες στην επιστολή τους, η οποία τέθηκε υπόψη του Reuters. Οι CSS είναι οι υπηρεσίες σύγκρισης αγορών.
Όπως επισημαίνουν, ο μηχανισμός της Google παραβιάζει τον Νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές (DMA), τους νέους κανόνες που έχουν στόχο να περιορίσουν την ισχύ των τεχνολογικών κολοσσών και οι οποίοι θα τεθούν σε εφαρμογή τον ερχόμενο Μάρτιο.
Η ενσωμάτωση των Shopping Units από την Google αποτελεί εκ πρώτης όψεως παραβίαση της απαγόρευσης της ιδίας προτίμησης βάσει του DMA. Λαμβάνοντας υπόψη το ξεκάθαρο νέο νομικό πλαίσιο, είναι πλέον καιρός να προχωρήσουμε τη συζήτηση. Η πιο σημαντική υπόθεση στο επίκεντρο των εκκλήσεων για τον DMA πρέπει να τερματιστεί αποτελεσματικά, καταλήγουν οι εταιρείες, από 20 ευρωπαϊκές χώρες.