Η αναβάθμιση και διεύρυνση του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι το “backbone” πάνω στο οποίο στηρίζονται οι νέες υπηρεσίες του ελληνικού κράτους, το οποίο σε συνεργασία με το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), ολοκλήρωσαν πριν από λίγες μέρες το νέο Gov.gr Wallet.
Μέσω του νέου wallet οι πολίτες έχουν στο κινητό τους το σύνολο της πληροφορίας για το όχημά τους στο Gov.gr Wallet με τρόπο απλό, φιλικό και χωρίς πολλαπλές και χρονοβόρες επισκέψεις σε δημόσιες υπηρεσίες και, όπως σημειώνεται σε σχετική κοινή ανακοίνωση των των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, το MyAuto αποτελεί επί της ουσίας τον ηλεκτρονικό φάκελο των οχημάτων και οι πολίτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να προσθέσουν τις πληροφορίες στο Gov.gr Wallet τους.
Συγκεκριμένα μέσω του Gov.gr Wallet, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων έχουν για ενημερωτικούς λόγους πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία του οχήματός τους, όπως αυτά τηρούνται σε μητρώα φορέων της Δημόσιας Διοίκησης. Τα στοιχεία ομαδοποιούνται σε κατηγορίες βάσει των μητρώων από τα οποία αντλούνται.
Το προσεχές διάστημα τα στοιχεία αυτά θα είναι διαθέσιμα μέσω του AuditCar στις ελεγκτικές αρχές, προκειμένου να απαλειφθεί η ανάγκη προσκόμισης ή επίδειξης τους από τους πολίτες.
To νέο Κέντρο Διαλειτουργικότητας
Το Κέντρο Διαλειτουργικότητας αποτελεί την βασική πλέον ηλεκτρονική πλατφόρμα για την ανταλλαγή δεδομένων του συνόλου των Φορέων της Δημόσιας Διοίκησης, εξασφαλίζοντας την αξιοπιστία της διαδικασίας, με ασφάλεια και σεβασμό στον πολίτη και τα προσωπικά του δεδομένα.
Τι σημαίνει αυτό στην πράξη: η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων δημιουργεί ένα κανάλι μέσω του οποίου κάθε δημόσια υπηρεσία θα μπορεί να λαμβάνει δεδομένα που αφορούν τα στοιχεία ενός πολίτη από οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία, έτσι ώστε να μην χρειάζεται ο πολίτης να τα προσκομίζει. Τα δεδομένα που θα λαμβάνουν οι υπηρεσίες θα είναι αποκλειστικά και μόνο στοιχεία στα οποία είναι απαραίτητο να έχουν πρόσβαση προκειμένου να ανταποκριθούν στο αίτημα του πολίτη.
Έτσι, καθίσταται ευκολότερη και ταχύτερη η διαδικασία αναζήτησης και εντοπισμού μιας πληροφορίας για την επιτυχή διεκπεραίωση του αιτήματος ενός πολίτη ή μιας επιχείρησης από έναν ή περισσότερους φορείς του Δημοσίου. Οι πολίτες θα μπορούν ευκολότερα και ταχύτερα να μαθαίνουν αν είναι δικαιούχοι ενός κοινωνικού επιδόματος ή αν δικαιούνται μια υπηρεσία χωρίς την προσκόμιση δικαιολογητικών, καθώς οι απαιτούμενες πληροφορίες, και μόνο αυτές, θα αντλούνται αυτόματα μεταξύ των αρμόδιων φορέων.
Με το αναβαθμισμένο Κέντρο Διαλειτουργικότητας, η ΓΓΠΣΨΔ μετατρέπεται σε κόμβο συλλογής και αξιοποίησης όλων των αιτημάτων ανταλλαγής δεδομένων και διασύνδεσης των πληροφοριακών συστημάτων των δημοσίων φορέων. Θα δημιουργηθεί ένα ενιαίο Μητρώο Διαδικτυακών Υπηρεσιών που επιτρέπει την υλοποίηση σύνθετων υπηρεσιών προς όφελος του πολίτη και της επιχείρησης.