Έτος ανάκαμψης για την παγκόσμια αγορά wearable συσκευών αναμένεται να είναι το 2023. Οι πωλήσεις wearables προβλέπεται φέτος να κινηθούν σε θετικό έδαφος, επιστρέφοντας σε ανοδική τροχιά, μετά από την πρώτη -στην ιστορία της αγοράς πτώση το 2022.
Οι παγκόσμιες αποστολές wearables το 2023 εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 442,7 εκατομμύρια συσκευές, σημειώνοντας αύξηση 6,3% σε ετήσια βάση. Ο κύριος όγκος των πωλήσεων αναμένεται να πραγματοποιηθεί από το δεύτερο τρίμηνο του έτους και μετά, καθώς τους τρεις πρώτους μήνες του 2023 η αγορά υπολογίζεται ότι θα σημειώσει και νέα πτώση σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Σύμφωνα με νέα στοιχεία από την International Data Corporation (IDC), τα υψηλά αποθέματα αποτελούν σημείο τριβής για τον κλάδο. Το ζήτημα των αποθεμάτων μαστίζει πολλά κανάλια διανομής και μειώνει τόσο τις αποστολές όσο και τη μέση τιμή πώλησης (ASP).
Ωστόσο, η IDC -σε ειδικό report της (Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker) εκτιμά ότι αυτές οι αρρυθμίες της αγοράς των wearables θα εξαλειφθούν έως το δεύτερο εξάμηνο του 2023. Μάλιστα, σύμφωνα πάντα με τις εκτιμήσεις της IDC, η αγορά θα συνεχίσει να κινείται ανοδικά και τα επόμενα χρόνια.
Ειδικότερα, οι παγκόσμιες αποστολές προβλέπεται να φτάσουν τα 644,5 εκατομμύρια το 2027 με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 5,4%. Θυμίζουμε ότι το 2022 η αγορά των wearables βρέθηκε υπό πίεση, με τη ζήτηση να επιβραδύνεται λόγω του αυξανόμενου πληθωρισμού, των φόβων γύρω από την ύφεση, την αύξηση των δαπανών σε άλλες μη τεχνολογικές κατηγορίες και της υπερανάπτυξης που γνώρισε η αγορά των wearables τα τελευταία δύο χρόνια.
Τα «έξυπνα» ρολόγια
«Τα ‘έξυπνα’ ρολόγια όπως αυτά της Apple, της Samsung και της Google θα αντιμετωπίσουν ένα δύσκολο περιβάλλον το 2023, καθώς πολλά μοντέλα έχουν κινηθεί ανοδικό σε επίπεδο τιμών σε ένα σκληρό μακροοικονομικό περιβάλλον» εξηγεί ο διευθυντής του IDC Mobility and Consumer Device Trackers.
Αντίθετα, οι πωλήσεις ακουστικών αναμένεται να ανακάμψουν πιο έντονα κατά το τρέχον έτος. «Τα τελευταία δύο χρόνια είδαμε εκπληκτική ανάπτυξη ως αποτέλεσμα των lockdown και της επιθυμίας να καταναλώνουμε περιεχόμενο. Ωστόσο, αυτή η ανάπτυξη επιβραδύνθηκε το 2022, καθώς η ζήτηση ήταν ήδη ικανοποιημένη και όσοι ήθελαν ακουστικά τα είχαν» εξηγεί η IDC.
Μάλιστα, όπως αναφέρουν οι αναλυτές της εταιρείας, αυτό που κάνει το 2023 διαφορετικό είναι ότι η φετινή χρονιά σηματοδοτεί την αρχή των κύκλων αντικατάστασης στην αγορά των wearables,, καθώς πλέον υπάρχουν πολλές συσκευές διαθέσιμες, με διαφορετικά χαρακτηριστικά και μεγάλος εύρος τιμών.
Κατά τις προβλέψεις της IDC, η ανάπτυξη θα επιστρέψει το 2023, καθώς η ζήτηση για ρολόγια και ακουστικά αναμένεται να ανακάμψει, υποβοηθούμενη από ένα νέο κύμα αγορών στις αναδυόμενες αγορές και αντικατάστασης συσκευών στις ώριμες αγορές.