Το Harvard Business School σε συνεργασία με την Boston Consulting Group διεξήγαγε πρόσφατα μια μελέτη για να εξετάσει τις επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης στην απόδοση σε ρεαλιστικές, πολύπλοκες και έντασης γνώσης εργασίες.
Στη μελέτη συμμετείχαν 758 σύμβουλοι επιχειρήσεων και οργανισμών και τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι σύμβουλοι που χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη ήταν σημαντικά πιο παραγωγικοί και παρήγαγαν σημαντικά υψηλότερης ποιότητας αποτελέσματα για εργασίες εντός των “συνόρων” της τεχνητής νοημοσύνης. Η μελέτη εισήγαγε επίσης την έννοια ενός «σκληρού αλλά διαπερατού τεχνολογικού συνόρου», όπου η τεχνητή νοημοσύνη υπερέχει σε ορισμένα καθήκοντα, αλλά υπολείπεται σε άλλα.
Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι σύμβουλοι χαμηλότερης απόδοσης επωφελούνται περισσότερο από τα νέα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, αυξάνοντας την απόδοση τους κατά 43% σε σύγκριση με ένα 17% σε αυτούς με τις έτσι και αλλιώς υψηλότερες αποδόσεις. Ωστόσο, για εργασίες στα όρια των σημερινών δυνατοτήτων της τεχνητής νοημοσύνης, οι σύμβουλοι που αξιοποιούσαν την τεχνητή νοημοσύνη ήταν ταχύτεροι, αλλά θυσίασαν την ακρίβεια στη διαδικασία.
Το έγγραφο εξετάζει επίσης δύο τύπους συνεργασίας ανθρώπου / τεχνητής νοημοσύνης: Τους Κένταυρους και τα cyborgs. Οι Κένταυροι ζητούν βοήθεια υψηλού επιπέδου από την τεχνητή νοημοσύνη, ενώ τα cyborg εκπαιδεύουν την τεχνητή νοημοσύνη να ενεργεί ως χαρακτήρας.
Η μελέτη η οποία μπορεί να βρεθεί εδώ, έχει ευρύτερες επιπτώσεις στον τρόπο με τον οποίο η εργασία με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μεταμορφώσει την εργασία γνώσης και να ωφελήσει τους οργανισμούς που ενσωματώνουν αυτά τα εργαλεία στο εργατικό δυναμικό τους.