Συνεντεύξεις

Ηλίας Μελισσαρόπουλος: Στην Canon απλοποιούμε τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό των επιχειρήσεων

Συνέντευξη στην Σοφία Μυττά

Για τον τρόπο με τον οποίο η Canon βοηθά τον μετασχηματισμό των εταιρειών/πελατών της μιλά ο Area Manager B2B, Greece / Canon CEE, Ηλίας Μελισσαρόπουλος, εξηγώντας παράλληλα το πώς προέκυψε η συνεργασία με την TUI, τον μεγαλύτερο ταξιδιωτικό πράκτορα στον κόσμο. Ο  κ. Μελισσαρόπουλος αναφέρεται επίσης στις προοπτικές που «ανοίγουν» τα ευρωπαϊκά προγράμματα για δήμους και μικρομεσαίες επιχειρήσεις και επισημαίνει τις τεχνολογίες που αλλάζουν τα δεδομένα στην ψηφιοποίηση των αρχείων εταιρειών και οργανισμών βελτιστοποιώντας επιχειρησιακές ροές εργασίας.

ICT weekly: Κύριε Μελισσαρόπουλε, είστε έμπειρο στέλεχος με σχεδόν 20ετή παρουσία στην ελληνική αγορά υψηλής τεχνολογίας. Υπήρξαν πολλές αλλαγές στο χώρο του ΙΤ όλα αυτά τα χρόνια. Ποιές από αυτές τις αλλαγές αποτέλεσαν σημείο αναφοράς και εξέλιξης του κλάδου;

Ηλίας Μελισσαρόπουλος: Σαφώς και έχουν αλλάξει πολλά. Κυρίως ο τρόπος που αγοράζουμε, αλλά και ο τρόπος που επικοινωνούν οι εταιρείες είτε στο εσωτερικό τους μεταξύ των εργαζομένων τους, είτε με άλλες επιχειρήσεις που συνεργάζονται ή διατηρούν εμπορικές σχέσεις. Οπότε και στους δύο αυτούς τομείς υπήρξαν θεωρώ τρομακτικές αλλαγές.

Φθάνοντας στο πρόσφατο παρελθόν που αφορά στην περίοδο του κορωνοϊού  – χωρίς να αναφερθώ περαιτέρω στο αρνητικό κοινωνικό και υγειονομικό αντίκτυπο – όσον αφορά τον κλάδο της τεχνολογίας πίεσε πάρα πολύ τις εταιρείες να επιταχύνουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, τον οποίο είχαν χρόνια στην ατζέντα τους. Βέβαια, μπορεί να διατυμπάνιζαν ότι εντάσσεται στην στρατηγική τους, ωστόσο μέχρι τώρα έκαναν πολύ αργά «βήματα» ή δεν έκαναν και καθόλου. Οπότε, η όλη εξέλιξη ήταν θετική για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών των επιχειρήσεων. Εξ΄ άλλου, τη θέληση και τα αποτελέσματα τα βλέπουμε και εμείς από τους αντιπροσώπους- μεταπωλητές που συνεργαζόμαστε, αλλά και από τους ίδιους τους πελάτες μας. Το αντιλαμβανόμαστε σε βάθος από το είδος των λύσεων που μας ζητάνε, προκειμένου να βοηθηθούν στον μετασχηματισμό τους ο οποίος σε ψηφιακό επίπεδο είναι ήδη στη κύρια ατζέντα πολλών εταιρειών, κάτι που δεν θα συνέβαινε πιθανότατα τόσο τάχιστα χωρίς το συμβάν του κορωνοϊού.

ICT weekly: Τί είναι αυτό που καθιστά την Canon σημαντική στον τομέα της και σε ποιούς πελάτες αφορά το χαρτοφυλάκιο των λύσεων και των εφαρμογών της;

Ηλίας Μελισσαρόπουλος: Η Canon είναι στην ευτυχή θέση να έχει στο portfolio της, ειδικές πλατφόρμες και εφαρμογές οι οποίες σχετίζονται άμεσα με τον ψηφιακό μετασχηματισμό μιας επιχείρησης. Εγκαθίσταται στο περιβάλλον του πελάτη και πάνω σε αυτές ανασχεδιάζονται όλες οι εσωτερικές διαδικασίες που χρειάζεται ο πελάτης, όπως επικοινωνία τμημάτων, καταχωρήσεις αδειών, αιτήματα προμήθειας, επικοινωνία της επιχείρησης προς τους πελάτες της, εμπορικές συνέργειες, συμβόλαια κ.α. Έχοντας λοιπόν κορυφαία τεχνολογία που προέρχεται από κατασκευάστριες εταιρίες – μέλη του Canon Group, εξαιρετικά αναγνωρισμένες στον κλάδος τους, βοηθάμε κάθε επιχείρηση να μετασχηματιστεί όπως θέλει και όπως πρέπει. Οπότε, κατ’ επέκταση κάνουμε αυτό ακριβώς που θέλουν οι επιχειρήσεις: Σχεδιάζουμε λύσεις με σκοπό να κάνουμε τις επιχειρήσεις να επικοινωνήσουν γρηγορότερα, ευκολότερα και προπάντων αποδοτικότερα από ποτέ.

ICT weekly: Με ποιό τρόπο η Canon βοηθά τον μετασχηματισμό των εταιρειών/πελατών της; Υπάρχει επανασχεδιασμός της στρατηγικής σας προκειμένου να τεθεί σε εφαρμογή κάποιο ειδικό Project ψηφιακού μετασχηματισμού;

Ηλίας Μελισσαρόπουλος: Εμείς είχαμε ήδη ξεκινήσει την αξιοποίηση των λύσεων στην ελληνική αγορά και την τελευταία πενταετία πολύ περισσότερο. Επίσης, ο κορωνοϊός μάς έδωσε ώθηση, καθώς και οι ίδιες οι επιχειρήσεις μάς αναζήτησαν, αφού κατάλαβαν ότι χρειαζόταν να καθίσουμε μαζί, να αφιερώσουμε χρόνο και να σχεδιάσουμε κάτι που αφορά στην επιχειρησιακή τους «ζωή» αξιοποιώντας την τεχνογνωσία μας. Πλέον έχουμε χτίσει μία σχέση εμπιστοσύνης στο κομμάτι της αναβάθμισης εσωτερικών διεργασιών και οι επιχειρήσεις έχοντας ακούσει για πετυχημένες υλοποιήσεις, μας ζητάνε οι ίδιες να τις βοηθήσουμε να προχωρήσουν τον μετασχηματισμό τους πιο γρήγορα.

Αυτή τη στιγμή μαζί με εξειδικευμένους συνεργάτες μας τρέχουμε διάφορα project σε πελάτες από διάφορους κλάδους. Από το ελληνικό δημόσιο και τους δήμους για εισερχόμενα πρωτόκολλα και αλληλογραφία, μέχρι μεγάλες εταιρίες στο χώρο της φαρμακοβιομηχανίας, της διαφήμισης, του τουρισμού και πολλούς άλλους. Οι εφαρμογές είναι δεκάδες και σε διαφορετικά επίπεδα λειτουργίας

Για παράδειγμα, υπάρχουν πελάτες που έχουν πολύ μεγάλο αριθμό προσωπικού σε όλη την Ελλάδα με τα αιτήματα προς τμήματα της διοίκησης να είναι καθημερινά. Αυτοί μας ζητάνε μία λύση, μέσω της οποίας όλοι οι υπάλληλοι να μπορούν να καταθέσουν ηλεκτρονικά το αίτημά τους για άδεια ή την έγκαιρη και αποτελεσματική επεξεργασία των εξοδολογίων τους προς διεκπεραίωση/πληρωμή. Επίσης, υπάρχουν πελάτες, όπως τα νοσοκομεία, που θέλουν οι εγκριτικές διαδικασίες να πραγματοποιούνται μέσω πλατφόρμας και να υπάρχει online αποτύπωση και αυτοματοποίηση διαδικασιών που αφορούν σε θέματα προμηθειών, όπως από ένα στυλό μέχρι ένα ασθενοφόρο ή έναν αξονικό τομογράφο.

Σε γενικές γραμμές, οι λύσεις μας βοηθούν τους πελάτες να αποκτήσουν έλεγχο και διαφάνεια εσωτερικά, καθώς αυτοματοποιούνται πάρα πολλές διαδικασίες τμημάτων, οι οποίες μέχρι τώρα γίνονταν με παρωχημένο τρόπο. Ακόμη, στις επιχειρήσεις αυτές αλλάζει και ο τρόπος λήψης αποφάσεων καθώς πλέον υπάρχει ένα σύστημα που επιτρέπει την αξιοποίηση δεδομένων για την ορθότερη λήψη αποφάσεων. Έτσι βοηθάμε τις επιχειρήσεις να απελευθερώσουν πόρους, τους οποίους μπορούν να επικεντρώσουν στο αντικείμενο των δραστηριοτήτων τους και να εξορθολογίσουν την λειτουργία τους. Εξ΄ άλλου, μία τέτοια επένδυση είναι χαμηλού κόστους πλέον, στο επίπεδο των 150-200 ευρώ μηνιαίως ενώ αξίζει να τονίσουμε ότι είναι πλήρως αναβαθμίσιμη ανά πάσα στιγμή ανάλογα και το πως αλλάζουν οι ανάγκες του πελάτη όσο αναφορά τις διαδικασίες που θέλει να μετασχηματίσει ή τον αριθμό των χρηστών με παράλληλη πρόσβαση στην πλατφόρμα.

ICT weekly: Η Canon διαχειρίζεται τις εκτυπώσεις -και όχι μόνο- στο cloud. Πώς αυτή η τεχνολογία αλλάζει τα δεδομένα στην ψηφιοποίηση των αρχείων εταιρειών ή/και οργανισμών του δημοσίου;

Ηλίας Μελισσαρόπουλος: Αρχικά να πούμε και πάλι ότι το cloud δεν είναι πια το μέλλον, αλλά αποτελεί πραγματικότητα. Ολοένα και περισσότερες εγκαταστάσεις μας υλοποιούνται εξαρχής σε cloud περιβάλλον, χωρίς απαιτήσεις ΙΤ υποδομής από πλευράς πελάτη. Υπάρχουν πολλοί πελάτες που ήδη μας ζητάνε την αλλαγή αυτή, αλλά υπάρχουν και πελάτες που συνήθως λόγω ανασφάλειας, αλλά και γιατί έχουν επενδύσει αρκετά χρήματα σε hardware υποδομή δυσκολεύονται ακόμα να αποφασίσουν εάν πρέπει να απεμπλακούν από αυτήν την επένδυση. Σίγουρα όμως και αυτοί θα μεταβούν σε αυτό το κομμάτι αναγκαστικά καθώς σύντομα οι νέες εκδόσεις των λύσεων μας θα υποστηρίζουν μόνο cloud εγκατάσταση, η οποία έχει πολλά περισσότερα οφέλη να προσφέρει,

Σε ότι αφορά στις εκτυπώσεις, η εκτύπωση μέσω cloud είναι μία λύση που παρέχουμε εδώ και πάρα πολλά χρόνια στις εταιρείες. Ο εργαζόμενος μπορεί να πραγματοποιήσει εκτύπωση με τη σύνηθες διαδικασία και να την πάρει από οποιαδήποτε συσκευή  θελήσει, ανεξαρτήτου σημείου, ορόφου ακόμα και κτιρίου απλά βάζοντας τον κωδικό του ή σαρώνοντας την κάρτα εργαζομένου της εταιρείας. Το έγγραφο του είναι διαθέσιμο χωρίς μάλιστα να γίνεται διακίνηση μέσω cloud μεγάλου όγκου δεδομένων καθώς τα μόνα data που διακινούνται μέσω cloud είναι αυτά της πιστοποίησης του ως εγκεκριμένος χρήστης.  Επιπρόσθετα και όσο αναφορά τη διαδικασία σάρωσης εννοείται ότι και εκεί δίνουμε πλέον την τεχνολογική δυνατότητα που επιτρέπει για παράδειγμα μέσα από μία σάρωση να γίνει αυτόματη εξαγωγή και καταχώρηση δεδομένων σε κάποιο άλλο back office σύστημα ή υφιστάμενη πλατφόρμα διαχείρισης εγγράφων αντί για την παραδοσιακή σάρωση ως εικόνα ή pdf.

ICT weekly: Οι προοπτικές που ανοίγονται από το Ταμείο Ανάκαμψης είναι τεράστιες τόσο για τον ιδιωτικό όσο και δημόσιο τομέα. Η Canon Hellas πώς σκοπεύει να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες αυτές στο Β2B κομμάτι;

Ηλίας Μελισσαρόπουλος: Στις προοπτικές που ανοίγουν τα ευρωπαϊκά προγράμματα για δήμους και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, η Canon αξιοποιεί τις πλατφόρμες λογισμικού που αφορούν στη βελτιστοποίηση επιχειρησιακών ροών εργασίας. Οπότε για εμάς είναι μια ευκαιρία να εξυπηρετήσουμε επιχειρήσεις, οι οποίες λόγω περιορισμένων οικονομικών πόρων δεν μπορούσαν έως τώρα να επενδύσουν στις πλατφόρμες μας. Με την αίτηση τους στα προγράμματα αυτά, τους δίνεται η δυνατότητα με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επενδύσουν δωρεάν ή με μικρή συμμετοχή σε πλατφόρμες λογισμικού που θα τις βοηθήσουν να μετασχηματιστούν ψηφιακά. Ήδη πολλοί πελάτες μας αξιοποιούν αυτή τη δυνατότητα και αφού δουν αρχικά μια λύση την οποία έχουμε σχεδιάσει για αυτούς και τις ανάγκες τους, τους επιδεικνύουμε σε λίγο μεγαλύτερο βάθος το πως θα λειτουργήσει η πλατφόρμα σε πραγματικές συνθήκες και συνήθως αντιλαμβανόμενοι τα οφέλη που θα τους αποφέρει, επιλέγουν να κάνουν αίτηση συμμετοχής στα ευρωπαϊκά προγράμματα, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν.

Ενδεχομένως εντός του έτους, να κάνουμε και μία καμπάνια προκειμένου να ενημερώσουμε τις επιχειρήσεις για τα προγράμματα που μπορούν να εκμεταλλευτούν. Είναι κάτι που το ενθαρρύνουμε και χαιρόμαστε για τέτοιες οικονομικές δυνατότητες χρηματοδότησης.

ICT weekly: Μιλήστε μας λίγο για τη συνεργασία σας με την TUI, τον μεγαλύτερο ταξιδιωτικό πράκτορα στον κόσμο. Πώς προέκυψε αυτή η συνεργασία και σε τι αποσκοπεί;

Ηλίας Μελισσαρόπουλος: Αρχικά να πούμε ότι στο αμέσως επόμενο διάστημα θα δημοσιοποιήσουμε λεπτομέρειες αυτού του εξαιρετικά επιτυχημένου case study για το οποίο είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι. Αυτό που μπορούμε να πούμε από τώρα είναι ότι όπως κάθε συνεργασία, ξεκίνησε με την αντιμετώπιση μιας πρώτης βασικής ανάγκης, ένα πρόβλημα που η επίλυση του αποτελούσε προτεραιότητα για τον πελάτη μας. Η TUI διαθέτοντας πολλούς τουριστικούς εκπροσώπους που λειτουργούν στα νησιά και σε άλλα απομακρυσμένα σημεία, χρειαζόταν να διαχειριστεί κεντρικά την παραλαβή και επεξεργασία των καθημερινών εξοδολογίων τους. Διαπίστωσαν λοιπόν πως η παραδοσιακή αποστολή τιμολογίων, αποδείξεων κ.α δεν ήταν παραγωγική και αποδοτική και έτσι ζήτησαν τη βοήθεια της Canon και της Intersys, του εξειδικευμένου αντιπροσώπου μας. Σχεδιάστηκε λοιπόν μία ροή εξοδολογίου, όπου πλέον όλοι οι εργαζόμενοι, όπου και αν βρίσκονται μπορούν να «ανεβάζουν» τα τεκμήρια των εξόδων τους στην ειδική πλατφόρμα που έχει σχεδιαστεί γι’ αυτούς και η οποία αναγνωρίζει ακριβώς το είδος του εξόδου, το κέντρο κόστους και αυτοματοποιεί πλήρως την καταχώρηση του σε μηδενικό χρόνο.

Η TUI έχει αναγνωρίσει την αξία του λογισμικού και έχει στόχο να αξιοποιήσει τις δυνατότητες την πλατφόρμα μας στο έπακρο εντός και εκτός των συνόρων της ελληνικής αγοράς. Από την πλευρά μας δημιουργούμε ψηφιακές ροές που είναι σχεδιασμένες πάνω στις ανάγκες της TUI και εξυπηρετούν ακριβώς τη δομή και τον τρόπο λειτουργίας της. Ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματα της λύσης μας είναι ότι συνοδεύει τους πελάτες κατά την ανάπτυξή τους καθώς είναι μία λύση η οποία μεταβάλλεται και «μεγαλώνει» με τον ίδιο ρυθμό και ταχύτητα που εξελίσσονται και αναπτύσσονται οι πελάτες μας.

Καλούμε όλες τις εταιρείες που θέλουν να δοκιμάσουν να εφαρμόσουν κάτι παρόμοιο, να απευθυνθούν σ’ εμάς ώστε να σχεδιάσουμε κάτι βασισμένο στις δικές τους ανάγκες. Και αυτό είναι και το ευτυχές για εμάς. Επίσης, στόχος μας είναι τα επόμενα χρόνια να αναδείξουμε δημόσια ακόμη περισσότερα παραδείγματα από best practices, κάτι που θεωρούμε αναδεικνύει την τεχνολογική εξέλιξη των ίδιων των πελατών μας και την βελτίωση του κύρους τους.

ICT weekly: Ξεκίνησε τον Μάρτιο και συνεχίστηκε και τον Απρίλιο η περιοδεία της Canon CEE για την «έξυπνη εργασία» σε Σλοβενία, Κροατία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Ελλάδα, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία. Πείτε μας λίγα λόγια για αυτήν την περιοδεία.

Ηλίας Μελισσαρόπουλος: Την τελευταία τριετία έχουμε ξεκινήσει σειρά από καμπάνιες γύρω από την έννοια του υβριδικού γραφείου, ενώ το τελευταίο διάστημα αυξήσαμε τη ροή και το περιεχόμενό τους με αφορμή τον κορωνοϊό, γιατί υπήρξε επιτακτική ανάγκη να δείξουμε πώς οι άνθρωποι που είναι σε κατ’ οίκον περιορισμό ή αλλιώς καραντίνα μπορούν να συνεχίσουν να δουλεύουν αποδοτικά.

Από πέρυσι ξεκινήσαμε την περιοδεία Έξυπνης Εργασίας και σαν φυσικό event που γίνεται ταυτόχρονα σε πολλές χώρες, κυρίως των Βαλκανίων. Προσκαλέσαμε τις επιχειρήσεις να έρθουν και να δουν από κοντά κάποια σενάρια επιχειρηματικής καθημερινότητας και ταυτόχρονα δείχνουμε παραδείγματα υλοποιήσεων που έχουν γίνει σε άλλους πελάτες μας.

Σκοπός είναι να δείξουμε πως άλλες επιχειρήσεις έχουν αξιοποιήσει τις λύσεις Canon «έξυπνου» γραφείου ώστε να μετασχηματιστούν. Στο χώρο αυτό μπορούν να κατανοήσουν και να συζητήσουν ζωντανά με εξειδικευμένους αντιπροσώπους και εκπροσώπους, με ποιο τρόπο μπορούν και οι ίδιοι να υλοποιήσουν κάτι αντίστοιχο για τον οργανισμό τους με απτά οφέλη. Αυτό λοιπόν είναι το έναυσμα και η αρχική επαφή.

ICT weekly: Πολλά προϊόντα, πολλές λύσεις, πολλές εφαρμογές για ορθότερη -όπως επισημάνατε- λειτουργία των επιχειρήσεων. Όμως υπάρχει τεχνογνωσία σήμερα στις επιχειρήσεις; Υπάρχουν άνθρωποι καταρτισμένοι που να μπορούν να υποστηρίξουν τα προϊόντα αυτά;

Ηλίας Μελισσαρόπουλος: Βρισκόμαστε σε μια μετάβαση της παλαιότερης γενιάς decision makers χωρίς να το ορίσουμε ηλιακά αλλά ως κλειστού τρόπου σκέψης θα έλεγα. Οι επιχειρήσεις στις οποίες εργάζονται λειτουργούν με έναν συγκεκριμένο τρόπο εδώ και πολλά χρόνια, οπότε ότι έχει να κάνει με ψηφιακό μετασχηματισμό τούς φαίνεται δύσκολο στην μετάβαση, στην υλοποίηση και κατά κάποιο τρόπο αποτελούν τους «αρνητές» της εξέλιξης.

Όμως υπάρχει και η άλλη πλευρά των στελεχών, αυτών που ακολουθούν τις εξελίξεις και επιδιώκουν αλλαγές. Τα χρόνια περνάνε, οι εταιρείες αλλάζουν, τα στελέχη αναβαθμίζονται, φέρνουν νέες ιδέες, κατέχουν βασικές θέσεις και έτσι είναι έτοιμοι να κάνουν την μετάβαση σε ότι αφορά στο τμήμα ευθύνης τους.

Έτσι λοιπόν, έχουμε πολύ στενή συνεργασία με επιχειρήσεις, που απαιτούν από εμάς να υλοποιήσουμε πράγματα που αφορούν στην αναβάθμιση των υφιστάμενων ροών τους, αλλά έχουμε και εταιρείες «αρνητές» που μας λένε πως προτεραιότητά τους είναι άλλα θέματα οπότε αναγκαστικά περνάει και για εμάς σε δευτερεύον πλαίσιο εφαρμογής.

Εμείς υποστηρίζουμε τις εταιρείες που θέλουν να μετασχηματιστούν και έχουν ικανά στελέχη να στηρίξουν αυτή τη μετάβαση και προσπαθούμε να ενισχύσουμε τις δεξιότητες και γνώσεις αυτών όσον αφορά τις λύσεις μας και τις τάσεις της αγοράς. Μιλάμε με στελέχη που είμαστε σε κοινή «γραμμή», καταλαβαίνουν την αξία των λύσεων μας και μπορούν να τις προωθήσουν κατάλληλα στο εσωτερικό της εταιρείας τους.

Σε αυτές τις επιχειρήσεις επικεντρωνόμαστε και χαιρόμαστε ιδιαίτερα που νέοι άνθρωποι με τεχνολογική γνώση αναλαμβάνουν πια καίριες θέσεις μέσα στις εταιρείες.

H συνέντευξη του κ. Μελισσαρόπουλου δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στο τεύχος 87 του ICT weekly
close menu