Παπαγάλλος

Ήμουνα νιός και άκουγα για ένα Πεδίο. Θριάσιο το ‘λέγαν!

Από τις πλέον μεγαλεπήβολες ιδέες «ολοκληρωμένων» έργων της τελευταίας εικοσαετίας (και βάααλε!) είναι το Εμπορευματικό Κέντρο του Θριασίου Πεδίου. Έργο που αποτελεί την «γεννήτρα» πολλαπλών θετικών επιπτώσεων σε ομόκεντρους κύκλους γύρω από τα Logistics, ένας από τους οποίους είναι και η Πληροφορική.

Όνειρο δεκαετιών η κατασκευή του Εμπορευματικού Σταθμού στο Θριάσιο και φυσικά πάρα πολύ πριν πουληθεί ο ΟΛΠ στην Cosco. Στο υπουργείο Υποδομών, που προκήρυξε τον τρίτο παρακαλώ διαγωνισμό τα τελευταία χρόνια, πιστεύουν πως θα υπάρξει ενδιαφέρον. Ο διαγωνισμός θα αναδείξει (άμποτε) τον αγοραστή-επενδυτή των 1.450 στρεμμάτων του ΟΣΕ, όπου έχουν κατασκευασθεί σιδηροδρομικές υποδομές, οδοί πρόσβασης, σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής, χώροι εναπόθεσης φορτίων, χώροι τελωνείου και γραφείων καθώς και χώροι αποθήκευσης και άλλα κτήρια υποστηρικτικών υπηρεσιών. Εντός του ακινήτου, έχουν κατασκευαστεί και υφίστανται τα κτίρια (τα αποκαλούμενα Κ1, Κ2 και Κ3), τα οποία μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο τους (συνολικά περίπου 138 στρέμματα), δεν περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης.

Δηλαδή μία «συστοιχία» υποδομών, «ταμάμ» για ένα ευρύτερο κόμβο διαμετακομιστικού εμπορίου διεθνούς εμβέλειας. Κι όμως αυτή η «συστοιχία» υποδομών δεν έχει βρει τον επενδυτή της μέχρι σήμερα.

Βέβαια πρέπει να γνωρίζετε ότι για να λειτουργήσει το εμπορευματικό κέντρο, ο επενδυτής (αν τελικά εμφανιστεί σε αυτόν τον διαγωνισμό) πρέπει να ολοκληρώσει την κατασκευή των κτιρίων, να εγκαταστήσει ειδικό εξοπλισμό των κέντρων logistics από γερανογέφυρες μέχρι περονοφόρα οχήματα και σειρά άλλων υποδομών. Αν και όποτε υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης το ανάδοχο σχήμα θα αναλάβει επίσης παρέχει μεταξύ άλλων «υπηρεσίες πύλης» για τα εισερχόμενα και εξερχόμενα φορτηγά, υπηρεσίες διαχείρισης φορτίου στους ειδικούς χώρους του συγκροτήματος, υπηρεσίες συντήρησης των υποδομών πλην της σιδηροδρομικής υποδομής, κ.α. Και το »κερασάκι» είναι πως το επενδυτικό σχήμα θα έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει και άλλες δραστηριότητες της επιλογής του εντός της έκτασης του Θριασίου.

Έτσι τα 560 και βάλε μύρια, ποσόν που εκτιμάται ότι είναι η αρχή της διαπραγμάτευσης για την παραχώρηση, ανεβαίνει πολύ πιο ψηλά. Άρα το επενδυτικό σχήμα πρέπει να έχει κοντά στο δισ. ευρώ για να πορευτεί.

Οι παροικούντες στην Ιερουσαλήμ πιστεύουν ότι όλα αυτά τα χρόνια παίζεται ένα «πινγκ-πόνγκ» μεταξύ των ενδιαφερομένων και του υπουργείου, οι οποίοι συγκαταλέγονται μεταξύ των μεγαλύτερων παικτών του ελληνικού επιχειρείν όπως η κοινοπραξία της Hellenic Train με τον όμιλο Κοπελούζου, η Ελλάκτωρ, εταιρείες logistics (αεροπορικές και μεταφορικές), αλλά φευ! στο τέλος οι διαγωνισμοί έβγαιναν άγονοι.

Και επειδή η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται αντίστοιχη ταλαιπωρία πέρασε και ο διαγωνισμός για το γειτονικό εμπορευματικό συγκρότημα στο Θριάσιο.  Η σύμβαση παραχώρησης υπογράφηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση με την κοινοπραξία ΘΕΚ, στην οποία συμμετέχουν η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και ο όμιλος Goldair. Τότε υπήρξε παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και χρειάστηκαν διετείς διαπραγματεύσεις προκειμένου να υπογραφεί πρόσφατα η αναθεωρημένη σύμβαση παραχώρησης. Τελικά υπεγράφη και η υλοποίηση προχωράει, όπως προχωράει.

Όπως είναι προφανέστατον, αν έχουμε σύμβαση παραχώρησης στο (κανονικό) «Θριάσιο», ανοίγει «πακτωλός» προμηθειών εξοπλισμού και φυσικά ψηφιακού, όπως και υπηρεσιών λογισμικού υψηλών απαιτήσεων πέραν των συμβατικών.

Επιμύθιον…

Η χώρα εκτός από τα έργα του δημόσιου τομέα χρειάζεται επειγόντως τις βασικές υποδομές στους κύριους οικονομικούς τομείς που χαρακτηρίζονται «στρατηγικοί», όπως π.χ τα Εμπορευτικά και Διακομιστικά Κέντρα, τα Ναυπηγεία, οι Σιδηροδρομικοί και Οδικοί Άξονες, τα Κέντρα Δεδομένων (εδώ έχουμε εξαγγελίες και περιμένουμε τις μπουλντόζες), τις Αστικές Αναπλάσεις (π.χ Ελληνικό), τα νέα Δίκτυα Μετρό (αυτά προχωράνε) για να μπορούμε να πούμε ότι η Ελλάδα συγκλίνει με τον μέσο ευρωπαϊκό όρο, όπου δυστυχώς δεν τα πάμε (ακόμη) καλά παρά την όποια επιτάχυνση έχουμε πετύχει.

ΠΑΠΑΓΑΛΛΙΕΣ

ΤΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ

Από τώρα άρχισαν οι μαντεψιές για τα ημερομήνια των εκλογών. Ρευστές (οι μαντεψιές) σαν την κινούμενη άμμο. Εμείς πάντως από τον Απρίλιο, με 16 του μηνός για το Πάσχα, μέχρι και τα μέσα Ιουνίου δεν σχεδιάζουμε καμία συνεδριακή κίνηση, καθώς πιστεύουμε ότι θα πέσουμε μέσα σε κάποια από τις εκλογικές αναμετρήσεις. Με τον Απρίλιο να «κόβεται» στη μέση με δεκαπέντε πασχαλιάτικες μέρες από τις 9 (Κυριακή των Βαΐων) μέχρι τις 24 να μην μπορεί να γίνουν εκλογές, ο πασχαλιάτικος μήνας ίσως είναι ο μήνας της εκλογικής ανάπαυλας μεταξύ των πρώτων εκλογών μέσα στον Μάρτιο, με τις αρχές Μαΐου να πηγαίνουμε για τις δεύτερες. Όμως παίζει και εντελώς ο μήνας Μάϊος και για τις δύο εκλογές. Οι πρώτες στην αρχή του μήνα και μετά 20 μέρες στο τέλος Μαϊου. Αν δεν παίξει ως εκλογική ανάπαυλα ο Απρίλιος (το Πάσχα παίζει πάντα ως ισχυρό δέλεαρ για τους εκλογολόγους), τότε πάμε φουλ για τον Μάϊο.

Οψόμεθα και εδώ θάμαστε.

close menu