Είναι παγκοίνως γνωστόν ότι εταιρείες τηλεπικοινωνιών και κατασκευών μετέχουν ως πρωτεύοντες ανάδοχοι στα έργα ICT του RRF, κυρίως γιατί έχουν την δυνατότητα να εκδώσουν τις σχετικές εγγυητικές επιστολές λόγω πολύ μεγαλύτερης ρευστότητας και δανειοληπτικής ικανότητας σε σχέση με τις εταιρείες πληροφορικής. Όμως τώρα τα πράγματα πάνε να αλλάξουν άρδην, καθώς αρκετές Ασφαλιστικές Εταιρείες και Χρηματοπιστωτικοί Οργανισμοί έχουν υποβάλει αίτημα να αυξηθούν τα όρια των εγγυητικών επιστολών στα έργα του δημοσίου τομέα.
Με βάση το ΠΔ 118/2007 το ύψος των εγγυητικών καλής εκτέλεσης ήταν 10% της συμβατικής αξίας του έργου και 5% για τις Εγγυητικές Συμμετοχής για να λάβει κάποιος Φορέας σε διαγωνισμό του Δημοσίου τομέα και να υπογράψει δημόσιες συμφωνίες και οποιαδήποτε άλλη συμφωνία με το Δημόσιο. Τα Μνημόνιο (Ν.3669/2008) μείωσε στο 2% τις εγγυητικές συμμετοχής και στο 5% της εγγυητικές καλής εκτέλεσης για έργα και μελέτες και 4% για έργα προμηθειών.
Όμως ο αυξημένος ρυθμός προκηρύξεων οι καλύτερες οικονομικές συνθήκες, οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης και κυρίως οι κίνδυνοι για την απόκλιση των όρων καλής εκτέλεσης των έργων (και της Πληροφορικής) είναι οι αιτίες για την υποβολή αιτήματος αύξησης του ύψους των εγγυητικών επιστολών στο επίπεδο του 2008.
Αν ισχύσει η αύξηση στις εγγυητικές τότε η παρουσία των εταιρειών τηλεπικοινωνιών και κατασκευών είναι περισσότερο από αναγκαία, με ότι αυτό σημαίνει στην ομαλή ροή της υλοποίησης και (κυρίως) της παράδοσης των έργων.